Volkswagen

A Volkswagen Személyautók márka sikeresen zárta a 2019-es évet

2020.01.16.

2019-ben a Volkswagen márka világméretekben 6.278.300 járművet szállított ki, így 0,5 %-kal meghaladta az  előző év adatait. A márka az általánosan visszaeső piacokon a márka jelentősen növelte piaci részesedését. A kiszállított mennyiség növelését sikerült elérni Európában, Dél-Amerikában, Ázsia-Csendes-Óceániában  és az Egyesült  Államokban.  A megelőző évhez képest jelentősen növekedett az ügyfelek érdeklődése az elektromos Volkswagenek iránt, melyekből öbb mint 80.000 darabot szállítottak ki, és körülbelül 60% -os piaci  növekedésnek felelt meg.

Ralf Brandstätter, a  Volkswagen Személyautók márka vezetője ezzel kapcsolatban elmondta: „Az ID.3-mal (1)  és a Golf 8-cal sikeresen mutattunk be komoly újdonságnak számító termékeket, és következetesen koncentráltunk a bevételek növelésére. A digitális átalakulás ütemterve, amelyben megállapodtunk a munkavállalók képviselőivel és amelyet most végre kell hajtani, szintén kulcsfontosságú hozzájárulást jelent majd a hatékonyság javításához, és a jövőben célok megvalósításához. Fegyelmezetten folytatjuk a munkát a költségek csökkentése érdekében, azért, hogy meg tudjuk valósítani a szükséges, a  jövőbe mutató  beruházásokat. A fantasztikus csapatteljesítménynek köszönhetően a nehéz piaci környezet ellenére meghaladtuk a 2018-as  év magas kiszállítási szintjét. “

 Jürgen Stackmann, a Volkswagen Igazgatóságának értékesítésért felelős tagja elmondta, hogy „2019-ben piaci részesedésünk jelentős növelésével megerősítettük globális piaci pozíciónkat. Ez egyértelmű jele annak, hogy márkánk erős,  termékeink és szolgáltatásaink pedig versenyképesek,  és értékesítési szervezetünk is jól teljesít.  Szeretnék köszönetet mondani ügyfeleinknek, valamint márkakereskedő partnereinknek és csapatuknak a bizalmukért,  lojalitásukért és szenvedélyes elkötelezettségükért. ”

A Volkswagen márka a most véget ért esztendő folyamán jelentősen előrehaladt az elektromos program terén.  Az előző évhez képest a kiszállított elektromos járművek száma mintegy 60 százalékkal nőtt, és elérte a 80.000 darabot. Az ügyfelek több mint fele teljesen elektromos járművet választott, a többiek pedig    plug-in hibridek mellet döntöttek.  A legnépszerűbb modell ismét az e-Golf (2) volt, több mint 35.000 darabos kiszállítással.

A kiszállítások 2019-ben a régiók  és piacok szerint a  következőképpen alakultak:

Európában a Volkswagen 1.763.800 járművet szállított ki, ami 0,9 százalékos növekedést jelentett. Nyugat-Európában 1.466.200 járművet adtak át az ügyfeleknek, ami 1,8 százalékos növekedést hozott. Az 5,3 százalékos növekedés még hangsúlyosabbá tette a német piacot, ahol 569.900 ügyfél vehette át az új  gépkocsiját.  Közép- és Kelet-Európában a kiszállítások 4 százalékkal 267.600 darabra csökkentek.

Észak-Amerikában az összes kiszállítások mértéke 1,6 százalékkal 564.900 gépkocsira csökkent. Ugyanakkor a  különböző piacokon a folyamatok is eltérőek voltak. Az Egyesült Államokban a márka a visszaeső ottani piacon 2,6 százalékkal növelte  kiszállításait, (363.400 darab), és így növelni tudta piaci részesedését. Mexikóban a márka stratégiájának elmozdulása a nagyobb jövedelem-orientáció felé eredményesnek bizonyult. Az alacsonyabb jövedelmezőségű piaci szegmensekben a kínálat csökkent, és a visszaeső teljes piacon a kiszállítások 10,3 százalékkal estek vissza (132.400 darab).

Dél-Amerikában, ahol a teljes piac csökkent, a márka 3,7 százalékkal, 491.500 gépkocsira növelte kiszállításait, és ezáltal a márka jelentősen növelte piaci részesedését is. Ez a pozitív fejlemény Brazíliának köszönhető, ahol  391.800 ügyfél vehette át új Volkswagenét, ami 16,7 százalékos növekedésnek felelt meg. A márkát Argentínában is érintette a teljes piac komoly visszaesése,  az általánosan is kihívást jelentő gazdasági helyzetben. Az országban a kiszállítások 40,6%-kal,  55.900 gépkocsira csökkentek.

 Az ázsiai-csendes-óceáni térségben a Volkswagen márka 0,8 százalékkal, 3.312.500 gépkocsira növelte kiszállításait.  A legnagyobb piacnak számító Kínában   a kiszállítások 1,7 százalékkal, 3.163.200 járműre növekedtek, annak ellenére, hogy az ottani teljes piac csökkent. A Volkswagen Kínában így továbbra is a legnépszerűbb márka, és jelentősen bővítette piaci részesedését. Ebben a pozitív fejleményben kulcsfontosságú hajtóerőnek bizonyult a  további piaci szegmensek lefedését célzó termék offenzíva,  amelyet az ügyfelek nagyon jól fogadtak.  Szeptemberi bevezetése óta az új JETTA al-márka 43.000 gépkocsit  adott át az ügyfeleknek, és ezzel az elmúlt években Kínában ez lett a legsikeresebb új márka. Ezzel egy időben a Volkswagen folytatta elektromos autó offenzíváját, és hét elektromos modellt kínál Kínában.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..