e-mobilitás
Bernard Looney és Herbert Diess, a BP és a VW főnökei megnyitják cégük első közös töltőállomását Düsseldorfban. Fotó: Volkswagen
Herbert Diess és Bernard Looney megragadták az alkalmat, és személyesen nyitották meg az első töltőállomást Düsseldorfban. Ez csak a kezdet. A VW és a BP főnökei megállapodtak az együttműködésről, és 2024 végéig 8000 új töltőpontot kívánnak nyitni Németországban, Nagy-Britanniában és más európai országokban. Az elektromobilitásra való átállást kívánják elősegíteni.
A töltőállomások különösen gyorsan telepíthetők, mivel közvetlenül csatlakoztathatók kisfeszültségű hálózathoz. Nincs szüksége sem speciális transzformátorra, sem időigényes építési munkára. Ennek ellenére az elektromos autók akár 150 kW-tal is feltölthetők, járműmodelltől függően tíz perc alatt akár 160 kilométeres hatótávra is.
A két partner további együttműködési lehetőségeket is vizsgál, de erről egyelőre nincs bővebb információ.
A szükséges töltési pontok számáról eltérő vélemények vannak. Az olyan gyártói szövetségek, mint az ACEA és a VDA, a terjeszkedést szeretnék előmozdítani, mert az e-autók száma gyorsabban növekszik, mint a töltőállomások száma. A Transport & Environment környezetvédelmi szervezet ezt túlzónak tartja.
Az ACEA gyorsabb terjeszkedést kér
Az elektromos autók száma lényegesen gyorsabban növekszik, mint a töltési lehetőségek száma. Az európai gyártók szövetsége, az ACEA új riasztó adatokat közölt.
Az ACEA szerint 2030-ig EU-szerte akár 6,8 millió nyilvános töltőpontot kellene létrehozni, hogy lépést tudjunk tartani az elektromos autók fejlődésével. Ez heti 14 000 új töltőpontnak felelne meg. Eddig még heti 2000-et sem telepítenek. „Az átállás egy hosszú távú verseny” – mondja Oliver Zipse, a BMW főnöke és az ACEA elnöke.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!