büntetővám

A vámháború következtében eltűnhetnek a Corvettek és Mustangok a kínai piacról

2025.04.19.

Nem kell nagy autópiaci specialistának lenni ahhoz, hogy tudjuk, a Trump-kormányzat által berobbantott vámháborúnak komoly következményei lesznek a globális autópiacra nézve, és előfordulhat, hogy az amerikai exportálók  húzzák a rövidebbet.

A Washington által beharangozott pótvámokra adott válaszintézkedések az Egyesült Államokból importált autókra mér csapást, s emiatt Kínából például eltűnhetnek az olyan kultikus sportkocsik, mint a Corvette és a Mustang.

A kínai kormány a minap bejelentette, hogy a Trump-kormányzat által nemrégiben bevezetett vámtarifákra válaszul további 34 százalékos importadót vet ki az összes amerikai importárura, beleértve a járműveket is.

Kínai autópiaci elemzők szerint az április 10-én életbe lépő ellenintézkedés jelentősen megnöveli az amerikai gyártású sportautók, például a Corvette C8 és az új ötliteres Mustang árát Kínában. A Corvette C8 Z06-ra nehezedő teljes adóteher a carnewschina autós portál számítása szerint kétszáz százalék felé emelkedik, s ez 220 ezer dollár (75 mFt) fölé tolja az autó árát, amiben még nincs benne a kereskedői nyereség.

Ide tartozik tartozik, hogy a kínai kormány még februárban vetett ki tízszázalékos pótvámot ki az összes, 2,5 liternél nagyobb motorral rendelkező behozott járműre. A pótvám nemcsak az amerikai, hanem a német luxusmodelleket is érintette, köztük a BMW X6 és X7-et, illetve a GLS-osztályú  Mercedeseket. Ezek a luxus SUV-ok a legkelendőbbek közé tartoznak a kínai piacon. Tavaly GLS-ből 13 985 darabot adtak el, a BMW X7-ből pedig 7331-et, s mindkét modell a hármas élbolyban volt eladások tekintetében.

Az új kínai póttarifa jelentősen megdobja Ford F-150 pickup árát is, miközben Kínában már eddig is jelentősen csökken a kereslet ezekre az autókra: 2023-ban 4954 darabot adtak el belőle, tavaly már csak 2227-et, ami tetemes, több mint ötven százalékos csökkenés.

A zsugorodó kereslet a külföldi luxusterepjárók iránt nagyrészt a kínai modellek, például a BYD Yangwang U8 és a GWM Shanhai Pao (a globális piacon GWM Cannon Alpha néven is ismert) térnyerésének tulajdonítható. Ezek a kínai modellek egyre népszerűbbek az ottani vásárlók körében.

Az újonnan bevezetett 34 százalékos importvám jelentős hatással lesz a tiencsini kereskedelmi kikötő amúgy is apadó áruforgalmára. Tiencsin az importált luxusjárművek legnagyobb kereskedelmi csomópontja Kínában. A meredeken csökkenő tendencia már most is tapintható: 2019-ben a Tiencsinen keresztül 150 ezer importált jármű érkezett az országba. A hazai luxusmárkák térnyerésével azonban a kikötő forgalma meredeken visszaesett: 2023-ban már csak  39 300 impotált luxus SUV érkezett Tiencsinen keresztül, s a legújabb tarifák kétségtelenül újabb súlyos csapást mérnek az amúgy is gyengélkedő behozatalra.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.09
Korszakok. Amikor fiatalként olcsó első autót keresünk magunknak, aztán egy idő múlva családi kocsi....
2025.07.09
Három százalékkal 122 639-re nőtt az eladott új személyautók száma az első fél évben Csehországban....
2025.07.09
Ukrajna nemzetközi szabadalmi engedélyt kapott az első NATO-kompatibilis önjáró tüzérségi lövegére....
2025.07.09
Az elmúlt hónapban 2929 tisztán elektromos jármű kapott zöld rendszámot, ez minden idők legnagyobb....
2025.07.09
A csapadékos időjárás nemcsak az útviszonyokat rontja, hanem a sofőrök éberségére is kihat. ..
2025.07.09
Az új Ypsilon HF modellek mellé az Integrale vonal is visszatér. ..
2025.07.09
A vidéki villanykutak létesítésében gondolkodó üzemeltetők június végéig nyújthatták be....
2025.07.09
A 20,832 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az 530 lóerős hátsókerekes kupé 7:25 perc alatt ért körbe....
2025.07.09
A 4,61 méter hosszú EV5 a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2026-tól. ..
2025.07.09
20 év és 14 vb-cím után, azonnali hatállyal hagyja ott a sikercsapatot a brit szakember. ..