Toyota

Üzemanyagcellás technológiát mikro-gázturbinával kombinál a Toyota

2017.05.08.

A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a Toyota megkezdte a vállalat Motomachi üzemében (Toyota City, Aichi prefektúra, Japán) telepített nagynyomású kombinált energiafejlesztő rendszerének (a továbbiakban hibrid energiafejlesztő rendszer) tesztüzemét. A hibrid energiafejlesztő rendszer szilárd oxidos üzemanyagcella1 (továbbiakban üzemanyagcella) és mikro-gázturbinákat2 alkalmaz. A tesztüzemben belső energiafejlesztőként fogják hasznosítani a rendszert, hogy teszteljék és kiértékeljék hatásfokát, teljesítményét és tartósságát.

A hibrid energiafejlesztő rendszer a földgáz reformálása során kivont hidrogént és szén-monoxidot felhasználva üzemanyagcella technológiát és mikro-gázturbinát kombinálva valósítja meg a kétlépcsős energiafejlesztést; a rendszer névleges teljesítménye 250 kW. A berendezés kogenerációs rendszerű (kombinált hő- és energiatermelés), így képes hasznosítani az elektromos energia előállítása során keletkező hulladékhőt. A hibrid rendszer a kétfázisú energiafejlesztésnek köszönhetően magas energiatermelési hatásfokkal (55%)3 bír; a kogenerációs funkció pedig még tovább növeli az összesített hatásfokot (65%). Éppen ezért a Toyota olyan hatékony technológiaként pozícionálja a rendszert, amely hozzájárulhat a csekély környezeti terhelésű társadalom céljának megvalósításához. A készülékben megtermelt elektromos energiát és hulladékhőt a Motomachi üzem hasznosítja.

A frissen bevezetett hibrid energiafejlesztő rendszert az Új Energia és Ipari technológiai fejlesztési szervezet (New Energy and Industrial Technology Development Organization, NEDO) által kezdeményezett „Hengeres szilárdoxid-üzemanyagcellából (SOFC) és mikro-gázturbinából (MGT) álló, nagynyomású hibrid energiafejlesztő rendszer sorozatgyártását célzó műszaki demonstrációs projekt"4 részeként valósították meg.  A rendszer a Toyota, annak leányvállalata, a Toyota Turbine and Systems Inc., valamint a Mitsubishi Hitachi Power Systems Ltd. közös fejlesztésében jött létre.

A Toyota a jövőben folytatja a hidrogén technológia hatékony felhasználási módjainak fejlesztését és bevezetését célzó kezdeményezések támogatását, miközben folyamatosan ellenőrzi a hibrid energiafejlesztő rendszer bevezetése és demonstrációs működtetése során elért eredményeket. A 2015-ben meghirdetett Toyota környezetvédelmi kihívás 2050 program egyik fontos célkitűzése: a gyártólétesítmények zéró CO2-kibocsátást célzó kezdeményezések terén komoly előrelépést testesít meg a fejlesztés. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.06.01
2300 háztartásban ment el az áram az ittas sofőr miatt –írta közleményében a Bács-Kiskun Vármegyei....
2023.06.01
Az MG Motor Hungary márkaigazgatói feladatait Szabó Csaba veszi át Markó Zoltántól, aki....
2023.06.01
A BMW 5-ös limuzin nyolcadik generációja minden eddiginél fejlettebb digitális innovációkkal és....
2023.06.01
Pasteiner István csecsemőkorában amikor beszélni kezdett először nem azt mondta, hogy „mama”, hanem....
2023.06.01
Baleset miatt lezárták az M5-ös autópálya Szeged felé vezető oldalát Kecskemét térségében - közölte....
2023.06.01
Tizenegy új elektromos autóbuszt helyeztek forgalomba Zalaegerszegen. ..
2023.06.01
Baleset történt, be is állt a reggeli csúcsban a balatoni sztráda. ..
2023.06.01
A Geely körülbelül 234 millió fontot, azaz körülbelül 269 millió eurónak megfelelő összeget fektet....
2023.05.31
Döbbenetes pillanatok.   ..
2023.05.31
Büntetőeljárás is indult az ellen a motorkerékpáros ellen, aki szabálysértéssel hívta fel magára az....