ICDP

Az autókereskedelem nagyágyúi

2019.05.21.

Az ICDP kutatói évek óta foglalkoznak a kereskedések jövőjével. Egyik legfontosabb állításuk, hogy hosszú távon csak az igazán nagy és hatékony, valamint a kisebb, de az autókereskedelem egy bizonyos részére jól specializálódott szereplők maradhatnak versenyben hosszútávon. Legutóbbi kutatásaik során példákkal is szolgáltak, így nézzük meg mi is, kik uralják a világ autókereskedelmét, kik a legnagyobb játékosok.

Kezdjük Európában, egy Magyarországon sem ismeretlen csoporttal: Aki nagyjából tisztában van az európai autókereskedelemmel, minden bizonnyal nem lepődik meg, hogy az Emil Frey-ről beszélünk. A Svájcban, 1924-ben alapított vállalat kezdetben motorkerékpárokra specializálódott, majd később fordultak az autóipar felé. 2017-ben 11 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak, ami több, mint duplája az összes magyar kereskedő által generált forgalomnak ugyanabban az évben.

Az autósport szerelmesi számára talán nem ismeretlen a Penske Automotive csoport sem, hiszen több versenyosorzatban is érdekeltek, például az IndyCar bajnokságon is indulnak saját csapatukkal. Elsősorban az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában aktívak, de a kontinentális Európában is vannak érdekeltségeik. 2017-ben 620.000 autót értékesítettek, melyek közül 386 ezer új jármű volt. Ez háromszor annyi, mint a Magyarországon évente eladott új autók száma.

A forgalmat tekintve legnagyobb játékosnak számító Jardine Matheson csoport története is igen érdekes. A kínai alapítású vállalat még az 1800-as évek elején indult, kezdetben kereskedőházként, míg mára egy több iparágban érdekelt konglomerátummá fejlődött a közel kétszáz éves történelme során. Az autókereskedelem jelenti elsőszámú bevételforrásukat, de érdekeltek üzemeltetésben, informatikában, ingatlanokban, élelmiszergyártásban, hotelekben, logisztikában és infrastrukturális fejlesztésekben is. 2017-ben 766.000 autót értékesítettek, forgalmuk pedig meghaladta a 24 milliárd eurót.

Ezek a vállalatok különöseb szerencsés helyzetben vannak az utóbbi néhány évben, ugyanis számos, náluk jelentősen kisebb kereskedőcsoport küszködik nehézségekkel, így tökéletes célpontot jelentenek, ha felvásárlás általi növekedésről van szó.

Magyarországon egyelőre csak az Emil Frey csoport aktív, több márkát is kizárólagosan a svájciak hazai leányvállalatáról vásárolhatunk meg. Ugyanakkor a jelenlegi környezetben és felvásárlási lázban nem lenne nagy meglepetés, ha újabb, hasonlóan nagy játékos lépne be a magyar piacra.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....