FuelCell

Az első üzemanyagcellás Mirai modellek megérkeztek Európába

2015.08.11.

A Toyota Mirai, mely a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja, a hétvégén befutott a nagy-britanniai Bristol és a belgiumi Zeebrugge kikötőibe, és ezzel a modell hivatalosan is megérkezett Európába

2000. nyarán történt. A világ túlélte ez ezredfordulós számítógépes vírust, a brit slágerlistákat Kylie Minogue „Spinning Around” című dala vezette, és a Google bevezette a google.com tíznyelvű (francia, német, olasz, svéd, finn, spanyol, portugál, holland, norvég és dán) - változatát. Rotterdamba pedig megérkezett a sorozatgyártású Toyota hybrid legelső, Európában forgalmazandó példánya.

A Prius jelentése „élen járni” - nem véletlenül, hiszen a modell valósággal megelőlegezte a villanymotoros mobilitás új korszakát. A mai napon a Toyota Mirai (a japán szó jelentése "jövő") első, európai piacra szánt, sorozatgyártású példánya is megérkezett. Akárcsak elődjére, rá is úttörő szerep vár a tiszta üzemű mobilitás elterjesztése terén, hiszen üzemanyaga hidrogén, működése során pedig kizárólag vízpárát bocsát ki magából.

„Ezzel új korszak köszöntött be a tiszta mobilitás világában, valóságos fordulópont ez az autóipar történetében. A Toyota a Mirai bevezetésével a következő 100 évre megalapozta a tiszta, biztonságos és élvezetes mobilitást, hála az üzemanyagcellás technológiának. Szeptembertől megkezdődik a Mirai első példányainak kiszállítása, és ezzel testet ölt Európa útjain az automobilizmus új jövője. Ahogy a Prius esetében 15 évvel ezelőtt, most is büszkék vagyunk, hogy a Mirai révén újabb forradalmi innovációt hozhattunk el Európába" - nyilatkozta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

Az első öt darab Mirai gépkocsit kirakodták a nagy-britanniai Bristol-ban, illetve a belgiumi Zeebrugge-ben, augusztus 8-án, illetve 10-én.

A Toyota Mirai a világ első sorozatgyártású üzemanyagcellás szedánja. Miután a modell a Genfi Autószalonon bemutatkozott Európában, a modell a mai nappal Európa közútjain is megjelenik. A japán piacon már tavaly december óta forgalmazott Toyota Mirai európai karrierje szeptemberben veszi kezdetét Nagy-Britanniában, Dániában és Németországban.

A Mirai megjelenésével a Toyota megerősíti vezető helyét az üzemanyagcellás technológia fejlesztése terén, köszönhetően a Toyota előremutató fejlesztési képességeinek, valamint a Hybrid technológiával szerzett, alapos tudásának és tapasztalatainak. A Mirai megjelenése lehetővé teszi a nagyközönség számára, hogy megismerje és elfogadja az üzemanyagcellás technológiát, illetve elősegítheti a működtetéséhez szükséges hidrogéntöltő infrastruktúra fejlesztését. A modell bevezetése arra is lehetőséget kínál, hogy megtudjuk, a hidrogén-mozgalmat előszeretettel segítő, úttörő fogyasztók milyen tapasztalatokat szereznek az új technológiával.

A Mirai-ban mutatkozik be a Toyota üzemanyagcellás rendszer (Toyota Fuel Cell System, TFCS), amely az üzemanyagcellás és hibrid hajtástechnológiák keveréke, és amelyben megjelenik a Toyota új, saját fejlesztésű üzemanyagcella kötege, illetve nagynyomású hidrogén-tartályai.

A Mirai hidrogén felhasználásával állít elő elektromos áramot, és ezzel kiemelkedően környezetbarát, hiszen működése során egyáltalán nem állít elő szén-dioxidot vagy egyéb károsanyagot. Eközben kényelmét, praktikumát és hatótávolságát tekintve megegyezik a benzinüzemű járművekkel: egy tankolással jelentős távolságot képes megtenni, az üzemanyagtartály feltöltése pedig mindössze három-öt percet vesz igénybe.

Európai értékesítési tervek

Bevezetés: 2015 szeptember.

Piacok: 2015-ben Nagy-Britannia, Németország és Dánia; a hidrogéntöltő infrastruktúra fejlődésének függvényében, 2017-től további nemzeti piacokat is bevonnak a forgalmazásba

Éves értékesítési darabszám: 50-100 gépkocsi/év 2015-ben és 2016-ban

Vételár: 66 000 euró + ÁFA (Németország)

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.18
A Kia PV5 elnyerte a 2026-os International Van of the Year (IVOTY) díjat, amely a könnyű....
2025.12.18
2025 őszén színtiszta ujjgyakorlatként prezentálta négykerekű terepmotor-koncepcióját a Toyota.....
2025.12.18
A korábban a világ legszebb karácsonyi vásárává választott budapesti Vörösmarty téri ünnepi vásár....
2025.12.18
Az új alkalmazás célja, hogy a Volvo-tulajdonlás még egyszerűbbé, biztonságosabbá és élvezetesebbé....
2025.12.18
A Gödöllői Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki két autót is átvett szerelésre, ám a....
2025.12.18
Az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, már élénk a forgalom, így a főváros felé tartók....
2025.12.18
Gorden Wagener saját kérésére 2026. január 31-én távozik a vállalattól. Utódja Bastian Baudy lesz,....
2025.12.18
A Budapesti Közlekedési Központ a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....