Aki odafigyel az utakon, újra és újra észreveheti, hogy vannak, akik téli gumikkal felszerelt autókkal közlekednek jó időben, nyáron is. Ez a jelenség még a gyakran autózók körében is megfigyelhető. Akár költség, akár kényelmi okokból: nyáron téli gumiabroncsokban bízni nem jó ötlet.
A fékezés és a féktávolság az egyik legfontosabb eleme a biztonságos vezetésnek, Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában ennek részleteit mutatjuk be.
Gyorsabb fékezés és rövidebb féktáv: a Continental készíti az Alfa Romeo számára az MK C1 rendszert az új Giulia modell integrált fékrendszeréhez. A sorozatgyártást most először kezdték meg a világon, ráadásul Magyarországon.
Tudta-e, hogy a gépjárművek aktív biztonsági rendszereinek teljesítménye nagyrészt az abroncsok tapadásán múlik, azaz bármilyen vezetéstámogató- és biztonsági rendszer hatástalan, ha nem ügyelünk a megfelelő abroncs kiválasztására és annak állapotának rendszeres ellenörzésére. A Continental...
Olvasói levelünkre válaszolunk. Féktávolság, fékút „hogyisvanez”?
...avagy mire jó az ABS? Lássunk tisztán ebben a kérdésben is! Fogalmak, tények és a helyes használat.
Ha már meg kell állni, nem mindegy, hogy ezt hány méteren belül sikerül abszolválni. Most kiszámoljuk, hogy elméletben mennyi út szükséges a különböző sebességekről való megálláshoz.