Peugeot

Az art deco Peugeot, amiből már csak 3 létezik

2022.09.10.

Éppen most készül visszatérni a Le Mans-i 24 órásra a Peugeot, de nem ez az első alkalom a gyár történetében, amikor szeretnének visszatalálni a sportos útvonalra.

Olyan hosszú a Peugeot márka története, hogy az 1930-as évekre már rengeteg dolgon átmentek. A korai sportos autóiktól elmozdulva elkezdtek tömegmodelleket gyártani, a 30-as évekre – amikor a legtöbb mai autógyártó még gondolatban sem létezett – pedig eldöntötték, hogy visszatérnek a versenysikereikhez. Ekkor alkották meg azt az 1938-as Peugeot 402 Darl’mat Special Coupét, amit most eladásra kínálnak, és döbbenetesen ritka darab.

Akkoriban szerették azokról a karosszéria műhelyekről elnevezni az autókat, ahol átalakították őket gyárilag, és ez a Peugeot gyönyörű art deco kupéjával sem volt másképp. Ahogy a neve is mutatja, ezt a kasznit Emile Darl’mat műhelyében alakították át, akinek a két világháború között volt virágzó autókereskedése, és egyébként jómaga is versenyzett a 30-as években. Nos igen, ez Franciaországban már akkor is része volt a kultúrának. Darl’mat verseny karrierje a Peugeot figyelmét is felkeltette, ezért a 30-as évek végén felkérték, hogy alakítson át három Peugeot 302-est a Le Mans-i 24 órásra.

Hetedik, nyolcadik, és tizedik helyen értek be Darl’mat autói, ami elégnek bizonyult ahhoz, hogy egy évvel később már a szélesebb és hosszabb Peugeot 402-esekből is kapjon a műhely. Ekkor készült el többek között a cikk főszereplője is, de készült akkoriban nyitott tetős változat is a 402-esből. A kasznit Marcel Pourtout alkotta, míg a 2,0 literes motort Victor Debuell alakította át kompresszorosra. Az 1938-as Le Mans-i 24 órásra ismét három autóval neveztek, és meg is nyerték a 2,0 literes kategóriát, míg a legjobb eredményük összetettben az ötödik hely volt.

A most árverésre bocsájtott kupét Alfred Giauque, a Peugeot akkori mechanikai tanulmányok igazgatója kapta meg karácsonyi ajándéknak, ezzel megköszönve, hogy támogatta a versenyprogramot. A Peugeot főnök kérésére bézs-fekete fényezést kapott, amit a mai napig visel az autó. 2002-ben egy teljes felújításon ment keresztül, most pedig 1,1-1,5 millió dollár közötti értéket képviselhet az RM Sotheby szerint.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....