WEC

Elképesztő autóval tér vissza jövőre Le Mans-ba a Cadillac

2022.07.07.

Az amerikai autógyártó egy vadonatúj LMDh kategóriás prototípust mutatott be, amellyel jövőre Amerikában és a Hosszútávú Világbajnokságon is indulni fognak.

Közvetlenül az idei Le Mans-i 24 órás, a világ leghíresebb hosszú távú autóversenye előtt jelentette be a Cadillac, hogy visszatér a globális motorsportba a Project GTP Hypercarral, amely 2023-ban az IMSA és a WEC versenyeken, így a következő Le Mans-i 24 óráson is részt vesz majd.

 

Az új autó az IMSA-ban az új GTP prototípus osztályban versenyez majd, amely a leköszönő DPi osztályt váltja fel, a WEC-ben pedig az LMDh osztályban, amely az LMH (Hypercar) osztály mellett a korábbi LMP1-es csúcsautókat váltja fel. Itt olyan márkákkal kell majd a Cadillacnek megküzdenie a következő években, mint a Toyota, a Peugeot, a Porsche, a Ferrari, vagy a Lamborghini. A Project GTP Hypercart a Cadillac és a Dallara közösen fejlesztette ki, az autót egy új, 5,5 literes DOHC V8-as motor hajtja, amely a szabványos LMDh hibrid rendszerhez kapcsolódik. Utóbbi akkumulátorát a Willams Advanced Engineering gyártja, a rendszer egy 50 lóerős villanymotort tartalmaz, amelyet az Xtrac váltóba integrálnak.

Annak ellenére, hogy egy prototípusról van szó, aminek nem kell egy közúti járműhöz hasonlítania, a General Motors olyan dizájnt akart létrehozni, amely azonnal felismerhető Cadillac-ként, ahogy sok más gyártó is csinálja az autósportban. Ezt úgy érték el, hogy beépítették jellegzetes függőleges fényszórókat, valamint az utcai modellek hűtőrács-formájára hasonlító légbeömlőt alakítottak ki elöl, amely fölött található a Cadillac embléma. Az első kerékívek mögött található kis jelvényekre a „Le Monstre” nevet írták, utalva az első Le Mans-i Cadillac prototípusra, amely 1950-ben a 11. helyen végzett.

Az új Project GTP Hypercarokat a Chip Ganassi Racing és az Action Express Racing versenyezteti majd, ugyanazok az istállók, amelyek a régi Cadillac DPi-V.R.-t is üzemeltetik az IMSA bajnokságban. Az új autó 2023-ban az IMSA-ban és a WEC-ben, így Le Mans-ban is versenyezni fog, ami a gyártó első próbálkozása lesz a francia versenyen 2002 óta, amikor a gyárilag támogatott Northstar LMP prototípusok a 9. és a 12. helyen végeztek.

 „Megtiszteltetés versenyezni a Le Mans-i összetett győzelemért egy olyan ikonikus amerikai márkával, mint a Cadillac. Az egész csapat izgatottan várja, hogy folytassa a Cadillac versenyhagyományának építését azáltal, hogy a világ legnehezebb versenyén indulhat a legerősebb versenytársak ellen” - mondta Laura Wontrop Klauser, a GM sportautó-versenyzési programjának menedzsere.

A Project GTP Hypercar tesztelése ezen a nyáron zajlik, a kocsi első versenye a Rolex 24 órás lesz Daytonában, 2023 januárjában.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....
2025.12.10
Egy éves az Omoda & Jaecoo ikermárka Magyarországon, az autók importőre a Hovány és Petrányi....