elektormobilitás

Úton a „nulla környezeti hatású” e-autópálya felé

2018.09.28.

Svédország és Németország után Olaszország lesz a következő ország, ahol elkezdik a kísérleteket a villamosított úttal. 

Észak-Olaszországban az A35 Brebemi autópálya lesz a villamosított út technológiájának legújabb helyszíne, a Siemens pantográfos áramszedőkkel ellátott Scania tehergépkocsik pedig készen állnak az első próbaüzemelések végrehajtására. 
Kezdetben a projekt az autópálya hat kilométeres szakaszára összpontosul majd a Romano di Lombardia és Calcio kijáratok között, azonban a kezdeményezés mögött állóknak még nagyobb szabású terveik vannak. 
Az A35 Brebemi az olaszországi Lombardia régió három jelentősebb városát Bresciát, Bergamót és Milánót köti össze, a projektvezetők végső célja pedig létrehozni Európa első „nulla környezeti hatású” e-autópályáját, ahol a 62,1 kilométernyi út mentén napelemek állítják elő a szükséges elektromos áramot. 
Az olaszországi tervezet Svédországban és Németországban futó hasonló projekteket követ, és az egyre erősödő villamosítás irányába mutat, amely a szén-dioxid-kibocsátás elleni küzdelem egyik hatékony és fosszilis forrásoktól mentes módja. 
 
„Egy forradalmi projekt” 
 
A projekt lendülete gyorsan nő Olaszországban, erre utal, hogy országos és helyi politikusok, valamint a Scania, a Siemens és helyi partnerek, az A35 Brebemi, illetve a Concessioni Autostradali Lombarde (CAL) képviselői is részt vesznek benne. 
 
Svédországban és Németországban már kipróbált és bevált technológia 
 
A Scania tehergépkocsik, amelyek az A35 Brebemin közlekednek majd, olyan kipróbált és bevált hibrid technológiát alkalmaznak, amelyeket 2016 végén vezettek be a piacra. A Scania és a Siemens együttműködése a két vállalat két másik projektjére épül – az egyik Svédországban, a másik Németországban fut. 
 
 
A két vállalat két éve teszteli ezt a villamosítási technológiát Svédország villamosított autópályáján az E16-oson Gävle közelében, a regionális hatósággal együttműködve. A Scania és a Siemens a Tehergépkocsik a Német e-Autópályákra (Trucks for German eHighways) kutatási projektben is részt vesz, ahol a Volkswagen-csoport kutatási részlege (Volkswagen Group Research) és a Siemens fejleszt majd technológiát, illetve a Scania által szállított elektromos hibrid távolsági tehergépkocsikat a Német e-Autópálya nevű kutatási projekthez. Ez a kutatás egy előfázis, mielőtt elkezdődne három külön teszt német közutakon Lübeck és Frankfurt közelében, valamint a B462-es úton Baden-Württembergben. 
 
 
Így működik 
 
Ez a villamosítási technológia úgy működik, hogy a tehergépkocsik a fülke mögötti vázra szerelt pantográfos áramszedőkön keresztül kapják az elektromos áramot. Az áramszedők felsővezetékekhez csatlakoznak, amelyek az út jobb szélső sávja felett futnak, a teherautók pedig menet közben szabadon csatlakozhatnak a felsővezetékre, illetve leválhatnak arról. 
Ha a tehergépkocsi elhagyja az elektromos felsővezetékkel ellátott sávot, akkor az áramszedő leválik arról, a járművet pedig onnantól a belső égésű motor vagy az akkumulátorról működő villanymotor hajtja. Ugyanez az elv vonatkozik arra is, amikor a gépkocsivezető egy másik járművet szeretne megelőzni, miközben az út felsővezetékkel ellátott sávjában halad. 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.10.27
A SuperCharge nevű bajnokság első szezonját a tervek szerint 2022-ben rendezik meg. ..
2020.10.26
A Rendőrség népszerű videóinak újabb része került fel a Facebookra. Szabálytalan autósokból ezúttal....
2020.10.26
Fogynak a Ladák és Zsigulik, de még mindig vannak annyian, hogy elfoglaljanak egy repülőtéri....
2020.10.26
Lehet valami egyszerre elegáns és vulgáris? Megfér egy testben az arisztokratikus kifinomultság és....
2020.10.26
Alexander Galaganov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.10.26
Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra,....
2020.10.26
A Kecskeméti Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának munkatársai az állampolgárok....
2020.10.26
Bevezető áron használhatják a villanyautósok az E.ON november 24-től fizetőssé váló elektromos....
2020.10.26
1910-1920. A tömeggyártás kezdete, avagy út a luxustól a szükségesig. A nagy sorozatú termelés....
2020.10.26
Baleset miatt több kilométeres torlódás alakult ki az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető....