kisautók
A kisautók térvesztése nem új trend, már egy ideje csökkenőben van a szegmens mérete. Ahogy az lenni szokott, ennek is számos oka van, egyrészt pénzügyi szempontból nem a legjövedelmezőbbek ezek a belépő színtű modellek, másrészt pedig az utóbbi években a vásárlók is más irányba indulnak, ha autót választanak.
Az utóbbi évek elsősorban a városi terepjárók térnyeréséről szóltak. Bár kezdetben ezek nagyobb autókat jelentettek, idővel egyre kisebb modellek is megjelentek, amik már gyakorlatilag pont ugyanakkorák, mint bármelyik kisautó, csak kissé megemelték őket. Ilyen például a Volkswagen Polo alapjaira épült T-Cross, a Ford Puma, ami alapvetően a Fiesta mérete, vagy az Opel Crossland X, ami nem sokkal nagyobb egy Corsánál.
Ezek az autók népszerűek és drágábban is lehet eladni őket, így a gyártók és a vásárlók is inkább ezek mellett teszik le a voksukat.
Szintén fontos szempont az autóipar másik aktuális fontos témája, a szén-dioxid kibocsátás. A kisautókban jellemzően alacsony köbcentijű benzines vagy dízelmotorokat szerelnek, amik nem igazán hatékonyak. Több gyártó, például a Volkswagen a Polo esetében már felfüggesztette a dízel verziók forgalmazását és más gyártók is elkezdték kivezetni a kis dízelmotorokat.
A szén-dioxid kibocsátásnak nem tesz jót, hogy ezeknek a kisautóknak muszáj olcsónak lenniük, így nem szerelhetnek beléjük Mild-hibrid akkumulátorokat, vagy bármilyen más környezetbarátabb technológiát.
A kisautók mentsvára az elektrifikáció lehetne, de nem feltétlenül menti meg őket. A PSA féle e-Corsa vagy az e-208 remek kis autók, de több, mint 10 millió forintba kerülnek, így pedig már nem tudják felvenni a versenyt egy nagyobb autóval, ami ha nem is elektromos, de valamilyen környezetbarát technológiát tartalmaz legalább.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!