BMW i3
Mivel az elektromos hajtású modellek manapság már nem csak a tervezőasztalokon, vagy igen borsos áron elérhető álmokként jelennek meg, hanem mindennaposak. A BMW tökéletesen tudja ezt és nem is fukarkodik EV-palettájának bővítésével. Az új, teljesen elektromos Neue Klasse szedán fogja megkapni az i3 modellnevet és teljesen el fog térni az eredeti, kicsi hatchbacktől, ami még 2013-ban kapta meg ezt a nevet. Az új modellt a Tesla Model 3 riválisának tervezik és könnyen lehet, hogy a BMW egyik legfontosabb terméke lesz.
A kicsi hatchback helyett egy nagy szedén kapja az i3 nevet.
A BMW megerősítette, hogy az iX3 második generációja lesz a Neue Klasse első modellje, ezt követi majd az i3. Ami meglepő, hogy utóbbi modellt nem csak a hagyományos szedánként fogják ajánlani, hanem ötajtós kombiként, azaz Touring verzióban. A BMW Csoport tervezésért felelős vezetője, Adrian van Hooydonk egy interjúban rámutatott, hogy az M3 Touring és az M5 Touring sikere bizonyította, hogy a jó öreg kombinak még mindig vannak rajongói.
Szerintem a touring visszatér. Persze, megerősítettük az M3 Touringgal és az M5 Touringgal: igen népszerűek, még olyan országokban is, ahol a touringok vagy kombik alapvetően nem annyira [népszerűek]. Igen, látok még esélyt abban a szegmensben és ennek örülök is. Az SUV-k jelentik az eladásaink felét. A másik fele továbbra is a sportos, elegáns szedánoké és kupéké és nyilván azok is fontosak nekünk. Onnan származnak a gyökereink és ezeket szegmenseket használjuk példának - és persze, hogy szeretnénk, ha ez később is megmaradna.
A kombik továbbra is nagyon népszerűek.
Bernd Körber, a BMW termékfelelőse is megszólalt és elmagyarázta, hogy az "i" jelzés továbbra is megmarad majd csak az elektromos modelleknek. Körber szerint a betű eleinte több mindent is jelenthetett volna, de az EV-k esetében folyamatosan megmaradt, ezért döntöttek úgy, hogy végül exkluzív maradjon az elektromos autóknak:
Miért "i"? Mert eleinte több dolgot is jelentett, de az i3 és az i8 esetében ugyanazt. Így számunkra egy jelzővé vált, amit a sima [stratégiai] elnevezésekben az elektromos autókra kezdtünk használni. Így ez megmaradt és egy almárkaszerű dologgá vált és ezután ezt a logikát követjük is.
Az új i3-as BMW valószínűleg hátsókerék-meghajtással és 300 lóerős alapmodellel fog érkezni. A négykerék-meghajtásos modellek később lesznek elérhetőek. A BMW emellett azt is tervezi, hogy létrehoz egy EV-verziót az M3-ashoz, aminek koncepcióját még korábban mutattak be Vision Driving Experience néven. A teljesen őrült teljesítmény érdekében négy darab elektromos motort terveznek bele.
Képek forrása: BMW