Lexus ES

Simán áttekertem rajta. Ha nem akad össze az agyam, hogy mégis miért említik a Lexus modellnevet egy kínai szedán mellett, akkor talán sosem tekerek vissza, és értesülök róla, hogy ez bizony a BMW 5 és Mercedes E-osztály rivális Lexus ES következő generációja. Értetlenül állok a dolog előtt. A Lexus formatervei mindig is egyediek voltak. Kellett idő, és főleg személyes találkozó, hogy megértsük a vonalaikat. Azonban, ha egyszer összeálltak a fejünkben, rájöttünk, hogy a világ legszebbautóiról van szó. Ömlött belőlük az elegancia, a sportosság és a japánok tartás.

Itt azonban nincs mit nézni. Az új ES egy végtelenségig letisztított, baltával faragott tömegszedán lett, ami a formavilágot illeti. Azt ne mondják, hogy a BMW után már a Lexus is így képzeli el a jövő prémium autóit. Szerintem pont ez az a szegmens, ahol nem kéne a préselt lemezeken spórolni, pláne nem a kínai ízlést követni. Pedig hátulról még egész rendben lenne az összkép, követve az eleve megkérdőjelezhető bZ4X formavilágát. Oké, tekintsünk túl ezen. Az erősen kupésított farral legalább igyekeztek a szerdán formába valami újat és praktikusabbat belevinni, miközben megmarad a szedánok tekintélye.

Egyenes lemezei alatt dolgozhat majd a Toyota jól ismert 199 lovas hibridje, vagy két elektromos hajtás is. Utóbbiakból az ES 350e egy 221 lóerős, elsőkerekes villany hajtás, amit 77 kWh-s lítium-ion akksival támogatnak meg, míg a 0-100-as gyorsulása 8,2 másodperc. Az ES 500e már összkerekes lesz, 338 lóerővel és 5,7 másodperces gyorsulással, ám valamivel kevesebb hatótávval. Beszédes az is, hogy a Lexus ES-t a Shanghai Autószalonon leplezték le, a végtelenségig letisztított utasteret pedig egyértelműen a Tesla ihlette: semmit mondó ajtók, ülések és egy unalmas kormány a vízszintes műszerfalon. Majd a 12,3-colos infotainment rendszer dolgozhat a hangulat megmentésén. Én pedig elvonulok sírni.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!