autó
Egyre erősebben nyomul világszerte a Hyundai-Kia konszern, miközben sikeres modelleket fejleszt dél-korai Namyang-ban működő kutatási és fejlesztési központjában. Teljesen megújul kínálata a mini, kompakt, kupé, crossover, sportterepjáró kategóriában, ezzel párhuzamosan folytatja a versenyzést a zéró emissziós járművek szegmensében, úttörő szereplő a tüzelőanyag-cellás, vagyis hidrogénnel üzemelő villanyautók mezőnyében, jövőre pedig indul a Le Mans hyper-osztályban.

A Genesis Magma mellett idén még olyan attraktív és futurisztikus tanulmányautókat mutatott be, mint az X Gran Equator, a Hyundai Insteroid, Crater és Three.
Az új Genesis prémiummárkával a piacon és a sportvilágban is sikerre tör a Hyundai-Kia, melynek Magma GT modellje már a 2026-os szezonban rajthoz áll a hosszú távú (WEC) versenyeken. A középmotorosként bemutatott hibrid tanulmányautó több villanymotoros, összkerékhajtású hibrid konfigurációt kapott, a hajtáslánc része a két négyhengeresből konstruált 3,3 literes turbós V8-as.
A műszaki adatok mellet az is jelzésértékű, hogy január elsejétől két új szakember veszi át a Hyundai Motorsport új fechenheimi műszaki központjának felügyeletét: Sébastien Metz lesz a vállalat üzemeltetési igazgatója, míg Massimo Carriero a műszaki vezető, beleértve az FIA Rali Világbajnokság és a Genesis Magma Racing FIA Hosszútávú Világbajnokság csapatát is.

Genesis X Gran Equator
Már az év elején intenzív kapcsolatépítésbe kezdett a koreai konszern. A Gereal Motorsszal történ megállapodás értelmében Hyundai az ST1 modellcsaládot és a PV5 kisbuszt forgalmaznák Chevrolet jelvényekkel az észak-amerikai piacon.

X Gran Equator
Donald Trump amerikai elnök és Csung Üiszun, a Hyundai Motors ügyvezető elnöke tavasszal Washingtonban bejelentette, hogy 21 milliárd dolláros (7500 milliárd forint), négy évre szóló új amerikai beruházási programot indítanak. A Fehér Házban tartott eseményen az elnök elmondta, hogy a beruházási program részeként 5,8 milliárd dollárt fektetnek amerikai termelési kapacitásának növelésébe, és ennek eleme az 1,8 milliárd dollárból Louisiana államban épülő, évi 2,7 millió tonna kapacitású acélüzem, mely 1400 új munkahelyet jelent. Az új beruházások az USA-ban működő jármű- és alkatrész-gyárait látja majd el alapanyaggal a Hyundai, miközben a dél-koreai vállalat éves amerikai autógyártókapacitása eléri az évi 1 milliót. A Hyundai 1986 óta van jelen az USA-ban, ahol eddig összesen több mint 20 milliárd dollárt fektetett be.

Hyundai Crater
Némileg rontotta a hangulatot, hogy szeptemberben a Hyundai-LG Georgiai állambeli Ellabell üzemben tartott razzia során 500 maszkos fegyveres közel 500 munkást, többségében dél-koreait állított elő azzal vádolva őket, hogy illegálisan, vagy érvénytelen vízummal dolgoztak az akkugyári építkezésen, márpedig az ESTA elektronikus beutazási engedély nem jogosít munkavállalásra.

Hyundai Three
Novemberben Randy Parker, a Hyundai Motor America vezérigazgatója a Los Angeles-i Autószalonon mutatta be a Crater koncepcióautót, mely „jól mutatja azt a tervezési irányt, amerre potenciálisan haladhatunk. A piac ebbe az irányba halad. A vásárlók nagyobb strapabíróságot, terepjáró képességet és szívósságot akarnak. Elértünk némi sikert a Santa Cruzunkkal. ... Meglehetősen magabiztosak vagyunk abban, hogy nagyon jól tudunk helytállni ezen a téren. És ha megnézzük a mai termékeinket, például a kalandra kész Palisade XRT Pro-t, jó képet kaphatunk arról, hogy merre tarthat a márka a jövőben.”

A tranzakciós árakkal kapcsolatos aggodalmakról Parker így nyilatkozott: Tudom, hogy sok kétség merül fel az autóárak emelkedésével kapcsolatban, és hogy a tranzakciós árak egyre magasabbak lesznek. De a piac még mindig nagyon-nagyon erős. Amióta kerületi értékesítési vezető voltam, a piac – a COVID kivételével – soha nem esett 16 millió alá. És így látjuk, hogy ez idén is megismétlődik. Nem tudom megjósolni a jövőt. De azt elmondhatom, hogy a Hyundai szemszögéből nézve, függetlenül attól, hogy az ügyfél melyik irányba szeretne fordulni, legyen szó autóról, terepjáróról vagy felszereltségi csomagról, ott találkozhatunk velük. Azt hiszem, ez az egyik dolog, ami nagy önbizalmat ad nekem, és azért alszom jól éjszaka, mert olyan termékeink vannak, amelyeket az ügyfeleink megengedhetnek maguknak.”

A Hyundai elektromos járművekbe történő befektetéséről: „Tovább nyomjuk a gázpedált, és továbbra is az ügyfelek igényeit fogjuk kielégíteni az elektromos hajtás felé vezető úton. Ha az ügyfél belső égésű motort szeretne, azt is megtalálja, de válthat hibridre is. Tehát mindezek a jövőbeli stratégiánk fontos részét képezik, de úgy gondolom, hogy a jövő fényes az elektromos hajtás terén.”

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!
