Kia

A Kia egy merész, vezetőorientált szedán koncepcióautót mutatott be 80. évfordulójának alkalmából Dél-Koreában. A Vision Meta Turismo koncepcióautó egy élekkel szabdalt, szögletes, négyüléses GT, amely utalásokat tartalmaz arra nézve, hogy hogyan fogja a márka továbbfejleszteni az Opposites United névre keresztelt formanyelvét. A tanulmány a jelenlegi Kia modellekhez alig hasonlít, de méretét és alakját tekintve természetes előfutára lehet egy majdani EV7 vagy EV8 modellnek, amely kitöltené a rést az EV6 az EV9 SUV-ok között.
Mivel viszonylag alacsony építésű és nagy teljesítményű modellről van szó, szellemiségében leginkább a 2022-ben kivont, turbós V6-os motorral is választható Kia Stinger sportszedánhoz hasonlít a pozicionálását tekintve. Bár a Kovács Miklós tervezte hátsókerék-meghajtású Stinger a márka rajongóinak szánt modell volt, viszont az eladási számai elenyészőek voltak a Kia mainstream modelljeihez képest, de a vállalat elnöke, Ho-sung Song nemrég az Autocar magazinnak elmondta, hogy az ilyen modellek fontos szerepet játszanak a márka imázsának építésében, ezért a Kia fontolgatja egy utód bevezetését.

Nem világos, hogy a Vision Meta Turismo ennek az ambíciónak a megnyilvánulása-e, mivel a vállalat inkább a koncepció feltűnő sziluettjét és futurisztikus belső terét emeli ki, mint a Kia következő generációs autóira utaló részleteket. Alakját tekintve a Vision Meta Turismo leginkább egy négyajtós fastback GT-ként írható le egyívű sziluettel, amely egyértelműen az aerodinamikai hatékonyságot és a tágas utasteret helyezi előtérbe.
A koncepcióautó eltávolodik a „tigrisorr” hűtőrács-motívumtól, amely közel 20 éve a Kia-dizájn meghatározó eleme. Itt a fényszórók élesen szögletesek, vékony LED-csíkok vannak felszerelve az izmos első sarkokra, amelyek kiállnak a karosszériából és a visszapillantó kamerákat hordoznak. Nincs hagyományos motorháztető: a Vision Meta Turismo a Jaguar I-Pace-hez hasonló, előretolt kabinnal rendelkezik, a szélvédő alja szinte az orr-rész éléig nyúlik – ez talán egy olyan formatervezési változást jelez, amely nyíltabban használja ki a rugalmasan változtatható E-GMP platformban rejlő csomagolási lehetőségeket.

A szélvédő egy többrészes panorámatetőbe torkollik, amely lefelé ível a meredek hátsó rész felé, ahol egy integrált spoiler, egy kontrasztos fekete diffúzor és az EV9 jellegzetes féklámpa-kialakításának új értelmezése található.
A kabin a következő generációs technológiára helyezi a hangsúlyt, a képernyőket és gombokat pedig egy teljes szélességű, 3D-s head-up kijelző és holografikus vezetői kijelző váltja fel. Eközben a kormánykerék helyén egy szokatlan kar található, a vezetőülés oldalán pedig egy joystick, bár a koncepcióban hagyományos pedálok is vannak.

A Kia várhatóan hamarosan további részleteket közöl a koncepcióról, de egyelőre nem adta jelét annak, hogy Koreán kívül is bemutatná a nagyközönségnek.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!