biztonság

Biztonságosabb az új Toyota C-HR

2020.01.29.

A Toyota C-HR új generációja a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja utasai és a forgalomban résztvevő többi szereplő számára. Az ezeket a rendszereket  csokorba fogó Toyota Safety Sense az alapfelszereltség részét képezi az új C-HR valamennyi modellváltozatában.

A Toyota új, forradalmi globális padlólemezre, a TNGA, és a kiemelkedő biztonság egymástól elválaszthatatlan fogalmak – a padlólemez kialakításánál elsődleges szempont volt a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonság elérése. A Toyota új platformjai és formatervei a világ legjelentősebb független töréstesztjeinek szigorú elvárásait célozzák meg, ehhez járul hozzá a Toyota Safety Sense csomag funkciói nyújtotta védelem is. Annak az elkötelezettségnek a részeként, hogy a haladó biztonsági rendszereket egyre szélesebb körben elérhetővé tegye, a Toyota alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense rendszert az új Toyota C-HR összes modellváltozatában. 

A csomag gyalogos-felismeréssel kiegészített ütközést megelőző biztonsági rendszert (PCS), adaptív sebességtartó automatikát (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA) (kormányerő rásegítéssel) valamint automatikus távolságifény-vezérlést (AHB) és jelzőtábla felismerést (RSA) tartalmaz. A magasabb felszereltségi szinteken a biztonságról a fentieken kívül az adaptív fényszórórendszer (AFS), az intelligens akadályelkerülő radar (ICS) és a fékező funkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) is gondoskodik. Amellett, hogy az ütközések kockázatát csökkenti, a Toyota Safety Sense számos szempontból megkönnyíti a vezető dolgát és segít fenntartani éberségét is.

 

A Toyota Safety Sense elemei

•          Ütközést megelőző biztonsági rendszer: 10 km/h és a jármű végsebessége közötti tartományban a rendszer egy elöl elhelyezett egylencsés kamera és rövidhullámú radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó gyalogosokat és járműveket. Ha ütközésveszélyt érzékel, automatikusan hangjelzéssel és a multi-információs kijelzőn megjelenő figyelmeztetéssel riasztja a vezetőt. Emellett az ütközés előtti fékasszisztens extra fékerőt biztosít már abban a pillanatban, amikor a vezető megnyomja a fékpedált. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy igen nagy a valószínűsége a frontális ütközésnek vagy annak, hogy az autó elgázolja az előtte haladó gyalogost, a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy az ütközést/gázolást megakadályozzák illetve annak hatását mérsékeljék. A Toyota technológiai újításai révén a rendszer éjjel-nappal érzékeli a gyalogosok és a járművek jelenlétét és reagál azokra, emellett a korábbinál szélesebb sebességtartományban működik.

•          Adaptív sebességtartó automatika: Az új Toyota C-HR adaptív sebességtartó automatikája (ACC) – amelyet a teljes sebességtartományban működő követő funkció egészít ki – az ütközést megelőző biztonsági rendszernél alkalmazott radart használja ahhoz, hogy az autó biztonságos távolságot tartson az előtte haladótól. Ha arra van szükség, a rendszer akár álló helyzetig lassít, majd amint újra szabaddá válik az út, finoman visszagyorsít a beállított sebességre.

•          Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: A sávelhagyásra figyelmeztető rendszernél (LDA) a szélvédőn elhelyezett kamera figyeli, hogy az autó a hosszirányú burkolati jelek között halad-e. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az új Toyota C-HR épp elhagyni készül a sávot anélkül, hogy vezetője indexelt volna, hangjelzést és a multi-információs képernyőn megjelenő figyelmeztetést küld. Ha a jármű továbbra is a sávon kívül halad, enyhe kormányrásegítéssel tereli vissza a helyes irányba.

•          Automatikus távfény-vezérlés: Az automatikus távfény-vezérlés (AHB) ugyanazzal a szélvédőre elhelyezett kamerával dolgozik, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A szembejövő járművek és az autó előtt haladó kocsisor világításaira reagálva a funkció önműködően átkapcsol távolsági fényről tompítottra, hogy a többi autóst ne vakítsa el, majd ha szabad az út, visszakapcsol a távolsági fényre. Így éjszaka a vezető a lehető legjobb látási viszonyok között autózhat.

