Opel

Az Opel jövője

2018.07.26.

Miközben keményen dolgozik az Opel, hogy csúcshatékonyságú autógyártó legyen a PSA csoporton belül – ahogy Michael Lohscheller, az Opel vezérigazgatója novemberben bejelentette a „PACE!” stratégiai terv keretében –, azzal is törődik, hogy megerősítse és finomítsa profilját. Még az év vége előtt megmutatja a jelenleg készülő Brand Concept jármű, hogy milyen irányba fejlődik a márka.

A “PACE! egy iránytű az Opel fenntartható és sikeres jövőjéhez”, mondta Michael Lohscheller. “A nyereségesség és a hatékonyság elérése mellett kulcseleme a márka megerősítése is. A csapatomat arra kértem, hogy tegyék határozottabbá az Opel profilját, alkossanak koncepcióautót, amelyről mindenki látja és érzi, merre tartunk”.

Német, barátságos, izgalmas – ezeket a márkaértékeket hordozzák valamennyi Opel modell és kezdeményezés génjei, s ez így lesz a jövőben is. Mostanában az Opel design-, marketing- és konstrukciós munkacsoportjai megtalálták a választ arra a kérdésre, hogy miképp testesíthetők meg legjobban ezek az értékek az Opelek designjában, technikájában és szubsztanciájában, illetve abban, ahogy a vállalat viszonyul az ügyfeleihez. Mark Adams design alelnök csapata áttekintette az Opel designfilozófiáját, és létrehozott néhány szignifikáns finomítást Rüsselsheim jövőbeli bestsellereihez. Máris vethetünk egy első pillantást, arra, hogy mit rejteget a jövő, konkrétan a 2020-as évek közepétől megjelenő Opelek külsejében – egyelőre lepel alatt, de már fontos részleteket megmutatva.

Az egyik elem, amit új szintre emel a designcsapat, a „németség” modern kifejezése a későbbi termékekben, ezáltal megerősítve a márkaprofilt. “Az új németség azt jelenti, hogy nem csupán a hagyományos német értékekkel határozzuk meg magunkat. Természetesen továbbra is fontos nekünk a műszaki kiválóság, az innováció és a kitűnő minőség, de egy modern Németország sokkal több ennél. Világra nyitottak vagyunk, nyílt szelleműek, igazán törődünk az emberekkel – Németországban ezt az attitűdöt hívjuk „emberségnek”, azaz humánumnak. Vezérfonalunk az ügyfelünk, akárhol éljen is, ő mutatja mindennek az irányát, amit teszünk,” magyarázza Adams.

Az Opel jövőbeli designfilozófiájának két fontos pillére az új németség ilyen kifejtéséből vezethető le: ‘erős’ és ‘tiszta’. “Az Opel designja érzelmes, merít a szobrászatból, magabiztos, izgalmas, és kitűnik a tömegből. Ezt foglaljuk össze az erős szóval. A német design másik kulcstényezője a letisztultság, az ösztönszerűség és az összpontosítás. Ezt ragadja meg a tiszta szó,” fejtegeti Adams. Az Opel korábbi ikonszerű designjai világosan kapcsolódnak ezekhez a jellemzőkhöz. Az „erős” és a „tiszta” alapelv egyik leghatásosabb példája volt az Opel CD, amelyen elámult a nemzetközi közönség, amikor 1969-ben bemutatták a Frankfurti Autószalonon.

Ezek a kulcselemek világosan láthatók a rüsselsheimi Design Center legutóbbi alkotásán – a GT Concepten. “Erőteljes arányok, egyszerű, de szoborszerű felületek, markáns grafika, ritkán látható, de precízen kidolgozott részletek – a készülő 2018 Brand Concept azokat az elveket teljesíti ki, amelyekkel GT Concept kísérletezett. Egyértelmű a folyamatosság és az összehangoltság az Opel értékeinek kifejezésében. Közben azért léptünk néhányat előre, most az Opel jövendő arculatának struktúráját állítottuk fel. Ezt fejezi ki az, aminek a neve nálunk Opel Compass,” magyarázza Adams. Az Opel Compass a márkaemblémában kereszteződő két erős tengely köré szervezi a márka jövőbeli arculatának designelemeit – minden eddiginél jobban érvényesül ez a fókuszpont. A géptető középső élvonala a függőleges tengely, amely markánsabb és tisztább kivitelezésű lesz. A vízszintes tengely a jellegzetes, vízszintes, szárnyszerű nappali menetfény vonala, amelyet tovább erősítünk és fejlesztünk valamennyi jövőbeli Opelhez. A 2018 Brand Concept, amelyet az év vége előtt mutatunk be, elsőként mutatja meg az Opel holnapi, és az Opel Compass elveinek megfelelő arculatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.09.29
Továbbra is kellemes, könnyed, és Allure felszereltségi szinten kellően csinos is 2020 Európa Év....
2020.09.29
Lianf Weichi Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.09.29
Mérföldkőhöz érkezett az olasz gyár a már kilenc éve gyártott V12-es modelljével: thaiföldi piacra....
2020.09.29
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) az idén is leállítja október elsejével az év....
2020.09.29
Összehangolt akció Siófokon és vonzáskörzetében, 45 szabálysértővel szemben léptek fel a somogyi....
2020.09.29
A hétszeres világbajnok fia újra Forma-1-es autót vezethet, ráadásul ezúttal már egy szabadedzésen....
2020.09.29
A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai huszonkét ittas, valamint két bódult....
2020.09.29
Németország hosszú évtizedek óta áll az autóipar élén, de az utóbbi évek folyamatai ellene....
2020.09.29
Forgalomkorlátozások lesznek november 6-ig az M3-as metróvonal felújítása miatt a belvárosban -....
2020.09.29
A bajor prémiumgyártó ügyfelei látványos és hatékony opciókkal fokozhatják tovább a prémium....