autó

Fejben felkészülten várják a telet a magyar autósok

2013.10.17.

Az autóvezetők többsége használ téli gumiabroncsot a hideg idő beköszöntével, azonban az emberek több mint fele nem sokat költ autójára a biztonság érdekében, derül ki a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület közösen készített felméréséből.

„Az eredmények alapján úgy tűnik, egyre több autós tartja fontosnak a megfelelő abroncshasználatot. Szeretnénk, ha ez az elméleti tudás a gyakorlatban is visszaköszönne” – értékelte az online kutatás eredményét Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke.

A magyarországi gépjármű tulajdonosok gumiabroncs-használati szokásaira kereste a választ egy online felmérés keretében a Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület.

A kutatás eredménye szerint szinte valamennyi megkérdezett autós (a válaszadók 99%-a) ismerte a téli és a nyári gumiabroncsok közötti különbséget. A felmérésben résztvevők 94%-a használt már vagy jelenleg is tervez téli abroncsokat használni. A nem reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy a megkérdezett autósok döntő többsége (92%) tudja, hogy 7 Celsius-fok alatt kell lecserélni a nyári gumiabroncsokat télire. Azonban a válaszadók több mint fele (52%) az autó értékének csupán 1-2%-át fordítaná biztonságnövelő kiadásokra.

„Bár az autósok meglepően jól informáltak a megfelelő gumiabroncs-használati kérdésekben, a gyakorlatban is örvendetes lenne, ha megfelelő időben, megfelelő minőségű abroncsokkal látnák el járműveiket” – mondta el Morenth Péter, a HTA ügyvezető elnöke. „Erre már csak azért is szükség van, mert a felmérésünkből jól látszik, hogy a válaszadók 82%-a szerint a téli gumiabroncs általános használatával jelentősen csökkenthetők lennének a közúti balesetek” – tette hozzá az elnök.

A biztonságosabb közúti közlekedés érdekében szeptemberben írt alá együttműködési megállapodást a Magyar Gumiabroncs Szövetség és a GRSP Magyarország – Partnerség a Közlekedésbiztonságért Magyarországi Egyesület. A két szervezet a jövőben több közös közlekedésbiztonsági kampányt is indít, elsősorban a tudatos járművezetői magatartásra, a megfelelő gumiabroncs-választásra és a nem megfelelő abroncshasználat esetleges következményeire hívják majd fel az autósok figyelmét.

A Magyar Gumiabroncs Szövetségről (HTA)

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. A szövetség elsődleges küldetése, hogy képviselje a gumiabroncs iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A HTA - a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett - segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncsgyártással és - felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el. A szervezet általános célja, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről minél több hasznos ismeretet adjon át a lakosság számára, tájékoztassa az iparági szereplők tevékenységéről a gazdasági és politikai élet résztvevőit, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A szövetség iparági háttere

Hazánkban hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear, a Hankook, a Michelin és a Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét. A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 365 milliárd forint volt.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....