Mercedes
Ugye megvan a híres jelenet, amikor két ezüst Mercedes-Benz E500 kergeti Daniel Peugeot 406-osát Párizs utcáin? Naná, minden idők egyik legízesebb autós üldözését alkotta meg Luc Besson és Gérard Pirés. Azonban szalad az idő, már a film is 23 éves, én 25, a német csodaautók pedig a 30-at töltik idén. Nem véletlenül esett a választás a film forgatása során minden idők egyik legstílusosabb sport Mercedesére, azóta sem alkottak olyan modellt, ami jobban kiemelné a német sportszedánok elvetemült kifinomultságát.
Ugyan háromágú csillagot hord az orrán, az E500 fejlesztésében komoly szerepett játszott a Porsche is. Szerettek volna egy kényelmes, ugyanakkor bestiális erőkkel bíró W124-et alkotni, persze V8-cal az orrában. Nem is akármilyennel, a Sauber C9 Le Mans győztes prototípus nyolchengeresét dobták be a hosszú orr alá. A projektért Michael Hölscher felelt, aki elárulta: „Eleinte napi 10 autó gyártása volt a cél, de akkora volt rá a kereslet, hogy ezt gyorsan napi 20-ra kellett emelnünk, ami ki is tartott majdnem a modellciklus végéig.”
Szinte mindent a Porsche alkotott meg a fejlesztés során, csak a dizájnért és az aerodinamikáért volt felelős a Mercedes. Nekik köszönhetjük tehát a szélesített kerékjárati íveket, és a mostanra legendássá vált felniket is. A zuffenhauseniek gondoskodtak a hangzásról, a futóműről és persze a motor tudásáról, ami egyben a legnagyobb kihívást jelentette. Ki kellett találni, hogy egy ekkora motor miként fér be, csatlakozik a váltóhoz, végül pedig a kipufogó útját is módosítani kényszerültek. Az akkumulátor végül hátra került.
Eleinte 500 E-ként jelölték, később E500 névre váltott a facelift során, melyben a szám az 5,0 literes szívómotorra utalt. Mindössze 6,1 másodperc alatt megfutotta a 0-100-at, ami a mai villanyautós időkben nem számít legnyűgözőnek, korszakában azonban felfoghatatlan volt egy ekkora szedántól. Végsebessége 260 km/h volt, és nem kevesebb, mint 10 479 darabot adtak el belőle 1991 és 1994 között, annak ellenére, hogy meglehetősen limitált modellnek szánták.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!