Mazda
Miközben reménykedésre adott okot, hogy a Mazda nem rég bemutatta hátsókerekes, sorhatos padlólemezére épített modelljét, a CX-60 SUV-t, és további három modellt ígértek hasonló paraméterekkel, addig úgy tűnik, hogy egy sportkupé bódé egyre inkább megvalósíthatatlannak tűnik egy ilyen ígéretes padlólemezre. Öt éve mutatta be a japán gyártó a Vision Coupé koncepciót a Tokiói Autószalonon, amiről akkoriban lelkesen cikkeztem én is, hiszen újra látszott némi esély egy izgalmas sportmodellre attól a gyártól, amelyik vérében ott van az őszinte autózás öröme.
Azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy csak a Kodo dizájnnyelv beharangozására használták ezt a tanulmányautót. Hasonló formavilággal és arányokkal született az MX-30, vagy a Mazda 3 sorozat, ahogy az új CX-60 is, ami hozzánk persze nem sorhattal, hanem négyhengeres plug-in hibridként érkezik majd. Azonban Joachim Kunz, a Mazda Europetól végleg eloszlatta a kedélyeket az Autocar olvasóinak: „A SUV trend folytatódik, és a Mazda még inkább rájuk koncentrál majd. Egyszerűen ezek fogynak a legjobban.” „Persze, jó lenne egy első motoros, de hátsókerék-hajtású utód a Mazda 6-nak, vagy egy nagy sportkupé, de jelenleg a legfontosabb, hogy SUV-kat értékesítsünk.”
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!