Forma 1

Egyre távolabb az Aston Martin a Forma–1-től?

2018.07.03.

Hiába változnak 2021-ben a Forma–1-es motorszabályok, egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy az Aston Martin saját erőforrásokat készít. Az ok még mindig a költségekben keresendő: a britek továbbra is drágának vélik a királykategóriás szerepvállalást.

Az Aston Martin régóta szemez már a Forma–1-es szerepvállalással, a Red Bull névadó szponzoraként pedig már érdekelt is a királykategóriában. Korábban többször elmondták, a projekt kibővítéséről és a motorszállítói szerepről a 2021-es szabályok alapján döntenek majd, számukra ugyanis kulcsfontosságú, hogy csökkentsék az erőforrásokkal kapcsolatos költségeket…

Ez a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Liberty Media számára is fontos, arról viszont továbbra sem érkezetek hírek, ha csökkennek is a gyártók „terhei”, egészen pontosan mennyivel lesz olcsóbb a Forma–1-es szerepvállalás.

Az Aston Martin ügyvezetőjének, Andy Palmernek a legutóbbi nyilatkozata alapján viszont úgy tűnik, az általuk elvárt szintet 2021-ben sem érik el. „Nem úgy tűnik, hogy az új szabályok érdekes lesznek majd számunkra, és ez elég szomorú” – kezdte a brit. „Nem látom, hogy a szabályok, amikről egyeztetnek majd jelentősen csökkentik a kiadásokat. Úgy látszik, továbbra is jellemző lesz az, hogy egy tizedmásodperces javulásért vagyonokat kelljen áldozni” – folytatta.

A szakember elárulta, valóban dolgoztak a 2021-es terveken és az elismert motormérnökkel, Luca Marmorinival is együttműködnek, ők azonban tényleg csak abban az esetben szállnak be a bajnokságba, ha a kiadások jelentős mértékben csökkennek.

- Itt az Astonnál szeretjük a sportot, és szeretnénk részt venni, de egy fegyverkezési versenybe nem szállhatunk be. Ez feleslegesen drága, és alá is ássa az egész sportot, hiszen az fog nyerni, akinek megvan az a már említett egytizedes előnye. Nem mondom azt, hogy biztosan nem leszünk ott, amíg nem látom a végleges szabályokat. Még mindig vannak területek, ahol nem tiszta a dolog. Akkor viszont nem veszünk részt, ha nyitva marad az ajtó a fegyverkezési verseny előtt – zárta gondolatát.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.09
Az Electric ára 10.590.000 forinttól indul, a Hybrid belépő tarifája pedig 8.790.000 forint. ..
2025.02.09
A rendőröket is meglepte az a 25 éves tengelici férfi, akit számos közlekedési szabályszegés....
2025.02.09
Különös okok a háttérben.    ..
2025.02.08
A VIP kisbuszok zászlóshajója. ..
2025.02.08
A svéd gyártó 2024-ben rekordeladásokat könyvelhetett el, de kihívásokkal teli 2025-re számít. A....
2025.02.08
A BYD minden autójába, a legolcsóbba is beépíti a fejlett vezetéstámogató rendszerét. ..
2025.02.08
A teljes keretösszeg háromnegyedére érkezett már be igény a vállalati e-autó programban - közölte a....
2025.02.08
Kishaszongépjárműben másfél évtizede piacvezető itthon a Ford, de személyautókból is széles a....
2025.02.08
A Debreceni Regionális Nyomozó Ügyészség közlekedés biztonsága ellen gondatlanságból elkövetett....
2025.02.08
Az Európai Bizottság jóváhagyásával az autósok immár 15 európai ország autópályáin, összesen több....