Dakar
A Mini azt várja az új Countryman John Cooper Works autótól, hogy legalább olyan sikeres lesz a dél-amerikai viadalon, mint elődje, a többszörös győztes Mini All4 Racing. Az autót ismét a Mini motorsport partnere, az X-raid csapat fejlesztette ki. Elődjéhez képest teljesen áttervezték az aerodinamikát, a hűtési rendszert, a súlyelosztást, alacsonyabbra vették a tömegközéppontot és a motorvezérlő szoftvert is átírták.
A BMW-től származó háromliteres sorhatos dízelmotor 340 lóerőt és 800 Nm-t képes leadni, a fogyasztása csökkent a módosításoknak köszönhetően. Az egész motor egy kivehető segédkereten ül, ezért a motorcserét akár egy óra alatt végre tudja hajtani a csapat.
Egy hatfokozatú SADEV szekvenciális váltó továbbítja a motor erejét a négy kerék felé, az összkerékhajtásban három zárható differenciálmű dolgozik. A kipufogó az Akrapovic terméke, a futómű pedig a Reigeré. Minden kerékhez négy rugó és lengéscsillapító tartozik, a rugóút 250 mm. A Mini szerint az 1952 kilogrammot nyomó versenyautó végsebessége 184 km/h.
A január 2-án induló Dakar 2017 verseny össztávja 9000 km, az útvonal három országot, Paraguay-t, Bolíviát és Argentínát érinti. A Mini nem kevesebb mint hét autót indít, a legnagyobb esélyes a tavaly első Dakarján 4. helyen beérő ex-ralis Mikko Hirvonen.