Afrika Race

Africa Race: Kísértett a múlt

2016.01.07.

A régi szép idők. A régi nehéz idők. A régi küzdelmes, ásós, szerelős idők. Ezeket idézte fel az Amodjar–Amodjar hurokszakasz, amelyet a régi dakarosok – köztük a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettõs – csak Atar–Atar hurokszakaszként ismernek. A híres-hírhedt Atar–Atarként.

Az Opel Dakar Team kettõse ékszíjat cserélt, ásott, majd pedig küzdött, küzdött az elemekkel, s végül a 13. pozícióban ért célba, az összetettben pedig visszacsúszott egyet, így a kilencedik helyrõl várja a folytatást az Africa Race-en. 
„Felrémlett a régi Atar–Atar szakaszok emléke, beszéltük is Lacival, rég volt olyan legutóbb, hogy majdnem ránk sötétedett a dûnék között, de nem is nagyon hiányzott. Végül ez nem történt meg, de így is nagyon kemény volt hét órát ülni a Mokkában, fõleg úgy, hogy ástunk és szereltünk is közben. Nagyon megdolgoztunk azért, hogy most itt lehessünk a táborban” – mondta Szalay Balázs. 
 
 
Az elsõ, homokos szakaszon nekik nem volt gondjuk, de aztán valamelyik dûnézésnél leesett az ékszíj, úgyhogy félre kellett állniuk. Negyven percbe telt, mire visszarakták az ékszíjat (szerencsére megtalálták a homokvédõben), de ezzel még nem volt vége a megpróbáltatásaiknak, hiszen az ásás csak ezután kövekezett. 
 
 
„Az ékszíjcsere után elástuk magunkat a forró, mély homokban, ahonnan csak nagyon nehezen, lépésrõl lépésre tudtunk kiszabadulni. Négyszer kellett berakni a homokfutókat az Opel alá, mire nagy nehezen kiszabadult. Sovány vigaszt jelentett, hogy a fél mezõny ott ásott velünk együtt. Nagyon nagy türelem kellett ahhoz, hogy az ember végig tudja csinálni ezt a napot – rettenetesen elfáradtunk mind a ketten” – mondta Szalay, amihez a navigátor, Bunkoczi László csak annyit tett hozzá: emberes szakasz volt, olyan, mint a régi szép idõkben. 
 
 
A kamionos kategóriában versenyzõ Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is beszállt az „ásószakkörbe”, de õk sajnos úgy elásták a majd' tíztonnás Scaniát, hogy egy fél homokhegyet el kellett hordaniuk ahhoz, hogy kiszabadítsák. Majdnem három óra ment el vele, ezért a pilóta úgy döntött, nem várja meg, hogy rájuk esteledjen a dûnék között, inkább vállalva az ezért járó többórás  büntetést, lerövidítette a szakaszt, és bement a táborba. 
 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....