CES 2022

Az autógyártók a CES-en: a jövőre fogadnak

2022.01.30.

Éjszaka Las Vegast a szerencse uralja. Az autóipar azonban napról napra impozáns megjelenéssel akarja bebizonyítani nekünk a CES során, hogy a jövőre tett tétje nem szerencse kérdése. Mert akár régi óriásokról, akár új szereplőkről van szó - a lóerőipar felkészült a jövő kihívásaira.

 

Valóság vagy illúzió? Las Vegasban sosem lehet tudni. És ez nem csak a show-színpadokon és a kaszinókban, hanem ezúttal minden eddiginél digitálisabb CES-en is. Mert miután a világ legnagyobb elektronikai-technikai szakvására tavaly a világjárvány elől a virtuális valóságba menekült, idén a visszatérést akarta ünnepelni. De aztán az Omikron miatt, és a szigorú higiéniai előírások mellett néhány fontos szereplő nem sokkal a premier előtt kiszállt, és mégis visszatért a virtuális valóságba. Az Amazon, a Google, az Intel, a General Motors vagy a Mercedes ezért csak digitális üzleti utakra ment.

De akár élőben, akár csak a livestreamben - az autóipar követte a CES kellemes udvarlását, és az elektronikai show-t az új vezető szakvásárává tette. Detroitot elfelejtették, Los Angeles már senkit sem érdekel, az IAA pedig visszatekintve másodosztályúnak tűnik - még akkor is, ha a Shapiro új PS-palotájaként szolgáló vadonatúj és hatalmas West Hallt idén csak nagyon enyhén bútorozták be, és rengeteg csupasz szőnyeget lehetett látni.

Aki kételkedik az új vezető szerepben, annak csak a Mercedesre és a General Motorsra kell néznie. A világ leghatékonyabb elektromos autóját, az EQXX-et nem mutatták be a németországi hazai rendezvényeken, ugyanis az 1000 kilométeres hatótávolságú, takarékos villanyautót az új helyszínnek tartogatták. A többiek pedig, mindössze háromórás repülőútra a központjuktól, az elektromos Silverado premierjét ünneplik, egy olyan autóét, amely valószínűleg tartósan hozzájárul majd az amerikai mobilitási forradalomhoz. Végül is a pick-up évtizedek óta a második helyen áll az amerikai statisztikákban, és a Detroiti Autószalon szupersztárja lett volna - ha a kiállítás még létezne a régi formájában.

Az újonnan érkezők kitöltik a hiányzó autógyártók hiányosságait

És ez még nem minden. Igen, a VW-csoport nem is regisztrált, bár egyetlen más autós főnök sem beszél olyan hangosan a változásról és esküszik a szoftverre, mint Herbert Diess. A Toyota és a Ford mellett két másik óriás is feltűnő a távollétével, akik a világ autógyártásának jó részét képviselik. De mindenekelőtt a Stellantis az Airflow-val, mint az első elektromos Chryslerrel a tömegek számára, vagy a Hyundai az intelligens városok automatizált vezetésére vagy a teljesen robotizált életre vonatkozó néhány látomásos koncepcióval. Másodszor pedig a hiányosságokat számos újonnan érkező játékos tölti be.

Van néhány új ország, amely a kínaiak nyomában akarja meghódítani a világot elektromos autóival. Keletről ez mindenekelőtt a Vinfast, amely most öt elektromos autóval állt ki a standra, amelyek közül négyet még az idén Európában is értékesítenének, sőt, 2025 körül már éppen Németországban gyártanak majd. Délről pedig ott van a Togg, a nagy török vállalatok közös vállalkozása, amely az új évben először a hazai piacot szeretné felrázni egy elektromos SUV-val, amely egy mobil ökoszisztéma központi eleme, majd 2024-től Európán keresztül meghódítani a világ többi részét. És hogy ne tagadjuk meg tőlük a kellő komolyságot, nem csak három szériamodellt fejlesztettek már ki, hanem Las Vegasba is elhoztak egy tanulmányt, amelyben nagy képernyőkön, erős chipekben és gyors adatvonalakon valósulnak meg digitális álmaik.

Miközben a Nyugati csarnok kiállítóinál az elektromos hajtás a mindennapok része, a robotpilóta is egyre inkább pozícióba kerül: az olyan beszállítók, mint a ZF és a Bosch egyre több olyan rendszert mutatnak be és értékesítenek, amelyekkel a sofőr egyre hosszabb szüneteket tart, és a kormánykerék nélküli tanulmányok is egyre reálisabbak, mint a robottaxik és a közlekedési kapszulák. Egyedül a pilóta nélküli drónok tűnnek még mindig elég távolinak a valóságtól.

De még ezzel együtt is jól illeszkednek a CES-re - elvégre a szórakoztatás itt is nagy téma. És nemcsak a házfal méretű tévékkel felszerelt termekben, hanem itt, a Nyugati Csarnokban is. Mert amikor az autó a "harmadik tér", a harmadik életterévé válik az otthon és az iroda után, a benne ülőknek nem szabadna nélkülözniük semmit. Ezért a képernyők, mint például az EQXX, a Togg vagy a Sony, egyre nagyobbak és nagyobbak, és a digitális csatornákkal való hálózatépítés is fejlődik. Az Amazon, a YouTube és az összes többi online szolgáltatás ezért egyre jobban és jobban beépül a járművekbe - így hamarosan minden autórajongó a kormánykerék mögött is követheti a virtuális CES-t, és megspórolhatja magának a Las Vegas-i utazást.

Az autónak jövője van

Mindegy, hogy virtuálisan vagy a helyszínen: Aki kikapcsolja a képernyőt, vagy kilép a csarnokból, mindenképpen azzal a meggyőződéssel távozik a CES-ről, hogy az autónak minden változás ellenére van jövője. Egyrészt a Vision EQXX-szel, másrészt az elektromos Chevrolet Silveradóval a Mercedes és a General Motors minden újdonság ellenére egyértelművé teszi, hogy ezt a jövőt is a régi gyártók határozzák meg, legalábbis jórészt - még akkor is, ha a kiállítás két talán legfontosabb autója csak digitálisan volt jelen, és olyan nagy szereplők, mint a VW-csoport, a Toyota vagy a Ford nem is regisztráltak a kiállításra.

A BMW a CES-en bemutatja az új iX M60-at is, amely az M GmbH első e-autója és az első szériamodell, amely több mint 1000 Nm nyomatékkal rendelkezik. A közel 700 lóerős elektromos Silverado pedig olyan gyorsulási adatokkal rukkol elő, mint egy sportautó. Az új 7-es sorozat első újdonságaként egy moziszéles mennyezeti képernyő a hátsó utasok számára, és még rengeted digitális újdonság... Talán kezdhetünk kicsit aggódni a vezetés öröméért.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....
2024.04.23
A Csongrádi úti tanyák megállóhely közelében történt a baleset – jelentette a katasztrófavédelem. ..
2024.04.23
Az új autók eladása Spanyolországban januárban 7,3 százalékkal 68 ezer 685-re nőtt az előző év....
2024.04.23
A cseh versenyhatóság engedélyezte, hogy az AutoWallis felvásárolja a Stratos Auto BMW üzletágát, a....
2024.04.23
A japán csapat megszerezte az első győzelmét a 2024-es Hosszútávú-világbajnokságon annak....
2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..