+

Apróságok teszik a prémiumot - Audi Q8 e-tron teszt

2024.05.24.

A prémium autókat nehéz gyorsan megérteni, miért olyan drágák, mitől lenne ez más, mint a többi? Hát az apróságoktól..

A prémium autó státuszszimbólum, ha megkérdeznénk 10 embert, hogy mi lenne az első 5 dolog amit vesznek maguknak, miután jelentős vagyonra tettek szert, legalább kilencen említenének egy szép és drága autót. De mitől prémium a prémium? Erre két tökéletes példát is ad az Audi Q8 e-tron.

Ez is csak egy autó, van négy kereke, meg ülései, de ha eltölt benne egy kis időt az ember, megérti, hogy mitől más ez, mint a legtöbb autó. Ma már minden autóban van érintőképernyő, de ritka az olyan minőségű, mint ez, ráadásul fordítottak időt és arra is, hogy haptikus visszajelzésekkel könnyebb legyen kezelni.

Sok autóban van már vezeték nélküli töltés, de a legtöbb esetben a telefon össze-vissza mozog a helyén, itt ezt megoldották úgy, hogy egy kis csipeszbe kell elhelyezni a telefont, így az nem tud mozogni.

Az autó legfeltűnöbb része persze a visszapillantó: a digitális tükörre a leggyakoribb reakció az, hogy „már nem tudnak mit csinálni és ilyen hülyeségekre futja már csak”, ami érthető, de nem teljesen jogos. Bár az elején nehéz megszokni, az első sávváltást az autóban kezdő sofőröktől látott fejforgatás és egy rövid ima előzi meg, de aztán belejön az ember és ha már bízik benne és megszokja, hogy belülre kell nézni, nem a „tükörre”, egészen előnyös is tud lenni.

Egyrészt a kamera képe elképesztően tiszta, jól mutatja a távolságokat és ami a legfontosabb, a holttér nem jelent problémát, mert nincsen. Hogy ér-e 780.000 forintot? Nem biztos, de emberek elképesztő összegeket képesek kifizetni, hogy különleges és feltűnő legyen az autójuk, ez a tükör pedig sok, egyébként haszontalan extrához képest is megéri.

Ami a feltűnőséget illeti, ha az ember 40 millió forintnál többet költ egy autóra, azt gondolná, hogy az autó önmagában feltűnő lesz, de a Q8 e-tron csak azoknak szúr szemet, akik legalább valamilyen mértékig autórajongók. Nyilván különlegesen jól néz ki és önmagában is különleges, de nem hivalkodik. Mára a mérete szinte alapnak tekinthető (ami elég szomorú), a dizájn pedig inkább suttog, mint ordít.

Persze az autók eleje mindig is az Audi egyik erőssége volt, kevés gyártó tud olyan jó orrokat csinálni, mint ők és ennek a jó szokásnak ékes példája ez az autó. A másik erősségük a lámpák, amik itt is különlegesen jól néznek ki, de mára talán eljutott odáig a fényszórók fejlesztése, hogy a prémiumok között kevés a különbség.

Valamilyen számomra megmagyarázhatatlan oknál fogva a mai napig minden autónál felteszi valaki a kérdést: "és mennyi hely van benne?". Nyilván sok, bőven elférni mindenhol, és bár ez az autó csak a nevében a Q8 elektromos verziója, attól még nem lesz egy kis autó, hogy néhány centivel rövidebb, mint belső-égésű unokatestvére.

Ennél fontosabb és sokkal ritkábban feltett kérdés, hogy mennyire gyorsan lehet tölteni? 170 kilowatt a maximális töltési sebesség, és 140-150-et valóban tudott is a teszt során több alkalommal is, ami kifejezetten szép teljesítmény. A hatótáv-para sem indokolt, jó eséllyel bőven el lehet menni vele annyit egy töltéssel, mint egy erősebb, dízelverzió esetében.

Hogy vennék- ilyen autót negyvenx millió forintért? Nem hiszem, de nem is kérdeztek és nem is én vagyok a célcsoport. Magyarországon eleve kevés olyan ember van, aki megengedhet magának egy ilyet, ráadásul jelentős részük hiányolná a villantás fícsört az autóból.

Viszont akinek van elég pénze, akar egy jó nagy elektromos SUV-t, amin látszik, hogy drága, de nem ordítja mindenki felé megjelenésével, hogy „sokkal gazdagabb vagyok nálad!”, annak jó választás lehet egy ilyen autó: semmi felesleges hacacáré: egy nagyon jól kinéző, modern és a prémium autók minden jó tulajdonságával rendelkező Audi.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.16
Ötven vadonatúj csuklós dízelautóbuszból álló flotta érkezik jövőre a fővárosba. A modern,....
2024.06.16
A Monacói Nagydíjon leleplezett Purespeed Speedster a limitált szériás, exkluzív Mythos sorozat....
2024.06.16
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Gyógymód. ..
2024.06.16
A Legfelsőbb Bíróság új ítélete: a részegség „ránézésre” is megállapítható. ..
2024.06.16
Egy évvel a centenáriumi győzelem után a Ferrari megismételte a bravúrt a Le Mans-i 24 órás....
2024.06.16
Ambivalens érzéseket támaszt bennem használttesztünk mai főszereplője, hiszen még annyira fiatal,....
2024.06.16
Egy európai központú, globális piaci elemző szervezet összeállította a legjobb fiatal használt....
2024.06.16
Már csak egy hét és újra eljön a Múzeumok Éjszakája, június 22-én az ország számos pontján várják....
2024.06.16
Súlyos közlekedési baleset történt vasárnap kora délután az Országos Katasztrófavédelmi....
2024.06.16
A dél-karolinai Charleston melletti gyárban megkezdődött a Volvo új elektromos zászlóshajó SUV-ja....