BMW i3

Visszatér a BMW i3! Csak kicsit másképp

2025.09.16.

Segítünk, nem a népszerű városi kisautó új generációja kapja majd ezt a nevet.

A BMW i3 nevet nem kell bemutatni, mindenki ismeri a bajor gyártó városi kisautóját, ami forradalmira sikeredett és hatalmas népszerűségnek örvendett 2022-es gyártásának befejezéséig. Sőt, még utána is, hiszen rengeteg modellt látok futkározni az utakon és több ismerősöm is vásárolt használtan a modellből. A név jövőre visszatér, azonban egy hosszabb formában, ugyanis a 3-as széria elektromos modelljei kapják majd az elnevezést, párhuzamban a többi sorozat szabályaival.

A kis szedánt az új iX3 SUV-val együtt mutatták be, amelyet majd Debrecenben fognak gyártani és mindkét modell a 2023 óta futó Neue Klasse formavilágát követi majd, ami letisztult, egyszerű és elegáns autókat jelent. A két új autó mellett még 40 másikra tervez a BMW, mivel minden jelenlegi generációjukat át akarják ültetni és új autóikat is ebben a nyelvben szeretnék világra hozni. Mindez csak 2027-ig!

Az i3 lesz az első az új 3-as szériában, ezt követi majd a hagyományos hajtással elérhető sima modell, amelynek prototípusait már szintén észrevették teszteken. A két modell egyébként nem fog különbözni külsőben, a belső égésű modell valamivel hosszabb motorháztetőt és szélesebb kerékíveket kap majd, hogy a négy-, illetve hathengeres motor is kényelmesen elférjen a gépházban. Amiben a korábbi modellektől eltér, az a hűtőmaszk. A 4-es vagy 7-es széria rácsaihoz képest az i3-é vékonyabb és hosszúkásabb, majdhogynem az oldaláig ér az autónak.

A három doboz szalonautó hatás megmarad, hagyományos szedánról van itt szó, de persze eleganciáról sem szabad lemondani. A kilincsek szépen belesimulnak az ajtóba, az ablakok követik a jármű vonalait, és mindez, a hűtőmaszkkal együtt pontosan azéárt van, hogy egy sportosabb, könnyebb autó hatását keltsék, miközben az i3-as valószínűleg egy igenis nagy tömegű modell lesz.

2 platform, 1 autó?

Az EV variáns egy új alapot fog kapni, míg a belső égésű motoros autók a 3-as széria előző generációjának platformját kapja, így valószínűleg annak motorjait is, 16-tól 3,0 literesig terjedő, ötfajta motorlehetőséget benzinesből, mellé egy hibridet és két dízelest. Az, hogy egy teljesen megegyező modell két különböző hajtása más platformot kapjon, korábban nem történt meg, sem az 5-ös, sem a 7-es széria esetlben, amelyeknél mind az EV, mind az ICE variánsok ugyanarra az alapra épültek, így nem is az lehet az ok, hogy az a bizonyos két dudás ne férne meg.

A válasz a kistestvérnél keresendő, ugyanis a MINI legújabb Cooperjének elektromos és belső égés modellje ugyanúgy néz ki, mégis különböző platfomorkat kaptak. És hogy miért? Pontos megoldás itt sincs, a tervezők egyszerűen úgy érezték, hogy könnyebb más platfomot alkalmazni a különböző hajtásokra.

A belső egyébként szintén megegyező a két modellvariáns esetében, és mindkét esetben megjelenik majd a BMW új "Panoramic iDrive" dizájnfelfogása, ami magában foglalja nem csak a kinézetet, de a különböző szoftvereket is. Központi vezérlő és érintőképernyős tablet segíti a vezetőt, amelyek úgy vannak elhelyezve, hogy ne kelljen sokat forgatni az ember fejét és az útra lehessen koncentrálni.

Mi a helyzet a hatótávval?

A BMW elmondása szerint az új autó "tökéletesen optimizált az elektormos hajtás számára". 800 voltos elektromos egységet kap, ami az ultragyors töltést is támogatja, ami az iX3 esetében is megvolt és a bemutatón 10 perces töltéssel 414 kilométernyi utat kapott így az autó, azaz tényleg gyorstöltésről beszélhetünk. Ez a BMW hatodik generációs eDrive hajtásának köszönhető, ami hengeres cellákat használ, ami 30 százaléékal jobb és gyorsabb töltést garantál, mint a korábbi verzió. Ismét csak a testvér iX3-at kell példának hozni, ahol egy 108.7 kWórás akkumulátort préseltek az autóba, ami egy töltéssel majdnem 800 kilométert is képes megtenni. Ha az i3 is ezt kapja, akkor a kisebb autónál ez a 800 garantált. Csak, hogy elhelyezzük, az i4 jelenleg 600 kilométert tud, a Tesla Model 3 pedig 700-at.

A benzines modellek a jelenlegi hajtások módosított hajtását kapják majd, azaz valamivel többet tudnak majd, mint a mostani 3-asok, de mivel ez a verzió csak 2027-ben érkezik, szinte alig tudni róla érdemes információt. Az i3 viszont már jövőre itt lesz és eddig igazán ígéretesnek is tűnik.

Képek forrása: Auto Express

Forrás: 
Auto Express
RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....