Július 6. óta kötelező az intelligens sebesség asszisztens (ISA) és az elektronikus adatrögzítők (EDR) alkalmazása az Európában gyártott járművekben.
Az Egyesült Királyságban speciális felhatalmazással bíró közúti baleseteket kivizsgáló hatóságot hoznak létre.
A németek 80 százaléka támogatja, hogy járművezetés előtt egyáltalán ne lehessen alkoholt fogyasztani.
A korhatárok csökkentése ellen kampányol a legrangosabb európai közlekedésbiztonsági szervezet.
Az Egyesült Királyság vezető jogászai szerint a gyártóknak kell felelősséget vállalniuk az önvezető autó részvételével bekövetkező közúti közlekedési balesetekért.
Hiányoznak a közúti biztonsággal kapcsolatos intézkedések a taxiszolgáltatásokról szóló új uniós irányelvből.
Az ETSC üdvözli a nehéz tehergépjárművek automatizált vészfékezőrendszereinek szigorúbb előírásait.
Az Európai Bizottság számára készült jelentés szerint a nehéz tehergépjárművek alcolock alkoholszondás indításgátlók előnyei meghaladják a költségeket.
Az autók fekete dobozai a szigorodó adatvédelmi szempontok miatt gyakorlatilag használhatatlanok lesznek a biztonsági kutatók számára.
Az Európai Unió TEN-T úthálózatára vonatkozó jogszabálymódosítási javaslatokat készített elő az Európai Bizottság, melynek fókuszában a közúti közlekedésbiztonsági színvonal fejlesztése áll.