Bulli

Elektromos hajtást kapott a klasszikus Volkswagen T1 kisbusz

2020.04.25.

A német gyártó az eClassics céggel közösen alkotta meg az 1966-os Type 2 Microbus környezetbarát változatát, amit gyártani is fognak.

Az új e-Bulli nem az első együttműködése a Volkswagennek és az eClassics-nak, mivel tavaly már egy eredeti Bogarat is átalakítottak elektromos hajtásúvá. Ezúttal azonban az első generációs (T1) Type 2 Samba Microbus került sorra: az osztott szélvédős, 1966-os példányban nem csak a hajtásláncot cserélték ki, de a karosszériát és a belső teret is tökéletes állapotúra restaurálták. A régi, 54 lóerős négyhengeres boxermotor helyére az e-Up! 83 lóerős villanymotorja került, ezzel ez a kocsi lett a legerősebb „gyári” változata a T1-es kisbusznak.

A villanymotor a hátsó tengelyt hajtja meg egyfokozatú erőátvitelen keresztül, a Volkswagen szerint a végsebesség eléri a 130 km/órát, ami 25 km/órával több, mint az eredeti motorral. A 45 kilowattórás akkumulátor pakkot az alváz közepére tették, hogy jó legyen a súlyelosztás és a stabilitás. Gyorstöltővel akár 40 perc alatt fel lehet tölteni 0-ról 80 százalékosra, ami kb. 160 kilométeres hatótávhoz elég. Ha teljesen fel van töltve az akku, akkor az e-Bulli akár 200 kilométert is meg tud tenni a lemerülésig.

Nem csak a hajtásláncot, de a futóművet is korszerűsítették. Állítható feszességű lengéscsillapítókat és csavarrugós felfüggesztéseket építettek be előre és hátra is, hogy javuljon a rugózási komfort, a régi dobfékeket pedig erősebb, belső hűtésű tárcsákra cserélték.

A külső csak finoman változott, a teljes fényezésen kívül korszerű LED fényszórókat és hátsó lámpákat és töltés indikátorokat kapott az e-Bulli. Hogy ne legyen feltűnő, a töltőcsatlakozó a felhajtható hátsó rendszám alá került.

Belül sokkal jelentősebbek a változások, a teljes utasteret újrakárpitozták és modernizálták, még az e-Up! előválasztó karját és egy érintőképernyőt is beépítették az infotainment rendszer számára, amelyek kicsit idegenül hatnak a régies formák között.

Szerencsére az e-Bulli nem egyedi példány, az eClassics az e-Bogárhoz hasonlóan gyártani is fogja kis sorozatban, Renningenben. Persze nem lesz olcsó, Németországban 64900 euró az alapára, ami a mai árfolyamon 22,8 millió forintnak felel meg.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....