BMW EV

Mitől működik jobban a BMW EV stratégiája?

2025.04.07.

Amíg a versenytársak látszólag rossz irányba indultak el a villanyosítás útján, addig a BMW soha nem látott módon szárnyal a prémium szegmensben. Mi a titkuk?

Tavaly falba ütköztek a villanyautó eladások Európában, főként Németországban, a három legnagyobb prémium gyártó hazájában. Soha nem látott módon esett vissza az érdeklődés az elektromos autók iránt, ezt pedig minden gyártó megérezte – kivéve a BMW. Ők nemhogy megtartották pozíciójukat, de még növekedni is tudtak. Így felmerül a kérdés: mit tudnak ők, amit a versenytársak nem? Kívülről, felhasználóként csak annyit érzékelünk, hogy a villanyautóik nem vesztették el BMW karakterüket, remekül megtalálták az egyensúlyt anyaghasználatban, és nem félnek közösködni a kínai gyártókkal.

Ugyanakkor vezetőket meghallgatni a témában mégis csak pontosabb képet ad. Jochen Goller, a BMW értékesítési vezetője elmondta: „Magabiztosak vagyunk, hogy 2025-ben is meg tudjuk tartani villanyautó eladásaink növekedését egy erős és folyamatosan bővülő kínálattal.” Miközben elismeri, hogy a piaci környezet finoman szólva sem kedvező, hiszen az európai EV piac éppen stagnál, a kínai gyártók versenyképes termékekkel lepik el a piacot, a Trump adminisztráció pedig éppen a zéró emissziós autók ellen lép fel minden alkalommal, a minden irányból szorongató tarifákról nem is beszélve.

2024-ben a BMW villanyautó eladásai 12%-kal növekedtek, míg a Mercedes 23%-os, az Audi pedig 8%-os csökkentést jelentett. Az utóbbi két gyártó még mindig átmeneti évekről beszél, miközben a BMW már széles és jól ismert villanyautó portfólióval rendelkezik, amiket már 2013-ban megalapozott. Ekkor mutatták be ugyanis az i3 villanyautót és az i8 plug-in hibridet, amik megelőzték korukat és évekig a legsikeresebbek voltak szegmensükben. Az idő tehát mellettük szól, és az is, hogy képesek voltak megújulni.

Az i3 2022-es kivezetése után a BMW is átállt a „multi-drivetrain” stratégiára, tehát arra, hogy a legnagyobb eladásokat produkáló termékeikből nem csak belsőégésű-motoros, hanem elektromos változatot is kínálaton tartanak. Ebbe a legtöbb gyártónak beletörik a bicskája, de a BMW remek kompromisszumot talált, hogy egy padlólemez kellemes legyen mindenféle hajtáslánccal. Mostanra eladásaik 17%-át teszik ki a villanyosok, köszönhetően a minden piaci szegmenst lefedő elektromos autó kínálatnak.

A Mercedes és az Audi is kapkodva váltja le gyorsan avuló villanyautó kínálatát. Kevés elektromos modelljük mondhatja el, hogy hosszú éveken át kínálaton marad. Noha a Mercedes igyekszik a BMW-hez hasonló, minden szegmenst lefedő elektromos kínálatot fenntartani, de a számok ellenük szólnak, és túlságosan elvitték a hangsúlyt a belsőégésű motorok fejlesztéséről. Az Audit a Volkswagen Csoport szoftverhibái és a későn érkező PPE platform is késleltette. Legkomolyabban vehető elektromos autójuk, a Q6 e-tron, hiába egy felkészült villanyautó, a piac többi szereplője csakhamar tudott jobban kínálni náluk.

Aztán ott van az árazás, amiben néha sokat tudok segíteni a kínai gyártókkal való együttműködés: lásd a kínai gyártású elektromos Minik. Philippe Houchois, a Jeffries piaci kutatója hozzátette: „Míg a Mercedes egyfajta almárkaként próbálta pozícionálni villanyautóit, addig a BMW megmaradt önmaga és megadta a hajtáslánc kiválasztásának lehetőségét. A BMW igyekezett versenyképes árakat teremteni, ahelyett, hogy prémium felárral értékesítené modern villanyautóit.” Elég a gyártók konfigurátorait feltúrni, hogy feltűnjön: míg a Mercedes és az Audi esetében nagy az árrés a belsőégésű és a villanyos modellek között, addig a BMW-nél ezt sikerült a minimálisra csökkenteni.

Ráadásul hamarosan befut a BMW vadiúj Neue Klasse modellcsaládja és padlólemeze, ami segíthet ennek a növekedésnek a fenntartásában, hiszen egy sor modern technológiát és vezetéstámogató rendszert felsorakoztat majd, ráadásul az időzítése is szerencsés lehet. A német lízingek 2022-ben tetőztek, amikor még a Tesla volt az egyetlen komolyan vehető villanyautó. Ezek a lízingek éppen most, a Neue Klasse bedütálásakor fognak lejárni, így várhatóan sokan fognak elfordulni a Teslától és helyette a BMW mellett voksolni.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.07.16
Az új CLA iránti jelentős érdeklődés késedelmeket és hosszabb várakozási időt okoz a gyártásban. ..
2025.07.16
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a diákmunkások számára, de ma már közel....
2025.07.16
Jelentősen csökken a nem működő járművek kijelentésének díja, de csak egy időre - írja a parameter.....
2025.07.16
A Hungarian Business Champions 2025 díjátadó ünnepség keretében Topolcsik Melinda, a Bridgestone....
2025.07.16
A Century szabadidő-autó hátsó utasainak mostantól nem kell aggódnia az illetéktelen tekintetek....
2025.07.16
Jelentősen felfutott a kínai autók értékesítése, 2024-ben 3559 kínai autó talált gazdára. A márkák....
2025.07.16
Beköszöntött az őznász. Ebben az időszakban nem ritka, hogy az állatok szokatlan időpontokban, akár....
2025.07.16
A legendás Nürburgringen folytatódott a kamion Európa-bajnokság, az EB negyedik futamával. A....
2025.07.16
Az Aumovio néven önálló vállalattá váló Continental Automotive üzletág újabb stratégiai lépést tett....
2025.07.16
Több mint 1100 sofőrt állítottak meg egy országos rendőrségi ellenőrzés során szombaton. Körülbelül....