innováció

Fenntartható Zoom-Zoom 2030

2017.08.09.

A Mazda Motor Corporation ma bejelentette „Fenntartható Zoom-Zoom 2030” elnevezésű új, hosszú távú vízióját technológiai fejlesztéseire vonatkozóan 2030-ig. Ennek részeként a vállalat ismertette terveit a 2019-ben bemutatandó SKYACTIV-X benzinmotorral kapcsolatban. Ez az erőforrás lesz a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő kompresszió gyújtású benzinmotor

A gyár 2007-ben hozta nyilvánosságra először „Fenntartható Zoom-Zoom” elnevezésű stratégiát, melynek keretében vállalata, hogy a vezetési élmény mellett autói kiemelkedően biztonságosak lesznek és kevésbé fogják terhelni a környezetet.

Az autóipar gyors változásaira adott válaszként a Mazda az alábbiakban határozta meg, hogyan fogja a vezetés örömét, mint az autózás legnagyobb vonzerejét használni úgy, hogy közben megoldásokat kínáljon az emberek, a Föld és a társadalmi problémák kérdéseire.

A Mazda küldetésének tekinti, hogy megőrizze a Föld értékeit és működése az emberek és a társadalom javára váljon. A cég folytatja törekvését, hogy autóin keresztül inspirálja az embereket. 

-          A SKYACTIV-X motor a világon az első kereskedelmi forgalomba kerülő benzines erőforrás, amely kompressziós gyújtást alkalmaz, tehát a benzin-levegő keveréke spontán gyullad meg, mikor a hengerben a dugattyú összenyomja

-          A „szikra által szabályozott kompressziós gyújtás” néven szabadalmazott technika esetében két problémát is sikerült kiküszöbölni, amely idáig korlátozta e technika kereskedelembe hozatalát: a zóna maximalizálása, ahol ez a fajta gyújtás lehetséges, és az akadálytalan átállás a gyertyás gyújtásról a kompressziós gyújtásra.

Előnyök

-          A szabadalmazott új belső égésű motor kombinálja a benzinmotorok és a dízelmotorok előnyeit, így kiemelkedő teljesítményt, gyorsítást ígér amellett, hogy kevésbé terheli a környezetet.

-          A kompressziós gyújtás és egy kompresszor, amely a fogyasztást hivatott javítani együtt példátlan motorreakciókat és 10-30%-kal nagyobb nyomatékot kínál, a mostani SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest. 

-          A kompressziós gyújtás szuper szegény keveréket4 hoz létre, amely az aktuális SKYACTIV-G benzinmotorhoz képest 20-30%-kal javítja a motor hatékonyságát, és 35-45%-kal jobb, mint az ugyanolyan hengerűrtartalmú 2008-as Mazda benzinmotor. A SKYACTIV-X megegyező, vagy még jobb fogyasztású, mint az aktuális SKYACTIV-D dízelmotor.

-          A motor hatékonyabb széles nyomaték-tartományban és különböző motorterhelés mellett, sokkal szélesebb sebesség-fokozatokat tesz lehetővé, amely tovább javítja a fogyasztást és a teljesítményt.

A Mazda reméli, hogy egy olyan jövőhöz járul hozzá, melyben a Föld, a társadalom és az ember egymás mellett tud létezni az autókkal, hogy autóin keresztül az autótulajdonosok boldogabbak lesznek, élvezik az autózás örömét, és erős érzelmekkel kötődnek a márkához.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....