XPeng

Volkswagen és az Xpeng együttműködése szorosabb, mint gondolnánk

2025.10.12.

A Volkswagen és az Xpeng együttműködése szorosabb, mint gondolnánk. A német autógyártó óriás a jövő évtől kezdődően az Xpeng kínai vállalat fejlett önvezető rendszerét, az XNGP-t fogja alkalmazni kínai piacra szánt elektromos autóiban – értesült a CarNewsChina kínai autós szakportál.  Információi szerint az első ilyen modell egy középkategóriás SUV lesz, amelyet közösen fejleszt a két gyártó.

A német autógyártó már 2023 júliusában bejelentette, hogy 700 millió eurót fektet be a 11 éve alapított, és kizárólag elektromos autókat gyártó kantoni székhelyű Xpengbe, és ezzel 4,99 százalékos részesedést szerzett a vállalatban. A tavalyi év elején hivatalosan is megerősítették, hogy közösen fejlesztenek két középkategóriás SUV-t, amelyek 2026-ban kerülhetnek piacra.

Új platform, új stratégia

A Volkswagen és az Xpeng közösen dolgozik egy új elektromos járműplatformon is, amely a China Electronic Architecture (CEA) nevet viseli. Ez a platform az Xpeng által már használt elektromos/elektronikai (E/E) architektúra továbbfejlesztett változata, és a jövőben minden Kínában forgalmazott Volkswagen-modell alapját képezi majd.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen AG igazgatótanácsának kínai ügyekért felelős tagja már korábban arról beszélt, hogy 2026-tól minden, Kínában forgalmazott Volkswagen elektromos modell ezt a nagy teljesítményű és hatékony architektúrát fogja használni.

Az E/E architektúra lényegében a jármű „idegrendszere”, amely összekapcsolja és vezérli az összes elektromos és elektronikus rendszert. A Volkswagen célja, hogy ezzel lerövidítse a fejlesztési ciklusokat, csökkentse a költségeket, és jobban igazodjon a kínai vásárlók igényeihez a „Kínában Kínának” stratégia jegyében.

Xpeng chipek és önvezető rendszer a VW-modellekben

Az idén júniusában He Xiaopeng, az Xpeng elnöke bejelentette, hogy a vállalat saját fejlesztésű Turing AI ADAS chipjeit is szállítani fogja a Volkswagennek. Ezeket szintén 2026-tól integrálnak a VW-logós modellekbe.

A Volkswagen már teszteli az XNGP rendszert az első közös modellen, amelynek sorozatgyártása 2026-ban indul. Az ADAS (fejlett vezetéstámogató rendszer) először két, közösen fejlesztett SUV-ban jelenik meg, de a rendszer márkázása a Volkswagen-modellekben még nem végleges.

Kettős fejlesztési irány

A Volkswagen hivatalosan cáfolta, hogy leállította volna saját fejlesztéseit. A vállalat közölte: továbbra is dolgozik a Carizon nevű ADAS-rendszeren (a Cariad China és a Horizon Robotics közös vállalkozása), amely 2026 elején debütálhat egy új modellben, majd fokozatosan bevezetésre kerül a teljes kínai kínálatban.

Ugyanakkor a Volkswagen elismerte, hogy párhuzamosan két teljesen elektromos modellt is piacra dobnak 2026-ban, amelyek az Xpeng E/E architektúráját és ADAS rendszerét használják majd.

Cariad átalakulása

A Volkswagen szoftverfejlesztő részlege, a Cariad China felelős a CEA-platform német oldalról történő fejlesztéséért. A vállalat célja, hogy a globális megoldások integrátorából lokális igényekre szabott szoftverpartnerré váljon.

„A legmodernebb önvezető rendszereket és intelligens utastéri funkciókat visszük Kínába” – mondta Peter Bosch, a Cariad vezérigazgatója 2024-ben.

Ugyanakkor a Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume a közelmúltban bejelentette, hogy a Cariad saját szoftverfejlesztési tevékenységét hivatalosan is megszünteti. A jövőben a részleg csupán koordinátori és integrátori szerepet tölt be, és külső partnerekkel – például az Xpenggel vagy az amerikai Rivian-nal – dolgozik majd együtt.

Arról már korábban írtunk, hogy a BMW és a Mercedes is hasonló stratégiát választott, mint a BMW: mindkét német autóipari órás a Momenta kínai technológiai céget választott az autóiba építendő ADAS rendszerek fejlesztéséhez. A BMW  közelgő Neue Klasse modellcsalád elektromos járműveibe fogja beszerelni a Momenta technológiáját. A Mercedes 2025 és 2027 között a kínai piacra szánt négy új gépkocsijába építi be a kínai startup rendszerét. eZ az első eset a 130 éves múltra visszatekintő Mercedes-Benz történetében, hogy egy kínai cégtől szerez be kulcsfontosságú fejlett technológiát.

 

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.05
Ki gondolná, hogy a világ legnagyobb dömpere nem a svéd Volvo, nem az amerikai Caterpillar, de még....
2025.12.05
Az Autós Nagykoalíció a 2025/2026-os tanévben is meghirdette az Autós Szakmák Tanulmányi Versenyét....
2025.12.05
Made in Európa.   ..
2025.12.05
Csütörtök este egy személy meghalt egy közlekedési balesetben Halbturn és Andau (Neusiedl am See....
2025.12.05
Az európai autóipar bealudt, majd elkezdte saját maga alatt vágni a fát. Az ilyen lépések eredménye....
2025.12.05
A két év múlva megvásárolható GR GT legalább 650 lóerős, V8-as ikerturbós benzinmotorra épülő....
2025.12.05
A Stellantis-csoporton belül működő Peugeot az elmúlt években több kihívással szembesült, de a....
2025.12.05
Hétfőtől elérhetőek lesznek a 2026-ra érvényes éves autópálya-matricák. 2025. december 8-tól a jövő....
2025.12.05
A napokban állt Föld körüli pályára a Széchenyi István Egyetem iker műholdja a Hunity kisműhold....
2025.12.05
A közúti közlekedés legfőbb témája, a halálos és személysérüléssel járó balesetek csökkentése.....