biztonság

Biztonságosabb az új Toyota C-HR

2020.01.29.

A Toyota C-HR új generációja a legmagasabb szintű biztonságot nyújtja utasai és a forgalomban résztvevő többi szereplő számára. Az ezeket a rendszereket  csokorba fogó Toyota Safety Sense az alapfelszereltség részét képezi az új C-HR valamennyi modellváltozatában.

A Toyota új, forradalmi globális padlólemezre, a TNGA, és a kiemelkedő biztonság egymástól elválaszthatatlan fogalmak – a padlólemez kialakításánál elsődleges szempont volt a legmagasabb szintű aktív és passzív biztonság elérése. A Toyota új platformjai és formatervei a világ legjelentősebb független töréstesztjeinek szigorú elvárásait célozzák meg, ehhez járul hozzá a Toyota Safety Sense csomag funkciói nyújtotta védelem is. Annak az elkötelezettségnek a részeként, hogy a haladó biztonsági rendszereket egyre szélesebb körben elérhetővé tegye, a Toyota alapfelszerelésként kínálja a Toyota Safety Sense rendszert az új Toyota C-HR összes modellváltozatában. 

A csomag gyalogos-felismeréssel kiegészített ütközést megelőző biztonsági rendszert (PCS), adaptív sebességtartó automatikát (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (LDA) (kormányerő rásegítéssel) valamint automatikus távolságifény-vezérlést (AHB) és jelzőtábla felismerést (RSA) tartalmaz. A magasabb felszereltségi szinteken a biztonságról a fentieken kívül az adaptív fényszórórendszer (AFS), az intelligens akadályelkerülő radar (ICS) és a fékező funkcióval kiegészített hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) is gondoskodik. Amellett, hogy az ütközések kockázatát csökkenti, a Toyota Safety Sense számos szempontból megkönnyíti a vezető dolgát és segít fenntartani éberségét is.

 

A Toyota Safety Sense elemei

•          Ütközést megelőző biztonsági rendszer: 10 km/h és a jármű végsebessége közötti tartományban a rendszer egy elöl elhelyezett egylencsés kamera és rövidhullámú radar segítségével érzékeli az autó előtt haladó gyalogosokat és járműveket. Ha ütközésveszélyt érzékel, automatikusan hangjelzéssel és a multi-információs kijelzőn megjelenő figyelmeztetéssel riasztja a vezetőt. Emellett az ütközés előtti fékasszisztens extra fékerőt biztosít már abban a pillanatban, amikor a vezető megnyomja a fékpedált. Ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy igen nagy a valószínűsége a frontális ütközésnek vagy annak, hogy az autó elgázolja az előtte haladó gyalogost, a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy az ütközést/gázolást megakadályozzák illetve annak hatását mérsékeljék. A Toyota technológiai újításai révén a rendszer éjjel-nappal érzékeli a gyalogosok és a járművek jelenlétét és reagál azokra, emellett a korábbinál szélesebb sebességtartományban működik.

•          Adaptív sebességtartó automatika: Az új Toyota C-HR adaptív sebességtartó automatikája (ACC) – amelyet a teljes sebességtartományban működő követő funkció egészít ki – az ütközést megelőző biztonsági rendszernél alkalmazott radart használja ahhoz, hogy az autó biztonságos távolságot tartson az előtte haladótól. Ha arra van szükség, a rendszer akár álló helyzetig lassít, majd amint újra szabaddá válik az út, finoman visszagyorsít a beállított sebességre.

•          Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: A sávelhagyásra figyelmeztető rendszernél (LDA) a szélvédőn elhelyezett kamera figyeli, hogy az autó a hosszirányú burkolati jelek között halad-e. Ha a rendszer úgy érzékeli, hogy az új Toyota C-HR épp elhagyni készül a sávot anélkül, hogy vezetője indexelt volna, hangjelzést és a multi-információs képernyőn megjelenő figyelmeztetést küld. Ha a jármű továbbra is a sávon kívül halad, enyhe kormányrásegítéssel tereli vissza a helyes irányba.

•          Automatikus távfény-vezérlés: Az automatikus távfény-vezérlés (AHB) ugyanazzal a szélvédőre elhelyezett kamerával dolgozik, mint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A szembejövő járművek és az autó előtt haladó kocsisor világításaira reagálva a funkció önműködően átkapcsol távolsági fényről tompítottra, hogy a többi autóst ne vakítsa el, majd ha szabad az út, visszakapcsol a távolsági fényre. Így éjszaka a vezető a lehető legjobb látási viszonyok között autózhat.

•          Jelzőtábla-felismerés: A jelzőtábla-felismerés (RSA) az elülső kamera segítségével ismeri fel a főbb közúti jelzőtáblákat, amelyeket a multi-információs képernyőn jelenít meg, így csökken a veszélye annak, hogy a vezető figyelmen kívül hagyjon sebességkorlátozást, sávlezárást vagy más fontos információt.

További haladó biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák 

Az új Toyota C-HR most még több olyan funkciót vonultat fel, amelyek aktívan támogatják a biztonságos vezetést és tökéletesebb valós idejű információt szolgáltatnak a vezetőnek. Ezek között szerepel a(z):

•          Adaptív fényszórórendszer: Az újonnan kifejlesztett adaptív első világítás (AFS) lényege, hogy a fényszórók követik a kanyar ívét sötétben. Azzal, hogy az AFS már a kanyarhoz közeledve annak irányába állítja a fénycsóvát, jóval szélesebb lesz a megvilágított terület, ezáltal a vezető sokkal jobban belátja a kanyart. A fényszórók elfordulásának iránya a kormánykerék elmozdulásától és a jármű sebességétől is függ.

•          Intelligens akadályelkerülő radar: Mostantól elérhető az intelligens akadályelkerülő – vagy távolságtartó – radar (ICS), amely a legmagasabb szintet képviseli a parkolási érzékelők körében. Ha parkoláskor bármilyen jellegű akadályt észlel, azonnal megállítja az autót. Ha alacsony sebességű ütközés fenyeget, a fékek szintén azonnal működésbe lépnek.

•          Holttérfigyelő rendszer: A holttérfigyelő (BSM) az autó hátsó szélein elhelyezett radar segítségével érzékeli a holttérben lévő, szomszédos sávban haladó járműveket, és a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörbe integrált LED-ekkel figyelmezteti a vezetőt. A LED-es jelzőfény addig világít, amíg a jármű a holttérben van. Ha pedig a vezető a másik jármű felőli irányjelzőt is használja, a LED-es jelzés villogással figyelmeztet a veszélyre.

•          Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet: A holttérfigyelő rendszer szenzorai hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet (RCTA) funkcióval is rendelkeznek, és észlelik, ha parkolóhelyről kitolatáskor valamelyik irányból autó vagy motorkerékpár közeledik. A rendszer újabb változata nemcsak figyelmeztet, hanem fékez is, ha ütközésveszélyt észlel.

•          Egyszerű intelligens parkolássegítő rendszer: Az egyszerű intelligens parkolássegítő rendszer (S-IPA) több szenzor segítségével méri fel a lehetséges parkolóhelyeket és a környező tárgyakat. Miután a vezető megáll a parkolásra alkalmas hely mellett és egy gombnyomással működésbe hozza a S-IPA funkciót, a rendszer automatikusan megteszi a tolatáshoz szükséges kormánymozdulatokat. A S-IPA az oldalakon elhelyezett ultrahangos radarok segítségével működik.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..