Volkswagen

Thomas Schäfer, a német márka vezérigazgatója az elmúlt napokban így nyilatkozott a fent említett kérdéssel kapcsolatosan: "A Scirocco egy nagyon különleges modell. Meg tudnék még néhány ilyet nevezni, de az az igazság, hogyha az autó nem tükrözi az eredeti modell DNS-ét, akkor inkább új nevet adunk neki és valami újat alkotunk."
A Volkswagen ezen megközelítése szembemegy azzal a piaci trenddel, hogy más autógyártók jelenleg olyan új modelleket dobnak piacra, amik múltbeli neveket kapnak - például a Ford Capri, a Ford Explorer és a Vauxhall Frontera.

A Ford Capri esetében viszont az autós közösség nem fogadta túl jól a név "újraélesztését". A korábban még egy sportkupén használt név 2024-ben egy C-szegmensű kompakt crossoverként tért vissza, ami sokakban rossz érzéseket keltett.
Schäfer a fent említett modell példáján a következőket mondta: "Tisztán látható a fogyasztói visszajelzések alapján, hogy ez a lépés egy tévedés volt. Ha úgy hívsz valamit, ami nem hasonlít a régen betöltött szerepére, akkor óvatosnak kell lenned. Tehát ha mi GTI-nek nevezzük el egy új modellünket, annak GTI-nek kell lennie. Ez a mi modellünk, ami hű kell legyen a génjeihez."

A vezérigazgató pedig azt is kijelentette, hogy a Scirocco nevet például sose fogják SUV-n használni, így a harmadik generáció 2017-es nyugdíjazása óta továbbra is jegelik a legendás névtáblát.
Ennek ellenére viszont előfordulhat, hogy az elkövetkezendő években mégis visszatérhet a modell. 2024-ben olyan értesülésekről olvashattunk, hogy folyamatban van a Scirocco potenciális megtérülésének felmérése elektromos sportautóként, melynek dizájnja az 1970-es évekbeli, eredeti autót idézné fel.
Ha az ötlet eljutna a gyártósorig, akkor a PPE platform speciálisan adaptált változatára épülhetne az új Scirocco, amelyet a már biztosan érkező Porsche Boxster és a Porsche Cayman is használ. A kétmotoros, összkerékhajtású zászlóshajó pedig még az 'R' jelzést is megkapná a névtábláján.

Képek forrása: Autocar
Azonban egy ilyen modell sorozatgyártása jelenleg távol áll a valóságtól. Schäfer szerint a belátható jövőben csekély esély mutatkozik arra, hogy ilyen "kis forgalmat generáló' autókat kezdjenek el gyártani a pénzügyi nehézségeik miatt, így inkább megtartják a jelenlegi termékkínálatuk "igazi magját'.