Audi belső

Az Audi elismerte, hogy romlott az autóinak belső minősége

2025.04.30.

Esküdöznek, hogy javítanak a beltér minőségén.

Az 1990-es évek óta az Audi név egyet jelent a sportos, luxus német autóval, ami minden tekintetben prémium. A gyártó nem csak motorilag, de belső tekintetében is presztízses modelleket dobott piacra, amelyekben a legfinomabb bőr- és szövetanyagok jelentek meg. Ezzel a Volkswagen Csoporthoz tartozó márka a rivális Mercedes-Benz és BMW mellett is képes volt kitűnni a luxus piacon. Azonban az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy ez a nívó valahol elveszett út közben, ahogyan az Audi egy ideje kisebb identitásválságban szenved és igyekszik megtalálni önmagát az egyre nehezedő prémiumautó-piacon.

Az Audi erős mentalitásváltással kezdte az évet, mivel igyekszik jobban elhatárolódni a konszernen belül és megtalálni saját identitását, nem csak egy drágább Volkswagen kíván lenni. Ezt mind fenntarthatóság, mind márkaismertség és megnevezés tekintetében is megjelentette, hogy a vásárlókat minél inkább meggyőzze arról, hogy az Audi modern, jól ismerhető és környezettudatos. Ezen felül még némi menedzsmentbeli káosz is kialakult, de a por elültével a cég nagy tervekkel tekint a jövőbe és a korábbi késéseket is igyekeznek pótolni. Hat új modellt mutattak be csak tavaly: az A6 E-Tron, a Q6 E-Tron, az A5 szedán és Avant, azaz kombi kivitele, a Q5 SUV és a Q5 Sportback. Emellé az Az A6 Avant belső égésű motoros változata is hamarosan érkezik.

Az S5 Avant beltere.

Az Audi jelezte, hogy árat akar emelni, aminek célja szintén az, hogy megkülönböztesse magát a Volskwagentől, de az is, hogy tényleg újra prémium márka lehessen. Az új modellekkel azonban megjelenik egy újabb problémaforrás: a bemutatott modellek felhasználói rengeteget panaszkodtak arra, hogy a belső megjelenése nincs összhangban a külsővel. Az igazi fém helyett metálszínre festett műanyag és olcsó anyagok voltak a fő probléma a több tíz milliós autókban, ami nem éppen az, amit egy luxusmárkától elvárna az ember.

Elsőre mondhatnánk, hogy ez nem nagy dolog, rengeteg márka használja ugyanezeket a megoldásokat és a legtöbb nem is zavaró. Azonban van néhány dolog, ami csak pár éve jelent meg az Audinál és előtte sokkal-sokkal jobb volt. Felmerül a kérdés, hogy mi lesz a műanyag ajtóelemekkel és a fémhatású darabokkal pár év használat után? A gyártó is felvetette ezt a kérdést és az új Q5-ös egyik eseményén Oscar da Silva Martins, a Termék- és Technológiai Kommunikációs Osztály vezetője meglepően nyíltan beszélt a felmerült problémáról.

Régebben kifejezetten sokkal jobbak voltunk minőség szempontjából, de újból vissza is jutunk oda.

Műbőr, krómszínű műanyag. Nem éppen prémium.

Azt is hozzátette, hogy a fogyasztók és a média elvárásait alábecsülte a gyártó, amikor belső dizájnról van szó, emiatt vannak most azok az anyagok és megldások az autókban, amik problémásak. A legtöbb modell ráncfelvarrásokat fog kapnni, amelyekben eltűnnek majd az olcsóbb anyagok és az új modellekkel sem szeretnének mellélőni. Az Audi védelmében persze felhozható, hogy a rivális Mercedes is azon gyártók között van, akik ezeket az elemeket használják. Saját tapasztalatból mondom, hogy sajnos a Mercinél sem fa a faberakás és fém a krómozott ajtókilincs, de ez egyik gyártónál sem kifogás, ha egyszer már prémiumok. A BMW az egyetlen, amelyik fejlődsét mutat az elmúlt években. Náluk a 2010-es évek elején szóltak, hogy az új 3-as széria belseje nem olyan jó, mint korábban és ők tettek is a probléma ellen.

Az olcsó megoldások természetesen arra vezethetőek vissza, hogy a gyártók rengeteg pénzt ölnek az egyre szigorúbb emissziós kvóták, balesetmegelőzés-biztonsági előírások, kiberbiztonsági rendszerek és homologizálások kielégítésére és ezért a fejlesztésekre már nem marad annyi, mint korábban. De a német minőség igenis sokat jelentett korábban és ha az Audi árat akar emelni, akkor ehhez bizony a minőséget is legalább ugyanekkora hévvel kell feljebb tornászni. Hiszen egy prémium márkában a vásárlók elvárják, hogy a pénzükért azt kapják, amit várnak. Nem kell egyből mangófát és alcantara bőrt várni, azt meg lehet hagyni a Rolls-Royce-nak és a Ferrarinak, de azért valahol ez alatt illene elhelyezkedni.

Képek forrása: Audi

 

Forrás: 
motor1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.09
Korszakok. Amikor fiatalként olcsó első autót keresünk magunknak, aztán egy idő múlva családi kocsi....
2025.07.09
Három százalékkal 122 639-re nőtt az eladott új személyautók száma az első fél évben Csehországban....
2025.07.09
Ukrajna nemzetközi szabadalmi engedélyt kapott az első NATO-kompatibilis önjáró tüzérségi lövegére....
2025.07.09
Az elmúlt hónapban 2929 tisztán elektromos jármű kapott zöld rendszámot, ez minden idők legnagyobb....
2025.07.09
A csapadékos időjárás nemcsak az útviszonyokat rontja, hanem a sofőrök éberségére is kihat. ..
2025.07.09
Az új Ypsilon HF modellek mellé az Integrale vonal is visszatér. ..
2025.07.09
A vidéki villanykutak létesítésében gondolkodó üzemeltetők június végéig nyújthatták be....
2025.07.09
A 20,832 kilométer hosszú aszfaltcsíkon az 530 lóerős hátsókerekes kupé 7:25 perc alatt ért körbe....
2025.07.09
A 4,61 méter hosszú EV5 a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2026-tól. ..
2025.07.09
20 év és 14 vb-cím után, azonnali hatállyal hagyja ott a sikercsapatot a brit szakember. ..