Kia Stonic
Emlékszem, mennyire vártam annak idején a Kia Stonic érkezését. Nagyon szerettem a Kia Rio kifinomult mozgását, kissé hagyományosabb utasterét. Úgy gondoltam, hogy ha mindezt egy crossover formájában vegyítik, borítékolható a siker a Kia számára. Végül a sors úgy hozta, hogy hiába lehettem ott a nemzetközi bemutatóján Amszterdamban, és hiába láthattam belőle végül számtalan példányt a hazai forgalomban, valahogy mégsem jutottam el a volánja mögé. Az idő viszont repült, és a Kia Stonic úgy tűnik, hogy máris ráncfelvarrásban részesül, hogy megküzdjön a kor új kihívásaival.
Kívülről érdekes módon mi sem tapasztalható azokból a változtatásokból, amiket most a Kia mérnökei eszközöltek a 2021-es modellévre. Pedig nem kis módosítás, hogy az 1,0 literes T-Gdi turbómotor 48-voltos mild-hibrid rendszert kap, mind 100 lóerős, mind 120 lóerős változatában. Ezzel nyomatékosabb, mint a Kappa-generációs motorváltozat, illetve a vitorlázó képességének köszönhetően csökken a fogyasztása is. Akár 125 km/h-is képes lekapcsolni a váltóművet a motorról. Persze maradnak a mild-hibrid nélküli egyliteres és 1,2 literes erőforrások is a kínálatban.
Odabent nagyobb, már 8-colos infotainment kijelző jár majd alapáron, amiből választható lesz okostelefon tükrözésre és valós idejű forgalmi infókre képes változat is. Frissül a biztonsági arzenálja is: mostantól elérhető lesz gyalogost, járművet és biciklist is megkülönböztető vészfék-asszisztens, holttérfigyelő, sávtartó és adaptív tempomat egyaránt. Két új színárnyalat csatlakozik a palettához, amiket kontrasztos árnyalatú tetővel dobhatunk fel. Már 2020 harmadik negyedévétől előrendelhető a frissített Stonic Európában.