Toyota Camry

43 év után vezetik ki a Toyota Camryt Japánban

2023.04.03.

Tavaly mindössze 6000 darab Toyota Camry fogyott saját hazájában, így nem csoda, hogy hamarosan megszabadulnak tőle.

Sorban szabadulnak meg egykori legendás modelljeiktől az autógyártók, hogy a crossoverek és SUV-k teljesmértékben átvegyék a hatalmat. Noha a szedán forma állítólag jól illik az elektromos autózáshoz a hatékony légáramlás miatt, a Toyota most úgy tűnik, hogy nem várja meg a Toyota Camry villanyosítását. 43 év és több mint 1,3 millió eladott példány után úgy döntött a Toyota, hogy kivezeti felsőközépkategóriás szedánját a Japán piacról. Tavaly mindössze 6000 példányt sikerült értékesíteniük a szigetországban, ami rekordalacsony szám.

Japán vásárló közönsége teljesen elmozdult az SUV-k és a minivanek irányába, a szedánokra pedig nem mutatkozik kereslet. Mindez egyébként szembemegy az ázsiai piacok tipikus hozzáállásával, ahol a különválasztott csomagtartó presztízsértékű, ezért is preferálják a szedánokat az egyterűekkel szemben az olyan országokban, mint Kína vagy India. Ezeken a piacok továbbra is sikeres a Camry, nem csoda, hogy az elmúlt negyvenhárom évben összesen 21 millió Camryt értékesítettek világszerte. Azonban a Crownnal szemben, ami egyfajta crossoverként született újjá, a Camryvel nincs további terve a Toyotának, legalábbis Japánban.

Jelenlegi értesülések szerint export piacok számára továbbra is fejleszthetnek Camry-t, például az Amerikai Egyesült Államok számára, ahol 2001-től tizenöt éven keresztül volt a legeladottabb autó a Toyota nagy szedánja. Az export piacokon továbbra is 600 000 példány fogyott tavaly a Toyota Camry-ből, így eltörölni egy ennyire sikeres modellt badarság lenne. A magyar konfigurátorban is megtalálható még a jelenlegi generáció, ami egyébként 2017 óta van piacon, szóval hosszabban tartja magát, mint a ma megszokott általános modellciklus. Az új generáció állítólag osztozhat a legújabb Prius és Crown modellek formanyelvén, ám ennél többet egyelőre nem tudni róla. Európában ugyanakkor ugyanúgy inog a léc alatta, hogy mint a legtöbb hagyományos felső-középkategóriás szedán esetében.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Az MG Motor átütő sikert aratott a Román Nemzeti Szuper Szlalom és Elektromos Jármű Bajnokságban. ..
2024.05.03
Connect workshopra invitálta minap az autós szakújságírókat az Audi Magyarország, ahol a márka....
2024.05.03
Jól szerepelt a marrákesi futam időmérőjén a Hyundai magyar versenyzője. ..
2024.05.03
Salzburgban komoly konfliktusok forrása a parkolás – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.05.03
Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, ismét megjelennek az utakon és a vágányokon a....
2024.05.03
14 éves a Dacia legsikeresebb modellje, a világszerte szép karriert befutott Duster. Kipróbáltuk a....
2024.05.03
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..
2024.05.03
Noha a hazai jövedelmek reálértéke ismét felfelé ível, a kereslet növekedése az autópiacon ezt csak....
2024.05.03
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.03
A Nissan családi SUV-jának N-Trek változata a kalandvágyóbb családokat célozza meg. ..