navigáció

Van még értelme a gyári navigációknak?

2021.11.05.

Előfordult már, hogy előkaptad a telefonod és beizzítottad a Waze-t, holott volt navigáció abban az autóban, amiben ültél? Velem egyre gyakrabban előfordul, és ez elgondolkodtatott.

Ma már mindannyian ott hordjuk az okostelefonunkat a zsebünkben, akárhova is megyünk, hiszen egy új világot nyit ki számunkra, és mostanra tényleg minden helyzetre van applikáció. Érthető okokból fokozatosan fejlődtek a navigációs rendszerek is, akár állandó, élő útvonal frissítéssel, alternatív útvonalakkal, néha meglepően pontos érkezési idő előrejelzéssel. A leghíresebb közülük talán a Waze, miközben a Google Maps fokozatosan elhasalt ebben a versenyben. Még egyetlen rendszer sem vitt annyiszor rossz útvonalakra, mint a Google Maps.

Ugyanígy az autókba beépített gyári navigációs rendszereken is érezni, hogy nem minden esetben sikerült felvenni a kor változásának tempóját, és a legtöbb program fényévekkel le van maradva a leghíresebb navigációkról, ha friss forgalmi infókról, dugók elkerüléséről, útvonal módosításról van szó. Annak ellenére is lemaradtak a gyári navigációk, hogy közben a modern autók tulajdonképpen guruló komputerek lettek. Persze így is több haszna van a beépített térképeknek, mint egy hagyományos, papíralapúnak, és az első, kezdetleges TomTom és Garmin rendszerektől is messze vagyunk már.

A végső csapást a gyári navigációkra az Android Auto és az Apple CarPlay elterjedése hozta. Most már tényleg pár kattintással felcsatlakoztathatjuk az okostelefonunkat a modern autók infotainment rendszerére, ahol úgy kezelhetjük a például Waze rendszerét, mintha egy hatalmas tabletünk lenne az autóra csatlakoztatva. Ugyanakkor az így használt külső navigáció általában nem tud működni például a kiterjesztett valósággal, bár utóbbi nem is igazán elterjedt egyelőre.

Úgy tűnik, hogy maguk a gyártók is megkérdőjelezik a gyári navigációk jelentőségét a mai világban. Olyannyira, hogy néhány piacon már nem kínál beépített térképet a Toyota Corolla Cross. A gyáriak szerint úgyis az Apple vagy a Google rendszerei választanák a felhasználók, a költséges gyári változat helyett. Ugyanis a navigációs szoftvert még mindig borsosan mérik a legtöbb gyártónál, holott egyre kevésbé számít különlegességnek. Ugyanígy extra költség a navigáció frissítése, a szoftver megújítása, holott a zsebünkben hordunk egy folyton up-to-date változatot is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....