közlekedésbiztonság
Ilyen állapotban nagyobb veszélyben vagyunk mint gondolnánk, mert ha nagy forgalmú szakaszon autózunk, akkor a veszélyhelyzetek esélye is nagyobb, viszont mi lassabb reakcióra leszünk képesek. Ha kis forgalmú útszakaszon haladunk akkor pedig a másik ellenséggel találhatjuk magunkat szemben: a monotóniával.
Az ingerszegély környezet tovább növelheti a reakcióidőnket, illetve elalváshoz is vezethet, amivel nem csak magunkat, hanem a többi autóst is veszélybe sodorhatjuk.
Mi utalhat arra, hogy csökkent a koncentrációd és veszélyesen kimerült vagy?
Tüneti kezelések
Amikor ezekre a tünetekre hideg levegő magunkra irányításával vagy a rádió hangosításával reagálunk, akkor jusson eszünkbe, hogy ez nem megoldás a problémára. Véleményem szerint a hirdetésekben szereplő, elalvás megelőzésére szolgáló kütyük sem gátolják meg az elalvást, csupán felismerik ha elaludt a sofőr és felébresztik, de ez legyen egy következő cikk témája.
És akkor mi a megoldás fáradtság ellen?
A legegyszerűbb, hogy aludjuk ki magunkat és utána induljunk csak útnak. Tény, hogy ez a "gyógytanács" rohanó világunkban sokszor kivitelezhetetlen. Ha ez nem is fér bele, legalább annyit tegyünk meg saját biztonságunkért (és közlekedő társaink biztonságáért!), hogy ha észleljük magunkon a fenti tüneteket, vagy már több mint 2 órája autózunk monoton körülmények között akkor tartsunk egy 10 perces szünetet. Egy kör a friss levegőn, néhány szó az unatkozó benzinkutassal, esetleg ráadásként néhány perc relaxálás csukott szemmel. Hidd el csodát tesz Veled is! Ennyi bele kell hogy férjen!
Tudjátok az elalvásos balesetben meghaltak hány %-a választana utólag egy 10 perces pihenőt? 100…
Időben gondolkozzatok! És csak óvatosan!
Forrás: http://tuke.blog.hu/