BMW

A BMW a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon

2015.12.20.

Az Egyesült Államok az elmúlt évtizedek során a BMW Group második otthonává vált, ahol partnereivel együttműködve összesen több mint 70 ezer embert foglalkoztat.

Immáron több mint négy évtizede annak, hogy a BMW Group megérkezett az észak-amerikai kontinensre. A tengerentúlon 1975 óta a Bayerische Motorenwerke leányvállalata, a BMW Észak-Amerika képviseli a vállalatcsoportot, amely 1992-ben saját gyártó- és összeszerelő üzemét is elindította a dél-karolinai Spartanburg városában.

A BMW speciálisan az Egyesült Államok piacára tervezett modellváltozatai, valamint a tengerentúlon kiugró népszerűségnek örvendő motorsport-események iránti elkötelezettség – így többek között az IMSA WeatherTech SportsCar Championship iránt, amelynek 2016-os szezonjában ünnepli világpremierjét a vadonatúj BMW M6 GTLM versenyautó – egyaránt azt nyomatékosítja, hogy a BMW Group második legjelentősebb értékesítési régiójaként tekint az Egyesült Államokra.


A modell a vállalatcsoport széleskörű termék- és szolgáltatáspalettájának fejlesztése területén is fontos mérföldkőnek számít. Az Egyesült Államok az elmúlt évtizedek során a BMW Group második otthonává vált, ahol partnereivel együttműködve összesen több mint 70 000 embert foglalkoztat.

A BMW Group a termelési kapacitás növelése érdekében nemrégiben nem kevesebb, mint egymilliárd dollárt fektetett be spartanburgi üzemébe, amelynek köszönhetően a dél-karolinai létesítmény a közeljövőben minden korábbinál fontosabb szereplővé válik a vállalatcsoport globálisan kiterjesztett gyártási hálózatában. A spartanburgi létesítmény a világ minden térségébe gyárt BMW X modelleket, és mint ilyen, a bajor gyártó az Egyesült Államok legnagyobb értékben exportáló vállalatává vált.

A spartanburgi gyártás volumenének folyamatos bővítésével párhuzamosan a BMW Group két nagyteljesítményű vezetéstechnikai létesítményt is működtet a térségben: az egyik a spartanburgi Performance Center, a másik a kaliforniai Palm Springs déli részén fekvő különleges aszfaltcsík, amelyeken a BMW pilótái, ügyfelei és rajongói professzionális vezetéstechnikai tréningek keretében sajátíthatják el a nagyteljesítményű BMW modellek lélegzetelállító menettulajdonságait.


A vadonatúj BMW M2 Coupé: kompakt sportoló, letaglózó teljesítménnyel

Az 1970-es évek elején a BMW 2002 Turbo rendre elcsavarta a rajongói fejeket és felgyorsította a szívverést. Nem hiába, a nagyteljesítményű kompakt sportautó ugyanis tökéletesen testesítette meg a BMW négy keréken kínált esszenciáját: a kimagasló menetdinamika, a vérpezsdítő agilitás és a bámulatos kezelhetőség páratlan egységét. És most, negyven évvel később a BMW M GmbH a vadonatúj BMW M2 Coupé modellel újfent igazolja, hogy a márka világhírű tradíciója nemhogy él, de erőteljesebb, mint valaha.

Nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotorjával, hátsókerék-meghajtásával, könnyűszerkezetes alumínium alkatrészekből épített M Sport futóművével és erőtől duzzadó kisugárzásával a vadonatúj BMW M2 Coupé modellben minden megvan a vezetés lélegzetelállító élményéhez. A vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás maximális teljesítménye percenkénti 6500 főtengely-fordulatnál jelentkező 272 kW / 370 lóerő, amellyel a kompakt sportoló eleddig ismeretlen mércét állít fel szegmensében.


Ugyanez igaz a 465 Nm csúcsnyomatékra is, amely extra túltöltéssel rövid ideig egészen 500 Nm-ig növelhető. Eme szédületes teljesítmény az opcionálisan elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) és a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a vadonatúj BMW M2 Coupé-t. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál korlátozza, amelyet az M Driver’s Package névre keresztelt opcionális csomag egészen 270 km/óráig kalibrál.

A hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelve a BMW M2 Coupé mindeközben csupán 7,9 liter üzemanyagot fogyaszt átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 185 gramm, amely a kompakt sportoló kivételes hatékonyságának újabb ékes bizonyítéka. Az M Dinamikus Mód (MDM) dinamikus menetstabilizálójának (DSC – Dynamic Stability Control) köszönhetően pedig a vezetés élménye még erőteljesebb, az M Dinamikus Mód ugyanis engedélyezi a hajtott kerekek megcsúsztatását, ezáltal lehetővé teszi a mindvégig kontrollált, versenypályás driftelést.

Írásunk második részében az i almárka, ezen belül is a BMW X4 M40i modellről lesz szó.

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....