BMW M GmbH

Vissza a hetvenes évekbe! Minden, amit a jubileumi BMW 3.0 CSL-ről tudni érdemes

2022.12.06.

Ahogy fennállása 50. évfordulóját ünneplő, jubileumi éve a végéhez közeledik, a BMW M GmbH valaha készült legexkluzívabb limitált kiadását is bemutatja – egy mérnöki remekművet, amely az elmúlt 50 esztendő versenyzés iránti szenvedélyének esszenciájaként ölt testet, történelmi gyökereit legendás típusnév alatt megmutatva.

A BMW 3.0 CSL összetéveszthetetlenül egyedi dizájnnal ruházza fel a kétüléses kialakításban rejlő, zabolátlan menetteljesítményt. A modell extrém koncentrált formában hozza el a jelenbe az 1970-es évek ikonikus sportautójának hamisítatlan kvalitásait: a versenypályára tervezett technológia közútra engedett, színtiszta vezetési élményét.

A BMW 3.0 CSL szigorúan limitált példányszámban lát napvilágot. A jubileumi esztendő apropóján a modellből pontosan 50 darab, egyenként sorszámozott autó válik elérhetővé. A BMW 3.0 CSL így már piaci bevezetésekor valódi ritkaságként ünnepli világpremierjét és kizárólag a BMW M divízió azon hűséges rajongóinak garázsába gurulhat be, akik a márka legendáinak szenvedélyes gyűjtői.

Az 50 modell körülbelül három hónap alatt készül el, egytől egyig gondos odafigyeléssel, aprólékos kézi munkával. A limitált széria példányai a BMW Group dingolfingi gyárának egy külső létesítményében, csúcstechnológiás gyártási eljárással látnak napvilágot. Az utastér exkluzív, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült alkatrészeit szintén kézzel állítják elő Münchenben és a BMW Group Landshutban működő gyárában, speciálisan képzett járműépítő szakemberek közreműködésével.

A BMW 3.0 CSL legendás versenyautó-változata már bemutatkozó évében, 1973-ban megnyerte az Európai Túraautó-Bajnokságot – majd ezt a sikert 1975 és 1979 között sorozatban öt alkalommal is megismételte. A Nürburgringen és más versenypályákon olyan pilóták hagyták maguk mögött vele a mezőnyt, mint Toine Hezemans, Hans-Joachim Stuck, Chris Amon és Niki Lauda. A BMW ezzel a versenyautóval aratta első egyesült államokbeli győzelmeit is, 1975-től. Ezek a motorsport-sikerek nagymértékben hozzájárultak a bajor prémiumgyártó versenyautóinak nemzetközi népszerűségéhez.

A versenyautó homologizációs céllal kifejlesztett, közútra engedett változata a lényegre összpontosító, vérpezsdítő vezetési élmény négykerekű szimbólumává vált – kiváltképp a fejlesztés utolsó szakaszában. Az ikonikus „CSL” típusnév a kupé (Coupe), a sport (Sport) és a könnyűszerkezetes (Leichtbau) szavakra utal, a kétajtós sportautó sikerhez vezető receptjének összetevőit hirdetve.

3153 köbcentire növelt hengerűrtartalmával és 151 kW / 206 lóerő maximális teljesítményével erőforrása a BMW modellekben addig kínált legerősebb közvetlen befecskendezéses, soros hathengeres motor volt, rendkívül sportos kvalitásokkal. Az erőtől duzzadó hajtáslánchoz kifinomult futómű-technológia és mindössze 1270 kilogramm saját tömeg társult.

Klasszikusan kupés karosszériaarányaival, frontmotorjával, manuális váltójával és hátsókerék-meghajtásával a BMW 3.0 CSL a történelmi előd nyomdokait követi. Az összetéveszthetetlen légterelő elemek, az erőteljes kerékjárati ívek, a látványos légterelő szárnyak és még a gondosan megtervezett, legapróbb részletek is a ’70-es években készült legendás kupé formanyelvét idézik.

A BMW 3.0 CSL hátsó kialakítását erőtől duzzadó ívekkel, a történelmi előd stílusjegyeinek újraértelmezése mentén rajzolták meg a tervezők. A leginkább szembetűnő elem a mindkét oldalról zárt légterelő szárny, amely az ikonikus „Batmobile” modern formanyelvbe csomagolt megfelelője. A látványos szárnyat úgy tervezték meg, hogy növelje a leszorító erőt, ezzel pedig optimalizálja a hátsó tengely tapadását. Az elem a BMW 3.0 CSL teljes hátsó kialakítását átöleli, amelynek köszönhetően a modell egyik leginkább meghatározó stílusjegye. Az autó alatti légáramlatot a hátsó lökhárító szénszálból készült, erőteljes diffúzor betétje hivatott optimalizálni.

A kipufogórendszer könnyűszerkezetes titánból készült dobjainak dupla ikervégződését nyíl alakban rendezték el a hátsó lökhárító közepén, amely ugyancsak a BMW M modellek hangsúlyos sajátossága. A BMW 3.0 CSL hátsó lámpái innovatív technológiát képviselnek, lélegzetelállító éjszakai fénydizájnt és kiváltképp élénk fényerőt garantálva. A technológia rendkívül vékony lézerfény-szálakkal dolgozik, amelyek olyan hatást keltenek, mintha lebegnének a lámpák belsejében és elrendezésükkel látványos háromdimenziós hatást eredményeznek.

Az M TwinPower Turbo technológia, amelyet a mérnökök a BMW 3.0 CSL számára exkluzívan továbbfejlesztettek, a limitált széria példányaiban 412 kW / 560 lóerő maximális teljesítményre képes. A közútra engedett BMW M modellek eddigi legerősebb soros hathengeres erőforrása a jubileumi újdonság különleges státuszát is nyomatékosítja. Az erőforrás csúcs forgatónyomatéka 550 Nm, amelyet egészen a maximális, percenkénti 7200 főtengely-fordulatig egyenletesen képes leadni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....