Citroen C5 Aircross
A Citroën terve az lesz 2025-re, hogy piacra dobja az új C5 Aircrosst, ami gyakorlatilag a márka zászlóshajójává válik, és a sorozat történetében először kap elektromos hajtást.
A cég elkötelezte magát, hogy a jövőben a fő szegmense modelljeire összpontosít. Ennek eredményeként a keveset vásárolt C5 X-et sem váltja le jövőre.
A C5 Aircrossot még 2018-ban kezdte el árusítani a Citroën az Egyesült Királyságban és jelenleg benzines és hibrid hajtáslánccal árulják. A második generáció viszont a Peugeot e-3008-hoz és a Vauxhall Grandland-hez hasonlóan az 'STLA Medium' platformra vált majd.
A Citroën főnöke, Thierry Koskas megerősítette, hogy ez az új platform lehetővé teszi, hogy a C5 Aircrosst már elektromos hajtáslánccal tudják árulni jövőre, ami már régóta célkitűzés volt a márkánál.
Maga a platform eredetileg első kerék meghajtású, az e-3008 egymotoros változata 207 lóerős, a kétmotoros változat pedig 316 lóerős teljesítménnyel bír.
73 kWh-s és 98 kWh-s kapacitású akkumulátor fogadására is képes az STLA Medium platformja, utóbbi hatótávolsága pedig eléri a 700 kilométert is a Peugeotban.
Míg az előbb említett platformot az elektromos hajtás elősegítésére fejlesztették ki, továbbra is használható lesz a hibrid autókban.
Koskas azt is megerősítette, hogy a C5 Aircrosst standard és plug-in hibrid hajtáslánccal is árulják majd a jövőben, amellyel ez lesz az egyetlen olyan modell a Citroën kínálatában, ami külső forrásból is tölthető.
"A plug-in hibrid meghajtás lehet a válasz a piac bizonyos követelményeire [a modern autókkal szemben]. Viszont ez egy plusz költséget jelent minden autónál, hisz egy akkumulátor sok helyet foglal, így nincs értelme kisebb autókba tenni" - tette hozzá Koskas.
Az új C5 Aircross a közelmúltban bemutatott C3-tól veheti át stílusjegyeit, amely a márka új formanyelvét képviseli. Ebből az következik, hogy egy "dobozszerűbb" és jóval "kifejezőbb" dizájnra számíthatunk az autótól - valamint az új Citroën logó is ott fog díszelegni a hűtőrácson.
A második generációs C5 Aircross az erősen átdolgozott C4 fölé - amely majd a következő hónapokban kerül bemutatásra - lesz pozícionálva.
A C5 X esetleges leváltásáról még ezt mondta Koskas: "Jelenleg ez a modell számít a csúcsnak a Citroënnél, viszont ez most nem igazán számít. Nem azért, mert nem teljesít jól az eladások terén, hanem azért mert maga a szegmes elképesztően kicsi."