Volkswagen ID.5

Amikor a VW villanyautót csinál – Volkswagen ID.5 teszt

2023.06.30.

Megannyi negatív kritika olvasása után, kíváncsi voltam az első benyomásaimra a Volkswagen új ID modellcsaládjával kapcsolatban. Sokkal árnyaltabb már a kép, mint korábban.

Mostanra igen kiterjedt villanyautó kínálatot tudhat magáénak a Volkswagen, pedig eleinte legyintettek a nyugatról érkező hype-ra, amit Teslának hívnak. Herbert Diess azonban mindent megtett, hogy Elon Musk nyomdokaiba lépjen, így a Volkswagen rohamtempóban köteleződött el a villanyos átállás felé. Annak ellenére, hogy látszólag kapkodtak, egész jó karaktereket sikerült alkotniuk, legyen az kompakt, SUV, vagy egyterű. Az én kezeim között viszont még nem járt az ID modellcsalád egyetlen tagja sem, ezért izgatottan vártam, hogy milyen benyomások érnek majd.

Egy mélyfekete Volkswagen ID.5 volt a társam néhány napra, és annak ellenére, hogy mennyi negatívumot olvastam az ID modellcsaládról, én nagyon mást tapasztaltam. Ami a külsőt illeti, a szögletes komolykodásnak végleg vége a Volkswagennél. Sokkal selymesebb, folyékonyabb vonalakkal dolgozik az új formanyelv, amik segítenek feledtetni, hogy egyébként mekkora behemót az ID.5. Elvileg mindössze 15 cm köztük a különbség hosszban, az ID.4 mégis sokkal kecsesebbnek, kompaktabbnak tűnik a szemnek, mint a kupésított testvére.

Már ajtónyitáskor futurisztikus fényjáték fut végig a hátsó lámpákon, az opciós mátrix LED fényszórók látványosan irányba fordítják magukat az autó orrán, beüléskor pedig egy üdvözlő fény fut végig a műszerfal tetején, mintha tényleg egy űrhajóba ültünk volna be. Ahogy a legtöbb modern autónál, itt is éltek a villanyos padlólemez nyújtotta lehetőségekkel, és igyekeztek egy nappaliszerű, otthonos belteret alkotni. Ez sosem megy egyszerűen a németeknek, és látszólag most sem tudtak mit kezdeni például a középkonzollal, ami lehetne kreatívabb, ha már nincs kardán alagút.

Ráadásul kinek jutott eszébe haszonjárművekbe való könyöklőt rakni egy ilyen utastérbe? Teljesen idegen a 10 irányba állítható, egybe fejtámlás sportüléseken. Az anyagok sem olyan újítóak, mint sok más márkánál, viszont mindent megbocsájtottam neki, amikor megtapintottam, hogy még az ajtókapaszkodók mögött is mennyire szépen össze vannak dolgozva az anyagok. Ahol mások spórolnak, vagy akár sorjákat is meghagynak, ott az ID.5 remekül el volt dolgozva, még a szemnek láthatatlan területeken is. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen tényleg megpróbált a Teslát érő minőségbeli kritikákra reagálni egy remekül megépített autóval, amiben ráadásul hatalmas a térérzet.

Remekül kihasználták a rendelkezésre álló teret, így bőven jut elég hely a vállaknak és a lábaknak. Hátul is óriási, szellős a lábtér, a kupésított far és a napfénytető ellenére is bőséges volt a fejtér. Ráadásul hat literrel öblösebb a csomagtere is, mint az ID.4-nek: 549 literes. Amit persze sok kritika ért, az az infotainment rendszer, ami egyszer nálam is produkált egy olyat, hogy a töltőállomás grafikája ott maradt a kijelző közepén, akárhova is léptem, de ezen kívül más anomáliát nem művelt, ami mindenképp előrelépés a korábbi visszajelzések alapján. Meg kell szoknunk, hogy ezeket ma már könnyen orvosolják utólag egy frissítéssel a gyártók.

Ami viszont mindezeknél fontosabb, hogy menettulajdonságok terén is megmaradtak Volkswagennek. Amire sokan nem figyelnek oda a villanyautózás korában, pedig még mindig fontos, hogy az ID.5-öt jó vezetni. Továbbra is érthetetlenül pontos és közvetlen a kormányzás, amit a remek tapintású volán tesz teljessé. A kapacitív kormánygombokat viszont nem sikerült megkedvelnem. A temérdek extra tömeg ellenére is nagyszerű a futómű. Stabilan fogja az utat, remekül kirugózik bármilyen úthibát és semmilyen zaj nem szűrődik be a kerekek felől.

Nálam a 204 lovas Pro változat járt, amiben nettó 77 kWh-s akkumulátor dolgozik. Nincs itt túl sok variálás, a kínálat letisztult, mint egy Teslánál. Van ez, illetve a 300 lovas GT. Ennyi. A mi Pro változatunk jelenleg 20,9 millióról indít a konfigurátorban, és gyárilag akár 520 km-es hatótávot ígérnek neki. Amikor kézhez kaptam, a komputere megnyugtató 480 kilométeres hatótávot írt, és csakugyan nem akart gyorsan fogyni a töltöttség. Szerencsére nagyon hatékony a szellőztetése, ezért csak nagyon ritkán volt szükség klímára, de még klímával, nehéz lábbal sem ment 15-16 kWh fölé a fogyasztása, ami nagyszerű érték. Klíma nélkül, kímélő városi közlekedés mellett akár 12 kWh-s fogyasztással is megelégedett, az átlagfogyasztás alapján pedig a gyári értéket is tudta volna.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.02.27
1377 autóst szondáztattak meg a Budapesti Rendőr-főkapitányság budai rendőrkapitányságainak....
2024.02.27
Könnyen koszolódnak, és úgy tűnik, elég könnyen rozsdásodnak is a Tesla Cybertruckok. ..
2024.02.26
Hétfőn az éjszakai órán két súlyos baleset is történt - jelenti a Katasztrófavédelem. ..
2024.02.26
Idén a kínai márkáké lesz a főszerep, de a Renault Csoport is jelen lesz a Daciával együtt. ..
2024.02.26
A 2024-es év autója a Renault Scénic. A modell 329 ponttal nyerte el az Év Autójaként is emlegetett....
2024.02.26
És rekord mennyiségű víz kellett az eloltásához.    ..
2024.02.26
Helyben előállított villamosenergia segíti a Magyar Suzuki energiaellátását: hétfőn hivatalosan is....
2024.02.26
Négykerekű, három személyt egymás mellett szállító, nagy teherbírású, mini terepjáró a Polaris....
2024.02.26
Ezúttal sem úszták meg a gyorshajtók. A Budapesti Rendőr-főkapitányság XVII. Kerületi....
2024.02.26
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának új elnöke és Alfons Dintner, a vállalat leköszönő....