facelift

Utoljára frissül az Audi zászlóshajója

2021.11.05.

Az Audi A8 facelift verziója év végén, a jövő év elején esedékes. Ez lesz az utolsó frissítés a zászlóshajón, mert az A8 is elektromos lesz – írja az oe24.at

 

 

Néhány héttel ezelőtt az Audi a "Grandsphere Concept" című, sorozathoz közeli tanulmányával kitekintést adott az A8 teljesen elektromos utódjáról.  A sorozatgyártású verzió értékesítéséig azonban eltelik néhány év.  Addig a jelenlegi A8-nak kell magasan tartania a zászlót.  Ezt 2017-ben mutatták be, és nemrégiben nyomás nehezedett rá.  A Mercedes az év elején dobta piacra a teljesen új S-osztályt, és a BMW 7-es sorozat facelift változata is elég jól fogy.  Ezért most az Audi is felfrissítette luxus zászlóshajóját – írja az osztrák honlap.

Fotók: Audi



Mivel ebben a szegmensben a vásárlók gyakran konzervatív emberek, az A8-as arculatváltásának vizuális változásai korlátozottak.  Csak az igazi márkarajongók tudják majd első pillantásra megkülönböztetni elődjétől.  Közelebbről megvizsgálva azonban nyilvánvalóvá válik néhány különbség.  Az egykeretes grill még szélesebb lett.  Ráadásul most alulról felfelé egyre nagyobb krómozott szögek díszítik a hűtőrácsot.

Az oldalsó légbeömlő nyílások függőlegesebben vannak elrendezve, és átrajzolták őket, csakúgy, mint a fényszórók, amelyek alsó vége új kontúrt hoz létre a külső területen.  A digitális mátrix LED lámpával minden fényszóró körülbelül 1,3 millió mikrotükörrel rendelkezik, amelyek apró pixelekre bontják a fényt.  Ez lehetővé teszi a nagyon pontos vezérlést. A hosszú limuzin oldalnézetében szinte minden marad a régiben. 





Pilótafülke és hátsó szórakoztatás

Első pillantásra semmi sem változott a belső térben.  Az úgynevezett MMI touch response működési koncepció továbbra is két kijelzőre (10.1 "és 8.6") ​​és a "Hey Audi"-val indítható hangvezérlésre támaszkodik.  A teljesen digitális műszercsoport (virtuális pilótafülke) borotvaéles grafikát biztosít.  Az opcionálisan elérhető head-up kijelző egészíti ki az ismerős kijelző- és működési koncepciót.  Az MMI navigation plus alapfelszereltség a felfrissült A8-ban, és az új infotainment készletnek köszönhetően gyorsabban működik.  Az Audi connect online és Car-2-X szolgáltatásai, amelyek szintén alapfelszereltségnek számítanak, kiegészítik a navigációt. 

Bárki, aki sofőrlimuzinként használja az A8-at, számos szórakozási lehetőség várja hátul.  Az új képernyők két 10,1 hüvelykes Full HD felbontású kijelző, amelyek az első ülések háttámláira vannak rögzítve.  Lejátszanak tartalmat az utasok végberendezéseiről, és hang- és videofolyamokat is fogadhatnak streaming platformokról vagy TV-médiakönyvtárakból.  Az OLED érintőképernyős vezérlőegység immár állandóan a középső kartámaszba került, és lehetővé teszi a különféle kényelmi és infotainment funkciók hátulról történő vezérlését.  A Bang & Olufsen Advanced Sound System az igényes hifi-rajongók számára készült – állítólag a 3D hangzást magasságinformációival együtt a hátsó ülésekre is elhozza.  Egy erősítő 23, 1920 watt teljesítményű hangszórót vezérel.

Ebben a szegmensben természetesen különösen fontos a kényelem.  Nem csoda, hogy a továbbfejlesztett A8-as ülések és ülésfelszerelések választéka sokrétű – számos lehetőség kínálkozik, különösen a hátsó részen.  A kínálat csúcsa az A8 L relaxációs ülése, amely számos beállítási lehetőséget és az első utasülés hátulján található lábtartót kínál.  Itt több lépcsőben melegíthetik fel és masszírozhatják az utasok talpát.  A dönthető üléscsomag része a hátmasszázs 18 pneumatikus párnával, elektromosan állítható komfort fejtámlákkal, igény szerint egy teljes hosszúságú középkonzollal - opcionálisan lehajtható asztalokkal, 4 zónás komfortautomata klímával és az új hátsó paravánokkal. 

Az Audi exkluzív kínálatában egy bárral ellátott hűtődoboz még a Rolls Royce-szal vagy a Bentley-vel is vetekszik.  Hasonlóan fényűző hatást keltenek a szellőzőnyílások felett elektromosan nyíló és záródó díszpanelek vagy a komfort fejtámlák puha bőre.  Az ülések alapkivitelben "Valetta" bőrrel vannak bevonva. 

A megújult A8 öt féle motorral kapható.  286-tól 462 lóerőig széles a skála. Az S8-as V8 biturbó motorja 571 lóerős. 

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

                                      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.01
Az autó egyik legfontosabb adata az ára. Szélsőségesen eltérhet, kétezer forinttól százmillió....
2024.05.01
A BMW Múzeum részletekbe menően felújította előcsarnokát. Az elsődleges cél egy olyan modern,....
2024.05.01
A Ye sorozat három új modelljét egyszerre tervezik bemutatni ..
2024.05.01
- Oroszországban 161 ezer személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, 81,3 százalékkal....
2024.05.01
Minden idők legszorosabb horvát WRC futamát élhettük át idén, ugyanakkor az új szabályrendszer is....
2024.05.01
- A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma tavaly 20 százalékkal, 14,6 millióra nőtt, így....
2024.05.01
Kés súlyos balesetről is hírt adott néhány perccel déli 12 óra aután a katasztrófavédelem. ..
2024.05.01
Az olasz helyett a spanyol Forma-4-es bajnokságban indul új csapatával, a Cram Motorsporttal Hideg....
2024.05.01
Végre belekóstolhattam az Magyar Év Autója 2024 egyik díjára jelölt legújabb Volkswagen Touareg....
2024.05.01
Egy férfi úgy gondolta, hogy vezetői engedély nélkül, más autójával megy haza Debrecenből. Nem volt....