Kína
"A „Kínában Kínáért" stratégiánkkal jó úton haladunk. Célunk: vezető nemzetközi autógyártó maradni Kínában – még az intelligens összekapcsolt járművek korában is" – mondja Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója. "Minden megvan, ami a sikerhez szükséges: gyorsabb fejlesztési idők, erős partnerek, kifinomult helyi fejlesztés, gyártás és infrastruktúra, valamint a megfelelő termékek és innovációk kínai vásárlóink számára. Pontosan ezt mutatjuk be Sanghajban a gyártáshoz közeli koncepciójárműveinkkel."
A reflektorfényben a FAW-Volkswagen elektromos modellje, a SAIC VOLKSWAGEN új technológiájának köszönhetően megnövelt hatótávval rendelkező B-szegmensű elektromos SUV-ja és a Volkswagen Anhui teljesen elektromos SUV-ja áll. A tanulmányok a Volkswagen új kínai DNS-ét testesítik meg – mind a technológia, mind a dizájn, mind a fejlesztési idő tekintetében, amely több mint 30 százalékkal csökkent.
A Sanghajban bemutatott koncepciójárművek mindegyike az úgynevezett New Energy Vehicles (NEV) csoportba tartozik. Kínában ebbe a kategóriába nemcsak a teljesen elektromos járművek tartoznak, hanem a hálózatról tölthető hibrid és a hatótávolságot növelő meghajtású modellek is. Csak a NEV szegmensben a Volkswagen több mint 20 modellt dob piacra 2027-ig – így minden vásárló számára megfelelő (részben) elektromos kínálattal rendelkezik.
Az „Auto Shanghai” vásárt 1985 óta kétévente rendezik meg, felváltva a pekingi „Auto China”-val. Ezek a világ legnagyobb autókiállításai. Idén a sanghaji vásár április 23-tól május 2-ig tart, az első két nap az újságírók számára van fenntartva. Több százezer látogatót várnak a kínai metropolisz kiállítótermeibe a nyolc nyilvános napon. Két évvel ezelőtt 17 ország több mint 1000 kiállítója mutatta be termékeit és szolgáltatásait körülbelül 360 000 négyzetméteren.