•          Jelzőtábla-felismerés: A jelzőtábla-felismerés (RSA) az elülső kamera segítségével ismeri fel a főbb közúti jelzőtáblákat, amelyeket a multi-információs képernyőn jelenít meg, így csökken a veszélye annak, hogy a vezető figyelmen kívül hagyjon sebességkorlátozást, sávlezárást vagy más fontos információt.

További haladó biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák 

Az új Toyota C-HR most még több olyan funkciót vonultat fel, amelyek aktívan támogatják a biztonságos vezetést és tökéletesebb valós idejű információt szolgáltatnak a vezetőnek. Ezek között szerepel a(z):

•          Adaptív fényszórórendszer: Az újonnan kifejlesztett adaptív első világítás (AFS) lényege, hogy a fényszórók követik a kanyar ívét sötétben. Azzal, hogy az AFS már a kanyarhoz közeledve annak irányába állítja a fénycsóvát, jóval szélesebb lesz a megvilágított terület, ezáltal a vezető sokkal jobban belátja a kanyart. A fényszórók elfordulásának iránya a kormánykerék elmozdulásától és a jármű sebességétől is függ.

•          Intelligens akadályelkerülő radar: Mostantól elérhető az intelligens akadályelkerülő – vagy távolságtartó – radar (ICS), amely a legmagasabb szintet képviseli a parkolási érzékelők körében. Ha parkoláskor bármilyen jellegű akadályt észlel, azonnal megállítja az autót. Ha alacsony sebességű ütközés fenyeget, a fékek szintén azonnal működésbe lépnek.

•          Holttérfigyelő rendszer: A holttérfigyelő (BSM) az autó hátsó szélein elhelyezett radar segítségével érzékeli a holttérben lévő, szomszédos sávban haladó járműveket, és a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörbe integrált LED-ekkel figyelmezteti a vezetőt. A LED-es jelzőfény addig világít, amíg a jármű a holttérben van. Ha pedig a vezető a másik jármű felőli irányjelzőt is használja, a LED-es jelzés villogással figyelmeztet a veszélyre.

•          Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet: A holttérfigyelő rendszer szenzorai hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) funkcióval is rendelkeznek, és észlelik, ha parkolóhelyről kitolatáskor valamelyik irányból autó vagy motorkerékpár közeledik. A rendszer újabb változata nemcsak figyelmeztet, hanem fékez is, ha ütközésveszélyt észlel.

•          Egyszerű intelligens parkolássegítő rendszer: Az egyszerű intelligens parkolássegítő rendszer (S-IPA) több szenzor segítségével méri fel a lehetséges parkolóhelyeket és a környező tárgyakat. Miután a vezető megáll a parkolásra alkalmas hely mellett és egy gombnyomással működésbe hozza a S-IPA funkciót, a rendszer automatikusan megteszi a tolatáshoz szükséges kormánymozdulatokat. A S-IPA az oldalakon elhelyezett ultrahangos radarok segítségével működik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.05
Májusban is szerény volt a kereslet az új autók iránt annak ellenére, hogy újranyitottak az....
2020.06.05
Megérkezett az amerikai SUV európai igényekhez igazodó, frissített változata, amely már az FCA....
2020.06.05
Az önvezető járművek megjelenése és közúti elterjedése idővel biztosan bekövetkezik. Ebből adódóan....
2020.06.05
A csütörtökön ismertetett legfrissebb adatok szerint továbbra is csaknem hetven éve nem mért....
2020.06.05
Jánvári Zsolt szerint a a Forma-1-es csapat jövő hétfőn kezdi meg a felkészülést a július elején....
2020.06.05
A Magyarországon is piacvezető pickup vadonatúj, 204 lóerős dízelmotort kapott. ..
2020.06.05
Az FIA ETCR Digital Racing Challenge első versenyét kétszeres Európa-bajnokunk nyerte. ..
2020.06.05
A benzines és dízel autókra nem jár támogatás, az elektromosokra viszont kétszer annyi, mint eddig....
2020.06.04
Korlátozásmentesen lehet utazni péntektől Ausztriába, Csehországba és Szlovákiába - jelentette be....
2020.06.04
A Hyundai Motor közzétette az új Santa Fe első fényképeit és videóit. A Hyundai szabadidőjármű....