állásbörze

A BYD még nem volt ott a tavaszi állásbörzén Szegeden

2024.05.08.

Mérnökből érezhetően többet, szoftverfejlesztőből kevesebbet kerestek a tavaszi egyetemi állásbörzén, ahol járműgyártók és beszállítók is szépen képviseltették magukat. A BYD már építkezik a város határában, de itt még nem jelentkezett be.

Közel hatvan kiállító vett részt a Szegedi Tudományegyetem tavaszi állásbörzéjén április második felében az Ady téren. Az UniServ SZTE Kft. és az egyetemi karrieriroda által szervezett eseményen helyi, regionális és országos cégek; kis- és középvállalkozások, illetve multinacionális vállalatok várták az érdeklődőket.

Az esemény mára a Dél-Alföld legnagyobb álláskeresési fóruma lett, ahol alkalom nyílt a személyes, kétoldalú kommunikációra a résztvevő cégek és a hallgatók között, emellett értékes kapcsolatteremtési lehetőséget nyújtott az egyetem, valamint az egyes karok, tanszékek képviselőinek is.

A sorrendben a 28. tavaszi, összességében a 47. állásbörzét „megszállta” a Magyar Honvédség, óriási erőkkel vonultak fel a József Attila Tanulmányi és Információs Központ átriumában és előcsarnokában, valamint a bejárat előtti szabad területen. Az elfoglalt helyet és a kivezényelt létszámot tekintve is minimum háromszor akkorák voltak, mint a sorban utánuk következő második résztvevő.

Egyenruhásokkal a standok között is bőven találkoztunk ebédidőben, köztük az egy ideje már a hadseregnél szolgáló, 20. magyar bajnoki címére készülő Nagy Péter súlyemelővel. A megjelentek között ő bírt a legerősebb kézfogással és a legszélesebb háttal, egymaga képes volt kisebb útszűkületet okozni a kiállítási standok közötti meglehetősen keskeny folyosókon.

Nem hirdettek ugyan versenyt a legszebb stand díjáért, de én a Mercedesnek adtam volna ezt az elismerést. Letisztult, elegáns, fiatalos megjelenéssel tökéletesen bizonyították azt a régi megállapítást, hogy a kevesebb néha több. És ők használták a legötletesebb, laptop alá praktikus, támaszkodásra is kitűnő bárasztalt is, aminek lapját stílszerűen gumiabroncs tartotta.

Szórólapra nem pazarolta a papírt a kecskeméti Mercedes, helyette vékony hűtőmágnest adtak, mercedesgyarkarrier.hu elérhetőséggel. Itt kiderül, egyebek között keresnek gyártástervező mérnököt a javító műhelybe és az összeszerelő üzem területére, vagy éppen mérnökspecialistát a felületkezelő üzem robotkarbantartásához. Gyakornoki programot kínálnak többek között a logisztika-adminisztráció, a HR - képzés és oktatás területén és a kommunikációs osztályon. És persze a termelésben is, például a karosszériaüzemben, a gyártástervezésben.

A többiekhez hasonlítva nagy, magáéhoz képest kisebb területen és „erőkkel” jelent meg az állásbörzén a már régi visszatérő Continental, a szegedi üzem, illetve a Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központ is aktívan kínálta magát. Van már Alkalmazásfejlesztési központjuk is, erősítendő az autonóm mobilitási irányt. Hosszú idő óta először nem volt ott az állásbörzén makói gyár, a hűtő- és fűtőcsöveket készítő ContiTech.

2022 decemberében jelentette be a Thyssenkrupp, hogy autóipari mérnöki fejlesztőirodát nyit a Szegeden, azóta nem hiányoznak az állásbörzéről sem. Standjukon megtudtuk, hogy már 35-en dolgoznak a napfény városában. Az egyebek között elektromos rásegítésű kormányműveiről ismert cég az Ady térem is bemutatott egy szerkezetet és egy egészen friss fejlesztést.

Mi leginkább arra voltunk kíváncsiak, mikor várható szériaautóban olyan megoldás, ahol nincs már mechanikus összeköttetés a kormány az első kerekek között. Megtudtuk, lényegében készen vannak ezzel a fejlesztéssel, ám a – szabályozási – környezet kicsit le van maradva a technológiától. Ezzel együtt a Toyota és a Lexus már az év végén sorozatgyártásba küldheti az első olyan autóit, amelyeknél a „steer-by-wire” technológia dolgozik. Ez a 3-as és 4-es szintű önvezetésre képes autóknál amúgy is létszükséglet lesz, hogy a kormány ne forogjon automatizált vezetés közben, csak akkor, ha a sofőr már visszavette az irányítást.

