WEC
Közvetlenül az idei Le Mans-i 24 órás, a világ leghíresebb hosszú távú autóversenye előtt jelentette be a Cadillac, hogy visszatér a globális motorsportba a Project GTP Hypercarral, amely 2023-ban az IMSA és a WEC versenyeken, így a következő Le Mans-i 24 óráson is részt vesz majd.
Az új autó az IMSA-ban az új GTP prototípus osztályban versenyez majd, amely a leköszönő DPi osztályt váltja fel, a WEC-ben pedig az LMDh osztályban, amely az LMH (Hypercar) osztály mellett a korábbi LMP1-es csúcsautókat váltja fel. Itt olyan márkákkal kell majd a Cadillacnek megküzdenie a következő években, mint a Toyota, a Peugeot, a Porsche, a Ferrari, vagy a Lamborghini. A Project GTP Hypercart a Cadillac és a Dallara közösen fejlesztette ki, az autót egy új, 5,5 literes DOHC V8-as motor hajtja, amely a szabványos LMDh hibrid rendszerhez kapcsolódik. Utóbbi akkumulátorát a Willams Advanced Engineering gyártja, a rendszer egy 50 lóerős villanymotort tartalmaz, amelyet az Xtrac váltóba integrálnak.
Annak ellenére, hogy egy prototípusról van szó, aminek nem kell egy közúti járműhöz hasonlítania, a General Motors olyan dizájnt akart létrehozni, amely azonnal felismerhető Cadillac-ként, ahogy sok más gyártó is csinálja az autósportban. Ezt úgy érték el, hogy beépítették jellegzetes függőleges fényszórókat, valamint az utcai modellek hűtőrács-formájára hasonlító légbeömlőt alakítottak ki elöl, amely fölött található a Cadillac embléma. Az első kerékívek mögött található kis jelvényekre a „Le Monstre” nevet írták, utalva az első Le Mans-i Cadillac prototípusra, amely 1950-ben a 11. helyen végzett.
Az új Project GTP Hypercarokat a Chip Ganassi Racing és az Action Express Racing versenyezteti majd, ugyanazok az istállók, amelyek a régi Cadillac DPi-V.R.-t is üzemeltetik az IMSA bajnokságban. Az új autó 2023-ban az IMSA-ban és a WEC-ben, így Le Mans-ban is versenyezni fog, ami a gyártó első próbálkozása lesz a francia versenyen 2002 óta, amikor a gyárilag támogatott Northstar LMP prototípusok a 9. és a 12. helyen végeztek.
„Megtiszteltetés versenyezni a Le Mans-i összetett győzelemért egy olyan ikonikus amerikai márkával, mint a Cadillac. Az egész csapat izgatottan várja, hogy folytassa a Cadillac versenyhagyományának építését azáltal, hogy a világ legnehezebb versenyén indulhat a legerősebb versenytársak ellen” - mondta Laura Wontrop Klauser, a GM sportautó-versenyzési programjának menedzsere.
A Project GTP Hypercar tesztelése ezen a nyáron zajlik, a kocsi első versenye a Rolex 24 órás lesz Daytonában, 2023 januárjában.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!