ACEA
A járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló uniós jogalkotási erőfeszítések ellenére észrevehetően hiányoznak az elektromos autók piaci elterjedésének felgyorsítására irányuló kezdeményezések mind uniós, mind nemzeti szinten.
Az elektromosan tölthető járművekre vonatkozó legfrissebb ACEA-adatok megerősítik, hogy a megfizethetőség továbbra is jelentős akadályt jelent az európai fogyasztók számára, mivel a többségnek elérhetetlen cél egy elektromos autó vásárlása.
Az elektromos autók az EU-tagállamok több mint felében a piaci részesedésnek csupán 9%-át, vagy még kevesebbet képviselnek. Ezek az országok elsősorban Közép- és Kelet-, valamint Dél-Európában koncentrálódnak, ahol az átlagos nettó jövedelem 13.000 euró. Ezzel szemben a legmagasabb arányok (30% feletti) mindössze öt észak- és nyugat-európai országban találhatók, ahol a nettó jövedelem meghaladja a 32.000 eurót.
Ami Magyarországot illeti, nálunk nagyjából 5 százalékot képviselnek az elektromos autót, és további 5 százalékot a plug-in hibrid modellek.
Annak ellenére, hogy Európa számos országában működnek állami támogatási programok az elektromos autók terjedését ösztönzendő, úgy tűnik, ez nem elég. Az elsősorban az északi országokban látható gyors terjedés elérhetetlen cél számos országban.
Az európai autóipar jelentős összegeket fektetett be az elektromos járművek technológiájába. Annak ellenére, hogy a villamosítás hatékony módja a közúti közlekedés szénlábnyomának csökkentésének és a levegőminőség javításának, de a megfizethetőségi problémák lefékezik ezt az átállást.
Az ACEA további támogatási programok bevezetését kéri az EU tagállamaitól valamint kifejezetten fontosnak tartják, hogy minél többet fektessenek a töltőinfrastruktúra fejlesztésébe.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!