Szegeden idén már másodszor járt a Motherson. Az indiai központú multinacionális vállalat visszapillantó tükröket gyárt és teszi ezt Túrkevétől Mosonmagyaróvárig öt magyarországi telephelyen. A legjelentősebb európai személyautó gyártóknak évente több mint 8 millió garnitúra külső tükröt szállítanak, világpiaci részesedésük 27 százalék. Először idén február végén találkoztunk velük a szegedi mérnöki karon, a Mars téri mini állásbörzén.

Most, az Ady téren is összefutottunk a cég egyik HR generalistájával, Gion Pannával. Tőle tudtuk meg, hogy karrierlehetőséget kínálnak termékfejlesztő-, folyamat- és szerszámmérnököknek, de a minőségügy és a beszállítás területére is várják az új kollégákat. Aktív szereplői a duális képzésnek, jelenleg főleg a mechatronikai mérnök, a műszaki menedzser és gépészmérnök szakokról várják a hallgatókat.

Ha lehet legrégebbi visszatérő kiállító címet hirdetni, akkor emlékeim szerint a Békés vármegyei Linamar biztosan a dobogón végezne. Nincs nélkülük állásbörze – mondjuk könnyű átruccanni a szomszédból. Sebességváltóba, benzinadagolóba, kormányszerkezetbe gyártanak alkatrészeket, de kínálnak szerelt differenciálművet is. A Linamar Technology Hungary divízió fő profilja pedig az elektromos autókba beépülő hajtóműgyártás. Büszkék arra, hogy a cégcsoport az e-mobilitás fejlesztésére az európai régióban Magyarországot választotta.

Magától értetődően ők is tárt karokkal várják a mérnököket szinte minden területre, de műszaki technikus, gépi forgácsoló, valamint karbantartó lakatos és műszerész végzettségű „kétkezi” munkásoknak is ajánlanak állásokat. Az már csak természetes, hogy a cég régi partnere a duális képzésben az SZTE Mérnöki Karának.

A második legszebb kiállítási stand címet portálunk szubjektív szempontok alapján a Lufthansa Systems szegedi irodájának adta. A papírt ők sem pazarolták, stílszerűen beszállókártyát osztogattak, rajta QR-kóddal, ami ma már bőven elég. 2020 első felében nyitottak irodát Szegeden, amit azóta kinőttek és ma már a Bocskai utcában van a főhadiszállásuk.

Repül az Airbus is, a társaság nem először vett már részt a szegedi állásbörzén. Ők repülőgép-ipari termékek, szolgáltatások és megoldások tervezésében és gyártásában erősek. A szomszéd megyében, Gyulán precíziós fém alkatrészeket készítenek a teljes Airbus helikopter termékcsalád dinamikus rendszereihez. Fejlesztő- és gyártómérnököt egyaránt keresnek, mostanában főleg az utóbbit, és ezt külön is kihangsúlyozták. És ha már súly, akkor elhoztak egy szépen kimunkált röpsúlyt is, amit egy helikopterhez gyártottak.

Szeged egy ideje már a BYD autógyár építésésnek "lázában ég", ez azonban még nem igazán érződött az állásbörzén. Járműipari beszállítók többen is állítottak standot közűlük azonban kevesen lehetnek, lesznek partnerei a kínaiaknak. Az egyik legutolsó, áprilisi hír, hogy a város átadta a Szeged Ipari Park első részét az elektromosautó-gyártónak. Vagyis az építkezés valóban fontos szakaszhoz érkezett: a terület első része most már nemcsak papíron a BYD-é. A második „parkrészletet” szeptember végéig, a harmadikat 2024 decemberéig kell átadnia a városnak.

Az állásbörze ideje alatt is nyitva tartott az egyetem új, állandó kiállítása, amelyen megtekinthető volt Karikó Katalin Nobel-díjának 24 karátos arannyal bevont, hiteles másolata is.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..
2024.05.28
Ketten meghaltak, amikor frontálisan ütközött két autó a 48-as főúton, Haláp és Vámospércs között....
2024.05.28
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik....
2024.05.28
Farkas Kevin megtörte a jeget, és megszerezte első pontjait a 2024-es szezonban Le Mans-ban, a Red....
2024.05.28
Hazánkban is bemutatkozott a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell az elődök....
2024.05.28
A 67-es főút Látrány elkerülő szakaszának bővítése keretében átadott több mint 10 kilométeres....
2024.05.28
Véget ért egy jókora dugókkal járó munka, mostantól az autósok és a gyalogosok is örülhetnek. ..
2024.05.28
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 2926-an lépték át Bács-Kiskun....
2024.05.28
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..