Citroen C5 Aircross

Az új Citroën C5 Aircross 700 km-es hatótávval rendelkezik majd

2024.08.31.

Az új verzió lesz a francia márka kínálatának csúcsán - míg a C5 X-et sem cserélik le. 

A Citroën terve az lesz 2025-re, hogy piacra dobja az új C5 Aircrosst, ami gyakorlatilag a márka zászlóshajójává válik, és a sorozat történetében először kap elektromos hajtást. 

A cég elkötelezte magát, hogy a jövőben a fő szegmense modelljeire összpontosít. Ennek eredményeként a keveset vásárolt C5 X-et sem váltja le jövőre. 

A C5 Aircrossot még 2018-ban kezdte el árusítani a Citroën az Egyesült Királyságban és jelenleg benzines és hibrid hajtáslánccal árulják. A második generáció viszont a Peugeot e-3008-hoz és a Vauxhall Grandland-hez hasonlóan az 'STLA Medium' platformra vált majd. 

A Citroën főnöke, Thierry Koskas megerősítette, hogy ez az új platform lehetővé teszi, hogy a C5 Aircrosst már elektromos hajtáslánccal tudják árulni jövőre, ami már régóta célkitűzés volt a márkánál. 

Maga a platform eredetileg első kerék meghajtású, az e-3008 egymotoros változata 207 lóerős, a kétmotoros változat pedig 316 lóerős teljesítménnyel bír. 

73 kWh-s és 98 kWh-s kapacitású akkumulátor fogadására is képes az STLA Medium platformja, utóbbi hatótávolsága pedig eléri a 700 kilométert is a Peugeotban. 

Míg az előbb említett platformot az elektromos hajtás elősegítésére fejlesztették ki, továbbra is használható lesz a hibrid autókban. 

Koskas azt is megerősítette, hogy a C5 Aircrosst standard és plug-in hibrid hajtáslánccal is árulják majd a jövőben, amellyel ez lesz az egyetlen olyan modell a Citroën kínálatában, ami külső forrásból is tölthető. 

"A plug-in hibrid meghajtás lehet a válasz a piac bizonyos követelményeire [a modern autókkal szemben]. Viszont ez egy plusz költséget jelent minden autónál, hisz egy akkumulátor sok helyet foglal, így nincs értelme kisebb autókba tenni" - tette hozzá Koskas. 

Az új C5 Aircross a közelmúltban bemutatott C3-tól veheti át stílusjegyeit, amely a márka új formanyelvét képviseli. Ebből az következik, hogy egy "dobozszerűbb" és jóval "kifejezőbb" dizájnra számíthatunk az autótól - valamint az új Citroën logó is ott fog díszelegni a hűtőrácson. 

A második generációs C5 Aircross az erősen átdolgozott C4 fölé - amely majd a következő hónapokban kerül bemutatásra - lesz pozícionálva.

A C5 X esetleges leváltásáról még ezt mondta Koskas: "Jelenleg ez a modell számít a csúcsnak a Citroënnél, viszont ez most nem igazán számít. Nem azért, mert nem teljesít jól az eladások terén, hanem azért mert maga a szegmes elképesztően kicsi."

Forrás: 
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/citro%C3%ABn-c5-aircross-to-be-reinvented-flagship-435-mile-range

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.18
Kigyulladt egy autó az M3-ason, a főváros felé vezető oldalon, az 55-ös kilométernél, Hatvan....
2024.09.18
Lassan tíz éves az Alfa Romeo Giulia, korunk egyik, ha nem a legszebb szedánja, és nem hajlandó egy....
2024.09.18
A Duna emelkedő vízszintje miatt a következő napokban változik az M2-es metró és több villamos....
2024.09.18
Az új F5-M Roadster 1817 lóerőt küld a hátsó kerekeire, egy hatfokozatú kézi sebességváltón....
2024.09.18
Ásványvizes palackok szóródtak szét egy kamionról az M31-es autópályán szerdán Nagytarcsánál -....
2024.09.18
Véget ért a 25. FIA Hőlégballon Világbajnokság, Szeged jó házigazdának bizonyult, az időjárás....
2024.09.18
A Volvo Cars kiterjeszti együttműködését az NVIDIA-val. ..
2024.09.18
A Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság több helyszínen vezetett be forgalomkorlátozást. ..
2024.09.18
A közúti közlekedés biztonságát, folyamatosságát befolyásoló események az Útinform jelentése....
2024.09.18
Kétnapos ráadás örömvezetés után ért véget a III. Balkan Rally, a régió legnagyobb klasszikus autó....