törésteszt
A Mazda legkelendőbb modelljének új generációja mind a négy kategóriában kiemelkedő eredményt ért el. 93%-ot és 86%-ot a felnőtt és gyermek utas védelemben – mindkettő Európa legjobb értékei között van – ill. 65%-ot és 81%-ot a gyalogosvédelem, ill. a biztonsági asszisztens rendszerek kategóriákban. Ezekkel a számokkal könnyen megugrotta az autó az Euro NCAP küszöbértékeit, így elérve az összesített ötcsillagos minősítést**. A legfontosabb, biztonságot minősítő szervezetek által végzett értékelések közül ez az első a sorban az új Mazda3 számára.
Mazda 3
A Sport és Sedan karosszériával elérhető új Mazda3 az ötödik modell, amely az exkluzív ötcsillagos minőséget magáénak mondhatja, mióta az Euro NCAP 2009-ben megszigorította az értékelés menetét. Ezzel a kifutott Mazda3, a korábbi és az új Mazda6, ill. a Mazda CX-5 nyomdokaiba lép. Mint a két utóbbi modell, az új Mazda3 is az egyedülálló, ütközés erejét elvezető/csillapító, mégis könnyű SKYACTIV-karosszériával és –futóművel érhető el. A karosszéria 60%-a nagy és ultra-nagy szilárdságú acélból épül fel. Ez majdnem 50%-kal több mint elődje esetében, így a Mazda új kompaktja 30%-kal merevebb is és mégis jobb passzív biztonságot szavatol, amelyet kiegészít a korszerű i-ACTIVSENSE szenzorrendszer. Az ilyen rendszereket csak 2014-től fogja belevenni az Euro NCAP az értékelésbe.
BMW i3
A maximális öt csillaggal értékelte töréstesztjén az Euro NCAP a vadonatúj BMW i3 utasvédelmi rendszerét. A világ első prémium elektromos kisautója kiemelkedő eredményeket ért el a passzív biztonság területén. A szénszálas karosszéria merevsége mellett a BMW csoport első teljesen elektromos modellje egy autóban egyesíti az összes olyan vezetést támogató rendszert, amelyeket a balesetek elkerülése és a sérülések mértékének csökkentése érdekében fejlesztettek ki. A BMW i3 így a kiemelkedő vezetési élmény mellett nemcsak különösen környezetbarát, de kivételesen biztonságos közlekedést is kínál.
BMW i3