ICDP

Befektetési láz az autóiparban

2018.01.29.

A világ vezető autógyárai egytől-egyig a szolgáltatóvá fejlődés útjára léptek. Forintban kimondhatatlan összegeket fektetnek a különféle, közlekedést megkönnyítő és pénztárcát kímélő szolgáltatásokra, elsősorban a car-sharing startupokat vásárolják fel hihetetlen ütemben. De miért teszik? Megéri egyáltalán?

Az összes ilyen startup, legyen az Uber, Blablacar vagy az AutoLib, ugyanabból a gondolatból gyökerezik: A városokban túl sok az autó, a taxi drága, így kell egy új megoldás. Ez lenne többek között a car-sharing, ami egyelőre a legnagyobb potenciállal rendelkező szolgáltatásnak tűnik. Mit jelent a car-sharing egy autógyár számára? Az autók nagyobb kihasználtságát, ami azt jelenti, hogy sokkal kevesebb autóra van szükség.

Az AutoLib autói Párizsban                                                                                         Europe1

Mit lehet tenni? Ha az autómegosztás a jövőben tényleg elterjed, annak egyenes következménye, hogy az gyárak forgalma lecsökken, tehát új profitforrás után kell nézni. Adja magát az ötlet, ha eddig termékeikkel jelentették a közlekedés alapját, a jövőben miért ne lehetnének szolgáltatásaikkal is nélkülözhetetlenek.

DriveNow

Így elkezdték bevásárolni magukat az iparágba, mára pedig a szolgáltatók többsége gyártói tulajdonban van. A Daimler féle Car2Go a Nyugat-Európa nagyvárosainak többségében jelen van, a BMW pedig a DriveNow szolgáltatásával próbálkozik. Mellettük ott van a PSA csoport tulajdonolta Free2Move, a GM irányította MAVEN, a Toyota a peer to peer alapon működő Getaroundnak szavazott bizalmat, a Ford pedig saját maga által fejlesztett szolgáltatásokkal próbálkozik.

Car2Go

Ugyanakkor bármennyire is meglepő, ezek egyáltalán nem jövedelmező üzleti befektetések, a trend mögött sokkal inkább az előre menekülés áll. Wolfsburgban, Stuttgartban és az összes gyártó igazgatóságában látják, hogy a közlekedésünk át fog alakulni, csak azt nem tudja senki biztosan, mi fog történni. Egyelőre a car-sharing tűnik a jövőt szép lassan körvonalazó ötletnek, de nem többnek, ugyanis egyelőre egyszerűen nem éri meg.

Studioastic

A car-sharing szolgáltatások általában nagy lendülettel indulnak, köszönhetően a kezdeti prémium felhasználóknak, azonban ezek a felhasználók az autók gyors állapotromlása miatt hamar elfordulnak a szolgáltatástól. A profittermeléshez szükséges kihasználtságot egyelőre még egy vállalkozás sem érte el, de ha elérné, az sem lenne feltétlenül megoldás: a car-sharing alapja, hogy az autó ott áll, mi csak beülünk, de közel teljes kihasználtságnál órákat kéne várni egy szabad autóra, amit nem sokan tennének meg. Emellett még számos ok szól a car-sharing üzleti sikeressége ellen, mégis sokan látják a jövő egyik elsőszámú városi közlekedési formájaként.

The Australian

Épp ezért választják a befektetésnek ezt a rizikós formáját a világ legnagyobb autógyártói. Az ICDP egyik interjúalanya a következőképpen foglalta össze a helyzetet: „Kizárt, hogy kimaradjunk ebből a játékból.” Túlságosan közel van a közlekedés átalakulása és mindent megtesznek, hogy jól pozícionálják magukat az általuk legvalószínűbbnek tartott jövőképbe. Meglátjuk, kinek, hogy sikerül. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..
2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....