BYD

A BYD legyártotta kilencmilliomodik autóját, és az idén a tízmilliomodik is meglesz

2024.09.29.

A BYD ünnepélyes hangulatban tudatta a világgal, hogy legyártotta a kilencmilliomodik autóját, s nem hagyott kétséget afelől, hogy még az idei évben bőven átlépi a tízmilliós álomhatárt.

A kilencmilliomodik a Yangwang U9 sportkocsi volt. A szuperautó nagy kontrasztban áll a nyolcmilliomodik BYD-vel, amely a kis ferdehátú Dolphin volt, és amely alig két és fél hónapja, július 4-én gördült le a gyártósorról a vállalat új thaiföldi gyárában. Ha számba vesszük a termelés és értékesítés jelenlegi ütemét, biztosak lehetünk abban, hogy még az idén elkészül a tízmilliomodik BYD, de akár a tizenegymilliós darabszámot is megugorhatják az év végéig.

 

A BYD dinamikája, termelési „gyorsulása” hajmeresztőnek mondható, ha azt nézzük, hogy a vállalat 2008-ban gyártotta le az első elektromos autóját, és tizenhárom év kellett ahhoz, hogy elkészüljön az egymilliomodik. Azóta viszont – három év leforgása alatt – nyolcmillió autó készült el, és már alig két és fél hónap kellettt egymillió elektromos autó legyártására. Ilyen meredek emelkedési pályán haladva lett a Vang Csuan Fu által 21 éve alapított BYD Kína legnagyobb autóipari vállalata, a világ hetedik legeladottab márkája, maga mögé utasítva három nagy japán autógyártót is, a Nissant, a Hondát és a Suzukit is. Egy éve a BYD még a tizedik helyen állt a globális listán.

A BYD szédületes növekedése részben annak tudható be, hogy Kínában fellendült a kereslet a megfizethető elektromos járművek iránt, ezért a hazai piacon a vállalat 35 százalékos növekedésre volt képes. Másrészt a BYD megháromszorozta a külföldi eladásait, 105 ezer autót értékesített Kínán kívül.

Az új sencseni üzem gyártósoráról legördült kilencmilliomodik BYD, a tisztán elektromos Yangwang U9 értékesítése nemrég kezdődött. A szuperautót négy villanymotor hajtja, amelyek egyenként 240 kW teljesítmény adnak le, vagyis az összteljesítmény 960 kW, ami megbecsülendő 1300 lóerőt jelent. Az autó 1680 Nm-es csúcsnyomatékot képes leadni, százra  2,36 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége pedig 309 km/óra.

A jármű erejét egy 80 kWh-s akkucsomag szolgáltatja, lítium-vas-foszfát kivitelben. Ez 450 km megtételére elegendő. Az autó 500 kW-os töltési teljesítményt is kezelni tud, és így tíz perc alatt 30-ról 80 százalékra lehet feltölteni. A szénszálas karosszériával ellátott autó belépő ára 1,68 millió jüan, ami átszámítva mintegy 81 mFt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.22
Autópálya-tempóval száguldott a CLS a település belterületén. ..
2025.03.22
A második legerősebb BMW valójában a legjobb erős BMW. Persze ott az M2, az M3, az M4 és az M3....
2025.03.22
A kínai gyártó termékeiből több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-....
2025.03.22
A beruházás első ütemeként pénteken átadott új épületszárny több mint négymilliárd forintból....
2025.03.22
Az egyedülálló gyűjtemény történetének eddigi legnagyobb turnéja öt kontinensre látogat el. ..
2025.03.22
A Honda Accord sofőrje nem vette észre, hogy szirénázó mentő érkezik balról a kereszteződésben. ..
2025.03.22
Az új C3 benzines változata már elérhető a Citroën márkakereskedéseiben. A francia márka az európai....
2025.03.22
A 2025-ös Rali-világbajnokság éllovasa, Elfyn Evans vezet a kenyai versenyen egy drámai és....
2025.03.22
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Kínai Nagydíj szombati időmérő edzését, így a....
2025.03.22
Hatalmas partnert találhat a Stellantis személyében a svéd mikroautó vállalkozás, a Luvly, ami most....