elektormobilitás

Az Audi támogatja az EEBUS kezdeményezést

2019.02.14.

Az Audi tevékenyen részt vesz a jövő digitális energiavilágának formálásában. A négykarikás márka közreműködik az EEBUS kezdeményezésben, amelynek célja a gyártók közötti és az iparági határokon átívelő együttműködések támogatása. Az Audi e-tron az első olyan elektromos autó, amelynek a töltőrendszere az új kommunikációs szabványt használja. 

Az Audi Brussels üzemében január végén megrendezett „Plugfest E-Mobility” rendezvényen a fejlesztők tesztelhették iparágakon átívelő kompatibilitását még azelőtt, hogy az energia menedzsmentet érintő EEBUS szabványt februárban bemutatják.

Az elektromos autó villamosenergia felhasználóként fontos szerepet tölt be a digitális energiavilágban. Energiatároló eszközökként az elektromos autók óriási lehetőséget jelentenek az energiarendszer átalakításában és a túltermelésből adódó visszatöltött energia hasznosításában. Az autók a nap nagy részét álló helyzetben töltik, ami rengeteg időt biztosít a rugalmas töltés számára. Éppen ezért az új energiafelhasználók nem csupán újabb terhelést jelentenek az energiahálózat számára, de a változó elérhetőségű napenergia és szélenergia esetében viszonylag rugalmas energiatároló eszközökként is szolgálhatnak.

Egy épületen belül az elektromos autó, a háztartási készülékek, a hőszivattyúk és az egyéb felhasználók összehangolhatják energiafelhasználásukat, ezzel is elkerülve a hálózat túlterhelését. Ehhez azonban nagyteljesítményű villamos energia generátorok szükségesek illetve az energia szükségletek intelligens vezérléséhez a felhasználóknak is összeköttetésben kell állniuk. Ez utóbbit tűzte ki célul magának az EEBUS kezdeményezés, amely akadálymentes és iparágakon átívelő kommunikációt tesz lehetővé a jövő energiahálózatában. Az Audi több, mint 70 nemzetközi vállalattal együttműködve dolgozik az energia menedzsment egységes nyelvezetének kialakításán a dolgok internetén (Internet of Things – IoT) belül.

Az EEBUS szabvány kihirdetése a Plugfest alkalmával

Január 28-29-én a kétnapos „Plugfest E-Mobility” rendezvényen az EEBUS tagok az Audi brüsszeli üzemében tesztelhették a nyílt kommunikációs szabványon alapuló fejlesztéseiket. Mérnökök és fejlesztők végeztek modellteszteket, hogy ellenőrizzék, a fotovoltaikus rendszer, a töltési infrastruktúra, az elektromos autó és a fűtési rendszer zavartalanul képes-e egymással kommunikálni.

Az eszközök összeköttetéséről az otthoni energiamenedzsment rendszer (Home Energy Management System - HEMS) gondoskodik. Minden információ egy központi irányító egységbe fut össze, amely lehetővé teszi az energia-használó eszközök számára, hogy villamosenergia igényükről egymással információt cserélhessenek. A „Plugfest” után az érintett vállalatok kialakítják az elektromos mobilitás területén érvényes EEBUS szabvány részleteit.

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.12.04
Az amerikai Anderson Economic Group piackutató október végén megjelent tanulmánya meglepő dolgot....
2021.12.04
A Deep Space Projekt néven fejlesztett autó közel egymilliárd forintba fog kerülni. ..
2021.12.04
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte az első Forma-1-es....
2021.12.04
Az EQXX-ről újabb adatokat és egy képet hoztak nyilvánosságra. ..
2021.12.04
A Toyota prémiummárkájának első dedikált villanyautóját RZ-nek fogják hívni. ..
2021.12.04
Idén már hat kivilágított villamost és az ünnepi fogaskerekűt indította útjára december első napján....
2021.12.04
A Fiat Mirafiori gyárát elektromos járművek gyártóközpontjává kívánja átalakítani a Stellantis.....
2021.12.04
Lengyelországban jelentősen csökkent az új autók és kisteherautók eladása novemberben éves szinten....
2021.12.04
A GR86 értékesítését 2024-re le fogják állítani Európában, méghozzá szokatlan okból. ..
2021.12.04
A kispesti rendőrök még aznap rajtaütöttek a lopással gyanúsítható férfi telephelyén; a Jaguárt....