Italdesign Giugiaro formatervező
2010-ben vásárolta meg a Volkswagen Csoport annak az olasz formatervező cégnek a 90,1 százalékos részét, amely a történelem rengeteg ikonikus sportautójának szülőotthona. Olyan autólegendák terveiért felel, mint a Lotus Esprit, a Lamborghini Gallardo, a DeLorean DMC-12, a Maserati MC12 és a BMW M1.

A BMW M1-et is Giorgetto Giugiaro tervezte. (Kép forrása: BMW)
Ez az Italdesign Giugiaro, amit papíron a Lamborghini vásárolt meg, de ugyebár az VW Csoport. A cég jelenleg a német konszern egy másik márkája, az Audi alá tartozik. Ez azonban hamarosan változhat.
A csoport ugyanis vevőt keres a tervező cégre. Az Italdesign szakszervezetének képviselői nyilatkoztak arról, hogy az esetleges eladás szervezési fázisába került az iroda, és felmérték, pontosan mennyit is ér a nagymúltú vállalat. A dolgozókkal május 12-ére szerveztek taggyűlést az Italdesign központjában, Moncalieriben. Olasz lapok szerint az Audi nem csak, hogy tervezi az eladást, már van is potenciális vevője a cégre. Május 19-ére is kitűztek egy megbeszélést a dolgozókkal, ahol a Torinói Ipari Szakszervezet képviselői is meg fognak jelenni, így könnyen elképzelhető, hogy nem egyszerű gyűlésről, hanem inkább bejelentésről lesz szó.
Torino mindig is az autótervezés egyik központja volt, az elmúlt években azonban több égető problémával is szembe kellett néznie az olaszoknak. A Bertone 2014-ben bezárt, hogy aztán 2022-ben visszatérhessen, azonban új vezetéssel és egy ígérettel, miszerint piacra dobnak egy szupersportautót. Ez azóta is várat magára. Aztán a másik ikonikus tervezőcég, a Pininfarina is tulajdonosváltáson esett át, az indiai székhelyű Mahindrához került, az Italdesign pedig a Volkswagenhez. A kínai autóipar megerősödésével az is felvetődik, hogy esetleg ez a tervezőcég is kikerül Európából.

A híres Maserati MC12-t is az Italdesign tervezte. (Kép forrása: Maserati)
A lehetséges eladás azt is mutatja, hogy valami nincs rendben a Volkswagen háza táján. Bár az elektromos autók eladásai emelkedtek az elmúlt időszakban, az ipar visszaesése a német gyártón is meghagyta a nyomát, majdnem bezárták egyik gyárukat. A következő öt évben biztos, hogy elbocsájtások lesznek, a Csoport azt nyilatkozta, hogy nagyjából 35 ezer dolgozójától lesz kénytelen megválni. Az Italdesign is része lehet ennek.
Maga a tervezőiroda nem nyilatkozott részletesebben a hírekkel kapcsolatban.
Nyitókép forrása: BMW
